Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos vihreän paprikan jättää huoneenlämpöön, muuttuuko se punaiseksi? Äippä väittää että muuttuu mut en usko :<

Jos vihreän paprikan jättää huoneenlämpöön, muuttuuko se punaiseksi? Äippä väittää että muuttuu mut en usko :<

Kyllä. Tai keltaiseksi, riippuen mikä lajike on kyseessä. Vihreä paprika on raaka, joten siksi sen väri muuttuu.

Viimeksi muokattu:
Noita paprikajuttujahan voi varmaan parhaiten testailla jättämällä se paprika oikeasti huoneenlämpöön X-ajaksi...?

Ehkä mä en ole sitten antanut sen lojua missään tarpeeksi kauan, koska muistelisin että oon heittänyt ihan kurpistuneen vihreän paprikan joskus pois... Ja siis huoneenlämmössä olleen. Vois kyllä koittaa minkä värinen siitä tulee ^^

No eiköhän se tarkottanut raakaa, koska tuolla sun linkissä sanotaan: Vihreitä vihannespaprika-lajikkeita ei sen sijaan yllättäen ole olemassakaan - paprika värittyy aina vihreästä jonkin muun väriseksi, jos sen annetaan kehittyä riittävän pitkään.
Editoin omaa viestiäni vähän kökösti. Olen siis ristiriidassa itseni kanssa.:D

Ja tämä on sitten vituttanut omaisia?
Voi olla... mutta luulenpa ettei lehdet ois alunperinkään julkassu naamaa ilman lupaa. Kuvakin tais olla luokkakuva, jota tuskin kukaan antaa medialle ilman perheen lupaa. Tiä sitten, taidan sendiä mailia iltasanomille :D

Voi olla... mutta luulenpa ettei lehdet ois alunperinkään julkassu naamaa ilman lupaa. Kuvakin tais olla luokkakuva, jota tuskin kukaan antaa medialle ilman perheen lupaa. Tiä sitten, taidan sendiä mailia iltasanomille :D

Mun oma tyhmä kysymys:

Miksi se naama pitäisi olla näkyvissä? Että voi sitten kuvitella silvotulle ruumiille oikeat kasvot kun kuolinsyyraportti julkaistaan? Bongailla galtsusta oikeaa naamaa? Mikä helvetti ihmisiä oikein vaivaa?

Mun oma tyhmä kysymys:

Miksi se naama pitäisi olla näkyvissä? Että voi sitten kuvitella silvotulle ruumiille oikeat kasvot kun kuolinsyyraportti julkaistaan? Bongailla galtsusta oikeaa naamaa? Mikä helvetti ihmisiä oikein vaivaa?
Yleensä kun ihmiset näkee uhrin kasvot niin tällöin myös asiaan suhtautuminen muuttuu. Itse ainakin koen tuntevani asian paljon tunteellisemmin kun näen kuvan juuri tietystä henkilöstä jota tapaus koskettaa. Mieleen tulee kysymyksiä "Mitä kaikkea tuokin henkilö olisi voinut elämässään saavuttaa ilman tätä tapahtunutta"? jne.

Vastaava juttu on kun esim. Afrikassa kuolee jatkuvasti ihmisiä kansanmurhan seurauksena, tuntuu ettei kosketa ketään sen kummemmin, koska kyseessä on vain uutinen jostain kaukaa ja uhrimäärä on ainoastaan numero. Mutta sitten kun näkee aiheesta dokumentin sikäläisten ihmisten hädästä (mikä näkyy juurikin henkilöiden kasvoista) ja tapahtumista niin tuleekin melkoisesti erilainen suhtautuminen asiaan.

Mikäli on tarvetta (tai tulee edes mieleen) mässäillä mielikuvissaan joillakin silvontakuvilla uhreista tms mitä mainitsit, niin on syytä hakeutua ammattiauttajalle. Itse en osannut aiemmin edes kuvitella tollaista toimintaa.

Yleensä kun ihmiset näkee uhrin kasvot niin tällöin myös asiaan suhtautuminen muuttuu. Itse ainakin koen tuntevani asian paljon tunteellisemmin kun näen kuvan juuri tietystä henkilöstä jota tapaus koskettaa. Mieleen tulee kysymyksiä "Mitä kaikkea tuokin henkilö olisi voinut elämässään saavuttaa ilman tätä tapahtunutta"? jne.

Vastaava juttu on kun esim. Afrikassa kuolee jatkuvasti ihmisiä kansanmurhan seurauksena, tuntuu ettei kosketa ketään sen kummemmin, koska kyseessä on vain uutinen jostain kaukaa ja uhrimäärä on ainoastaan numero. Mutta sitten kun näkee aiheesta dokumentin sikäläisten ihmisten hädästä (mikä näkyy juurikin henkilöiden kasvoista) ja tapahtumista niin tuleekin melkoisesti erilainen suhtautuminen asiaan.

Mikäli on tarvetta (tai tulee edes mieleen) mässäillä mielikuvissaan joillakin silvontakuvilla uhreista tms mitä mainitsit, niin on syytä hakeutua ammattiauttajalle. Itse en osannut aiemmin edes kuvitella tollaista toimintaa.

Minusta taas on ammattiauttajan paikka, jos ei pysty kokemaan aitoa empatiaa näkemättä sitä nättiä naamaa. Samat kysymykset tulevat mieleen. Edelleen, itse en haluaisi antaa oman omaiseni kuvaa julkiseen levitykseen, jos tämä olisi ollut jonkun veriteon uhrina. Vaikka itse ei sellaisia visioisikaan, maailmassa on (ja vielä erittäin paljon) kaiken maailman gorepervoja, jotka mielellään näillä mässäilevät. Se, että minä sen tiedostan ei mielestäni vaadi vielä soittoa pollatohtorille, mutta olet toki oikeutettu mielipiteeseesi.

sit sitä biisiä ei oo vissiin virallisesti julkastu.
Sitten oli vielä While your lips are still red, joka löytyy tuolta sinkulta, mutta ei albumilta. Ihan virallisesti siis julkaistu sekin, oli vielä "tunnarina" elokuvassa Lieksa.

edit. Ei muuten olekaan ihan virallinen julkaisu, tämän mukaan.

Back
Ylös Bottom