Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ei, höpönlöpön lyhentäminen pisteiksi ei ole luonnollinen tapani kirjoittaa. Yleensä pisteet tulevat automaattisesti virkkeen loppuun, ja pisteitä kirjoittaessani harvemmin mietin sanavalintoja.

Turha huolehtia ajankäytöstäni, tai kirjoittamisen raskaudesta. Kuten "hauskuus" osoittaa, näpyttelen lähinnä mitä ensimmäisenä päähän pälkähtää sen enempiä suodattelematta.

e. huomaa myös siguun sisällytetty anteeksipyyntö kirjoitteluni häiritsevästä typeryydestä :)
Ok, tapansa kullakin :piis:

Arvelinkin tavan olevan jo lähes automaattinen, eikä sun tarvi pahemmin pohtia näitä sun tarinoitas.

En minä sen vauvaöljyn toimintaperiaatetta tiedä, mutta tuttavani ovat kertoneet tämän tehostavan ruskettumista. Olisin myös kuvitellut teidän ymmärtävän googlettaa vauvaöljy+ruskettuminen, sieltähän nuita löytyy babyoilin tyytyväisiä käyttäjiä auringossa.

Tiiä sitten, jos se kerta ei ole mahdollista millään muotoa. Olisin kyllä itse ollut valmis uskomaan jonkin rasvan edistävän ruskettumista, samoin kuin esim. vedessä oleilu.

Mistä johtuu, että nykyään on niin yleistä tämmöinen "aivot narikkaan" -meininki? Viittaan nyt siis tässäkin ketjussa käytyihin keskusteluihin muun muassa kylmän kahvin kaunistavasta vaikutuksesta ja ruskettavasta vauvaöljystä. Ja siis en nyt väitä, että olisi täysi mahdottomuus, että joku rasva voisi ruskettumista edistää, se ei nyt ole se pointti. Mutta jos mulle esitetään joku tuollainen väite, niin en mä hyväksy sitä todeksi noin vain. Mä koitan miettiä, että mihin mekanismiin tämä voisi perustua, onko tuollainen efekti ylipäätään mahdollinen jne. Miksi niin suuri osa ihmisistä uskoo näiden juttujen olevan tosia vain sen takia, kun naapurin Lissu niin sanoo?

Koska niillä on ne aivot narikassa. Aika suuri osa ihmisistä on helvetin typeriä. En tiedä mistä johtuu, itsekin olen aihetta miettinyt.

Miksi niin suuri osa ihmisistä uskoo näiden juttujen olevan tosia vain sen takia, kun naapurin Lissu niin sanoo?

Koska kymmenet naapurin Lissut luultavastikaan eivät ole väärässä. Miksi pitäisi perehtyä mekanismeihin ja efekteihin mikäli siinä vieressä sinulla kymmeniä ko. laitteen/tuotteen tyytyväisiä käyttäjiä. Ellei sitten ihan omaksi iloksi.

Niin, ja sen takia, kun ollaan niin laiskoja näkemään vaivaa.

(En nyt sitten ota kantaa tuohon vauvaöljyyn enempää, kun se täällä niin jyrkästi torjuttiin. Kokeilkaa silti sitä googlea jos aihe kiinnostaa enempi ja kertokaa minullekin mikäli se ruskettuminen vö:n tehostamana ei ole mahdollista. Itse en JAKSA ottaa selvää koska minulla on aivot narikassa ja olen varsin typerä ihminen.)

Koska kymmenet naapurin Lissut luultavastikaan eivät ole väärässä. Miksi pitäisi perehtyä mekanismeihin ja efekteihin mikäli siinä vieressä sinulla kymmeniä ko. laitteen/tuotteen tyytyväisiä käyttäjiä. Ellei sitten ihan omaksi iloksi.
Tätä ajatusta seuraamalla yksittäisen ihmisen ja yhtälailla koko yhteiskunnan kehitys on tasan nolla. Totta kai kymmenet naapurin lissut ovat väärässä monessakin asiassa, varsinkin jos he ovat omaksuneet näkemyksensä tällä samalla metodilla.
Niin, ja sen takia, kun ollaan niin laiskoja näkemään vaivaa.
Niin, sitähän se varmaan on.

Uusavuttomuus?
Itsekin näkisin, että tämä on tietynlainen uusavuttomuuden muoto. Nyt, kun kaikesta mahdollisesta olisi saatavilla kaikki mahdollinen tieto, eivät ihmiset enää vain viitsi ottaa asioista selvää tai miettiä itse, vaan haluavat maailmansa valmiiksi pureskeltuna. Olisiko tämä jonkinlainen vastareaktio informaatioyhteiskunnan muodostumiselle?

Mistä johtuu, että nykyään on niin yleistä tämmöinen "aivot narikkaan" -meininki?

Nykymeno suosii päihteitä. Päihteet taas yleisesti vaativat ympärilleen ravitsemusliikkeen, joita Helsingissäkin tuntuu koko ajan vain ilmestyvän kuin sieniä sateella. Ja tämä taas tuo mukanaan alkoholilait ja se taas järjestyksenvalvojat. Ja jostainhan pokenkin on se hillonsa tienattava, ja siitä on seurannut eteispalvelumaksu. Varsinkin näin kesäisin, tuntuu asiakkaasta järjettömältä maksaa pelkästään palvelusta, koska tällöinhän narikkaan ei jätetä mitään. Siksi monet ovat tottuneet jättämään takin tms. sijasta aivonsa narikkaan.

Itsekin näkisin, että tämä on tietynlainen uusavuttomuuden muoto. Nyt, kun kaikesta mahdollisesta olisi saatavilla kaikki mahdollinen tieto, eivät ihmiset enää vain viitsi ottaa asioista selvää tai miettiä itse, vaan haluavat maailmansa valmiiksi pureskeltuna. Olisiko tämä jonkinlainen vastareaktio informaatioyhteiskunnan muodostumiselle?

Hyvä huomio!

Jos jaksaisin, perustaisin melkeinpä ketjun pohtimaan asiaa ;)

Saako sotilaspenkkipunnerruskisassa levätä toistojen välillä? Katellu noita videoita niin kaverit pitävät vain yhden tai ei yhtään pysäytystä ylhäällä, mikä on aika raskasta imo. Pysäytyksien kanssahan tuo on helppoa kauraa, jos tekis esim. 5x seteissä.

1. Ryssät istuttivat punaisen kuningasravun vai mikä helvetti nyt olikaan barentsinmerelle.
2. Homma levähti käsiin ja Osittain Norjan rannikot pienen ekokatastrofin partaalla, koska nuo mulkerot lisääntyy kuin huomista ei olis.
3. Venäläiset ovat rajoittaneet Norjalaisten pyyntiä niin että populaatio kasvaa holtittomasti, perusteena se ettei ravun hinta laske.
4. Pian noi mulkerot on täällä.

Kysymys:Miten Venäjä voi asettaa Norjalle pyyntirajoituksia näinkin härskissä itseaiheutetussa ongelmassa?

National Geographic

Kysymys:Miten Venäjä voi asettaa Norjalle pyyntirajoituksia näinkin härskissä itseaiheutetussa ongelmassa?

National Geographic

topol_m_sickle2.jpg

Tuon takia

viisaat kertokaa mikä ero on firman myyntijohtajalla ja myyntipäälliköllä. ja ottaakohan ne sen vittuiluna jos käyn kysymässä?

Onko siitä haittaa jos pesee värjätyille hiuksille tarkoitetulla shampoolla ei-värjätyt hiukset?

Back
Ylös Bottom