Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi pikkupojat ja teinipojat haastavat riitaa isomman, vanhemman ja vahvemman ihmisen kanssa? Muutaman vuoden sisään on monta kertaa joku tullut aukomaan päätään, ja yleensä ne on olleet alta 14 v. jotka kerjäävät verta nenästään. Mistä moinen voisi johtua?
Se on ihan susta itestäs kiinni. Jos vaan näytät siltä, että sulle on hauska aukoo päätä. :D Mut joo. Ei mulle oo ikinä tullut kukaan pienempi tai suurempikaan aukomaan.

Ei siitä muuta haittaa ole, kuin se, että poltat koneesi, kun peität tuulettimet jaloilla... ;)
Jossain oli vaan joku ihme tutkimus, että heikentäisi siittiöiden laatua tms.

Kone kuumenee muutenkin, NB Probe näyttää joskus lämpötilaksi yli 95C, vaikka olisi ihan pöydällä.:(

Aiheuttaako vihreä tee happohyökkäyksen? Eli voinko juoda sitä turvallisesti illalla vielä hampaiden pesun jälkeen?

Enpä usko, ite syön välillä hampien pesun jälkeen, eikä mitään vielä ollut:rock:

Enpä usko, ite syön välillä hampien pesun jälkeen, eikä mitään vielä ollut:rock:
Ei mitään reikiä tietenkään tule, jos et ole saanut sitä bakteeria, joka niitä aiheuttaa.

Edit.
Se on ihan susta itestäs kiinni. Jos vaan näytät siltä, että sulle on hauska aukoo päätä. :D Mut joo. Ei mulle oo ikinä tullut kukaan pienempi tai suurempikaan aukomaan.
Kai mä sitten vaan olen niin koomisen näköinen jätkä. :D

Ollaan nyt tässä lähiaikana todennäköisesti muuttamassa tyttökaverin kanssa opiskelemaan ja kysymys kuuluu noihin tukiasioihin liittyen. Eli jos kämppämme vuokra on vaikka 650 e /kk. Niin paljonko Tuosta joutuu maksamaan itse (asumistuki kattaa vissiin osan?) Ja paljonko meillä jää rahaa muuhun elämiseen?

Ollaan nyt tässä lähiaikana todennäköisesti muuttamassa tyttökaverin kanssa opiskelemaan ja kysymys kuuluu noihin tukiasioihin liittyen. Eli jos kämppämme vuokra on vaikka 650 e /kk. Niin paljonko Tuosta joutuu maksamaan itse (asumistuki kattaa vissiin osan?) Ja paljonko meillä jää rahaa muuhun elämiseen?

KELAn sivuilta:

Asumislisän määrä
Suomessa opiskelevan asumislisä on 80 prosenttia hyväksyttävistä asumismenoista. Asumismenoja ei oteta huomioon 252 euroa ylittävältä osalta. Jos asumismenot ovat alle 33,63 euroa kuukaudessa, asumislisää ei makseta. Suomessa opiskelevan asumislisä on siten 26,90 - 201,60 euroa kuukaudessa

Jos opiskelija asuu vanhemmaltaan vuokratussa tai vanhempansa omistamassa asunnossa, asumislisä on enintään 58,87 euroa kuukaudessa. Jos vanhemmalta vuokrattu tai vanhemman omistama asunto on samassa kiinteistössä kuin vanhemman vakituinen asunto, opintoraha myönnetään samansuuruisena kuin vanhemman luona asuvalle ja asumislisä on enintään 58,87 e/kk.

Tuo on siis yhden hengen tuki. Jos asutte kimpassa, molemmat saa omaan vuokran puolikkaaseen maksimissaan tuon 201,60 EUR/kk. Eli jos tulorajat eivät ylity, joudutte maksamaan itse 246,80 EUR/kk. Kesäkuukausita sitä ei saa ellei etukäteen hae ja esitä hakemuksessaan jotain opintosuunnitelmaa. Tarkemmin kertoo koulusi/koulunne opintotoimistot.

Opiskelijaetuuksista

P.S. Opiskeluissa menestyminen saattaa edellyttää kykyä oma-aloitteiseen tiedon hankintaan. :thumbs:

Viimeksi muokattu:
Miksi kännykän kello jätättää ja voiko asialle tehdä jotain? Illasta aamuun oli jo kolme minuuttia jäljessä (illalla siis säädin oikeaan aikaan). Puhelin parisen vuotta vanha nokia.

KELAn sivuilta:

Asumislisän määrä
Suomessa opiskelevan asumislisä on 80 prosenttia hyväksyttävistä asumismenoista. Asumismenoja ei oteta huomioon 252 euroa ylittävältä osalta. Jos asumismenot ovat alle 33,63 euroa kuukaudessa, asumislisää ei makseta. Suomessa opiskelevan asumislisä on siten 26,90 - 201,60 euroa kuukaudessa

Jos opiskelija asuu vanhemmaltaan vuokratussa tai vanhempansa omistamassa asunnossa, asumislisä on enintään 58,87 euroa kuukaudessa. Jos vanhemmalta vuokrattu tai vanhemman omistama asunto on samassa kiinteistössä kuin vanhemman vakituinen asunto, opintoraha myönnetään samansuuruisena kuin vanhemman luona asuvalle ja asumislisä on enintään 58,87 e/kk.

Tuo on siis yhden hengen tuki. Jos asutte kimpassa, molemmat saa omaan vuokran puolikkaaseen maksimissaan tuon 201,60 EUR/kk. Eli jos tulorajat eivät ylity, joudutte maksamaan itse 246,80 EUR/kk. Kesäkuukausita sitä ei saa ellei etukäteen hae ja esitä hakemuksessaan jotain opintosuunnitelmaa. Tarkemmin kertoo koulusi/koulunne opintotoimistot.

Opiskelijaetuuksista

P.S. Opiskeluissa menestyminen saattaa edellyttää kykyä oma-aloitteiseen tiedon hankintaan. :thumbs:

Kiitos paljon juuri tuon määrän sain itsekkin kun laskin. Olen vaan sellainen että aina on pakko asiat jostain varmistaa ettei vaan mikään mene vikaan :rolleyes:

Kiitos paljon juuri tuon määrän sain itsekkin kun laskin. Olen vaan sellainen että aina on pakko asiat jostain varmistaa ettei vaan mikään mene vikaan :rolleyes:

Eipä kestä. Tuo on yksinkertaista kunnes tulorajat ylittyy. Kannattaa oikeasti seurata niitä. Tsemppiä kouluuun!

ei toi sun avatar sattumalta ole susta omakuva?:)
Juu, tuo on mun koulukuva! :D No ei vaan, netistä löysin ja näytti niin mukavalta, että oli pakko ottaa avatariks.

Miksi kännykän kello jätättää ja voiko asialle tehdä jotain? Illasta aamuun oli jo kolme minuuttia jäljessä (illalla siis säädin oikeaan aikaan). Puhelin parisen vuotta vanha nokia.
Onko puhelimessa automaattinen ajan päivitys päällä? Päivittää (ainakin käynnistäessä) kellon oikeaan aikaan. Jos se saa väärän ajan, niin laittamasi aika voi hieman muuttua.

Saako työturvallisuuskurssin ajalta palkkaa?

Olen henkilöstövuokrauksen kautta hommissa ja asiakkaan työmaa edellyttää nyt ko. kurssia. Vuokrausfirma ei aio maksaa palkkaa vaan vetoa siihen että kortti jää minulle.

Pikaisesti luin TES:in enkä kyllä löytänyt mitään tätä tukevaa pointtia, koska ko. korttia ei minulta edellytetty sopimusta tehdessä.

Voinko soittaa poliisille, jos kerrostalon, missä asun, rappukäytävässä oveni ulkopuolella on spurguja juomassa olutta? Nämä eivät asu tässä talossa. Eli tuleeko poliisi saattamaan nämä pois? :nolo:

Voinko soittaa poliisille, jos kerrostalon, missä asun, rappukäytävässä oveni ulkopuolella on spurguja juomassa olutta? Nämä eivät asu tässä talossa. Eli tuleeko poliisi saattamaan nämä pois? :nolo:
Meleko varmasti tulevat ku painotat vielä että mekkaloivat ja häirihtevät :thumbs:

joko sie oot ihan saatanan pelottavan näkönen, sulla on hyvä tuuri tai asut neljän seinän sisällä :thumbs:

Back
Ylös Bottom