Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Lisäkysymys edellisen sivun sikarinsaanti kysymykseen...

en itse polta sikareita ja tarkoitus olisi tosiaan antaa niitä lahjaksi. Montako ja minkälaisia? Lahjan saada ei polta säännöllisesti, mutta ihan paskat ja kuivat sikarit erottaa paremmista.
Ostaisin juotavaa. Sikarit on aika stydejä jopa tupakoiville, koska vaikka mitä tekee niin kyllä niistä saa melkoiset nikotiiniannokset.

tietääkö joku missä myydään chuck taylor-mallisia kenkiä?
old school tai superstar-malli. En nyt saa päähän kumpi vai kampi.
Parhaat kyykkykengät kuulemma..

Mistä Helsingin suunnalta saan hankittua ensiapupaketin,minkä saa vyölle.Sellaista mitä vartijat käyttää.

Kiitos

Mietin tuossa koiraa ruokkiessa, että kuinkakohan paljon koirien keskimääränen kulutus (keskikokoinen ~20kg) on ilman aktiviteetteja? Koska esim springelspanielit hilluu hirveesti, niiden kulutus automaattisesti nousee tietysti, mutta ois jännä tietää paljo haukku oikein kuluttaa:D

Elämän suuria kysymyksiä: miksi kardemummaa myydään sellaisissa muoviputkiloissa?

Miksei perusmaustepurkeissa? Miksei muita mausteita myydä putkessa?

Elämän suuria kysymyksiä: miksi kardemummaa myydään sellaisissa muoviputkiloissa?

Miksei perusmaustepurkeissa? Miksei muita mausteita myydä putkessa?

Jotta voidaan kirjoittaa resepteihin 1/2 putkea kardemummaa, 1 putki kardemummaa jne :D

Saako kesätyöntekijä palkkaa sairaslomalta? reilu kolme viikkoa olen ollut töissä ja nyt tuli kolme päivää sairaslomaa...

Minulla on ikenessä suoraan tuossa etuhampaiden kohdalla pieni näppylä, ja kun siitä painaa nii ikenestä suoraan yläpuolelta rupeaa vuotamaan verta. Mikähän tuo on? Näppylä ei ole kipeä.

Käytätkö nuuskaa?

Jos joo, ni vaihda puolta siksi aikaa että menee ohi, jos ei mee muutamaa viikkoo, ni lääkärille marsmars.

Pyöriikö pakkotoistolla paljon julkisuuden henkilöitä, esim. näyttelijöitä tai poliitikkoja? Entä Olympia tai MM-tason huippu-urheilijoita?

Saako kesätyöntekijä palkkaa sairaslomalta? reilu kolme viikkoa olen ollut töissä ja nyt tuli kolme päivää sairaslomaa...

riippuu ihan siellä käytössä olevasta työsopparista. Osassa sopimuksista on vaadittu esim. kuukauden työssäoloaika ennenkuin sa sairasajalta palkkaa ja osassa se on hoidettu muutamalla karenssipäivällä sairasloman alussa. Osassa työsoppareita ei sit ole ollenkaan mitään karensseja.... eli selvitä minkä alan/liiton ehdot sopimukseen pätee ja näät sen sieltä.

Tämä kysymys tulee ainakin oikeaan threadiin... Eli onko kosiessa "pakko" ostaa sormus etukäteen (kuten käsittääkseni useimmissa tapauksissa tehdään) vai voiko sen käydä emännän kanssa myöhemmin ostamassa? Miten porukka yleensäkin etukäteen ostaessa selvittää sormuksen oikean koon kun harvemmin varmaan naisilla on nimettömässä mitään referenssisormusta entuudestaan...?

edit. sopivasti viesti nro:1500 :thumbs:

sopiva sormuksen hinta sun postausmäärä :D
Ite ostasin eka aika lonkalta, ja sit jos(ja kun)se on väärän kokonen ni sit käy vaihtaa parempaan. Romantiikka ei kuole ku et kosi semmosen muovisen mittaushomman kanssa vaan ihan live-sormuksen, oli sit oikeen tai väärän kokonen :D

Tämä kysymys tulee ainakin oikeaan threadiin... Eli onko kosiessa "pakko" ostaa sormus etukäteen (kuten käsittääkseni useimmissa tapauksissa tehdään) vai voiko sen käydä emännän kanssa myöhemmin ostamassa? Miten porukka yleensäkin etukäteen ostaessa selvittää sormuksen oikean koon kun harvemmin varmaan naisilla on nimettömässä mitään referenssisormusta entuudestaan...?

edit. sopivasti viesti nro:1500 :thumbs:

Sormusta ei yleensä osteta etukäteen missään muualla kuin jenkkileffoissa, eli ei ole kovinkaan yleistä. [Ok, kohta joku tyrmää tämän ja poikkeuksiakin on, mutta harvemmat Suomessa kosii sormuksen kanssa]. Jos minun sanaan et usko niin käyppä katselemassa vaikka semmoista sivustoa kuin naimisiin.info, sieltä yleiseltä keskustelualueelta kyllä löytyy vastaukset näihinkin asioihin.

Aika moni nainen haluaa itse valita sormuksen, sitä kuitenkin on tarkoitus pitää koko lopun elämää joten olisi kohtuu ikävää ettei se olisi mieleinen. Suomessa yleisintä varmaan onkin siis kosinta ilman sormusta ja sitten yhdessä sormuksia ostamaan. Jotkut haluaa sormuksen kanssa kosia niin sitten voi hommata jonkun "varasormuksen", jotkut jopa puolivitsinä tekee pussinsulkijoista, tuohesta, rautalangasta tms, tai hankkii lelukaupan sormuksen jonka kanssa sitten voi kosaista.

Jos sormusta menee kuitenkin etukäteen ostamaan niin voihan sen koon arpoa esim muita sormuksia vertaamalla. Kyllä ne liikkeessä osaa noin suurinpiirtein laskea sen eron mitä eri sormilla on, jos on esimerkkinä johonkin toiseen sormeen kuuluva sormus. Sormuksen kokoa voi jälkeenpäin muokata kohtalaisen helposti [ellei ole paljon istutettuja kiviä ym].

sopiva sormuksen hinta sun postausmäärä :D
Ite ostasin eka aika lonkalta, ja sit jos(ja kun)se on väärän kokonen ni sit käy vaihtaa parempaan. Romantiikka ei kuole ku et kosi semmosen muovisen mittaushomman kanssa vaan ihan live-sormuksen, oli sit oikeen tai väärän kokonen :D

Mitä tulee sormuksen hintaan niin VIHKIsormus [eri asia kuin kihlasormus] "tulisi" olla vähintään miehen yhden kuukauden palkan arvoinen [jotkut sanovat että 2-3kk]. Tämä siis tälläinen uskomus vain mitä ihmiset ei todellakaan orjallisesti noudata.

...

Oma mielipide: Ei sormusta missään tapauksessa etukäteen. Mä saisin hepulit. Olen todella tarkka ja tunneherkkä mitä tulee korujen ym suhteen. Mulla itselläni on suht kallis maku joten ei myöskään olisi halpaa huvia moinen...

..
Mitä tulee sormuksen hintaan niin VIHKIsormus [eri asia kuin kihlasormus] "tulisi" olla vähintään miehen yhden kuukauden palkan arvoinen [jotkut sanovat että 2-3kk]. Tämä siis tälläinen uskomus vain mitä ihmiset ei todellakaan orjallisesti noudata..

:wtf: Ja mistähän sellaisen naisen löytäisi että tuohon ryhdyn...:rolleyes: :D

Sormusta ei yleensä osteta etukäteen missään muualla kuin jenkkileffoissa, eli ei ole kovinkaan yleistä. [Ok, kohta joku tyrmää tämän ja poikkeuksiakin on, mutta harvemmat Suomessa kosii sormuksen kanssa]. Jos minun sanaan et usko niin käyppä katselemassa vaikka semmoista sivustoa kuin naimisiin.info, sieltä yleiseltä keskustelualueelta kyllä löytyy vastaukset näihinkin asioihin.

Aika moni nainen haluaa itse valita sormuksen, sitä kuitenkin on tarkoitus pitää koko lopun elämää joten olisi kohtuu ikävää ettei se olisi mieleinen. Suomessa yleisintä varmaan onkin siis kosinta ilman sormusta ja sitten yhdessä sormuksia ostamaan. Jotkut haluaa sormuksen kanssa kosia niin sitten voi hommata jonkun "varasormuksen", jotkut jopa puolivitsinä tekee pussinsulkijoista, tuohesta, rautalangasta tms, tai hankkii lelukaupan sormuksen jonka kanssa sitten voi kosaista.

Jos sormusta menee kuitenkin etukäteen ostamaan niin voihan sen koon arpoa esim muita sormuksia vertaamalla. Kyllä ne liikkeessä osaa noin suurinpiirtein laskea sen eron mitä eri sormilla on, jos on esimerkkinä johonkin toiseen sormeen kuuluva sormus. Sormuksen kokoa voi jälkeenpäin muokata kohtalaisen helposti [ellei ole paljon istutettuja kiviä ym].

Mitä tulee sormuksen hintaan niin VIHKIsormus [eri asia kuin kihlasormus] "tulisi" olla vähintään miehen yhden kuukauden palkan arvoinen [jotkut sanovat että 2-3kk]. Tämä siis tälläinen uskomus vain mitä ihmiset ei todellakaan orjallisesti noudata.

...

Oma mielipide: Ei sormusta missään tapauksessa etukäteen. Mä saisin hepulit. Olen todella tarkka ja tunneherkkä mitä tulee korujen ym suhteen. Mulla itselläni on suht kallis maku joten ei myöskään olisi halpaa huvia moinen...

Kelpas kyllä minun valitsema/hankkima sormus:eek::D.

Toki timangeilla ja muilla saa sormuksen hintaa nostettua, mutta onko ne nyt se pääasia? Millaisenkohan köntin kultaa sais jollain 3000ekellä.

Kelpas kyllä minun valitsema/hankkima sormus:eek::D.

Toki timangeilla ja muilla saa sormuksen hintaa nostettua, mutta onko ne nyt se pääasia? Millaisenkohan köntin kultaa sais jollain 3000ekellä.

Niin en epäile laisinkaan etteikö olisi kelvannut. Vastasin vain asiaa kohtalaisen laajasti tutkineena naisena tuohon aiemmin esitettyyn kysymykseen. Väittäisin että Suomessa n. 1/4 kosii sormuksen kanssa. Eli ei todellakaan yleistä.

Hinnasta viis. Jokainen päättäköön sen tapauskohtaisesti. Joskus pääsee halvalla ja joskus ei. Riippunee varmasti monestakin seikasta. On myös pariskuntia ketkä ei sormuksista voisi vähempää välittää eivätkä välttämättä osta sellaisia lainkaan.

Makuasioitahan nuo.

Back
Ylös Bottom