Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Pihasta väistää tehden tilaa tulijalle. Ei silti tietenkää tieltä tulija saa puskea väkisten :D

Ite oon huomannu ton saman kramppaamisen. Itellä auttaa kokonaisvaltaine venyttely/lämmittely. Jos jo hoidossa nii parempi. Ja mankkuhan (magneesium) auttaa tunnetusti kramppeihin

Pihasta väistää tehden tilaa tulijalle. Ei silti tietenkää tieltä tulija saa puskea väkisten :D

Perustelut?

Useimmin on helpompaa että tulija odottaa jos on ahdasta että pihasta tulija painuu mäkeen. Itse toimin näin, mielestäni fiksumpaa.

Onko Mauri Röppänen ainut suomalainen urheilija joka on osallistunut sekä kesä- että talviolympialaisiin?

Jos toinen auto on tulossa pihasta/parkkipaikalta kadulle ja toinen kadulta pihalle/parkkipaikalle eikä "suuaukolla" poikkeuksellisesti ole tilaa kahdelle autolle vierekkäin, niin kumpi väistää

Liikennesääntöjen mukaan pihasta/pihatieltä/parkkipaikalta tuleva on väistämisvelvollinen kadulla/tiellä ajaviin.
Eli näin lain mukaan.

Mutta kuvailemassasi tilanteessa ainakin itse päästäisin pihalta tulevan ensin pois,jos ei sinne mahdu 2 autoa niin turhahan sinne on väkisin puskea.
Maalaisjärkeä saa käyttää liikenteessäkin.

kofeiini edesauttaa nesteenpoistoa, kreatiinin taas on tarkoitus lisätä nesteen määrää.Kofeiini siis poistaa/heikentää kreatiinin vaikutusta, ei siinä varmaan mitään muuta syytä ole miksi noin sanotaan.

Miksi ihmeessä mun telkkari menee itsestään päälle.

Alkanut nyt eilisen jälkeen napsautella itseään automaagisesti päälle, vaikka kaukoon ei mikään/kukaan koskekaan. En ole mitään aikaa ottanut, mutta nyt päivällä se on mennyt kaksi kertaa päälle itsestään. Vitutti herätä yöllä telkan pauhantaan.

Aikaisemmassa telkussa oli ainakin sellainen "sleep"-toiminto, jolla toosa sulkeutui tietyn ajan kuluttua, mutta tuollaista itsestään päälle napsuttelusta en ole kyllä ennen kuullutkaan. Menuja oon telkussa selannut, mutta ei siellä nyt mitään vastaavaa ole.

Naapurit ovat mökillä, joten ei ole mahdollisuutta, että seinän takaa tulisi jostain eri kaukosta signaaleja. Eikä tässä muita asuntoja niin lähellä ole, että voisivat sieltä tulla toisista kaukosäätimistä.

Voisiko kyseessä olla sähkövirran huono syöttö digiboksiin/telsuun tjsp?

Miksi ihmeessä mun telkkari menee itsestään päälle.

Alkanut nyt eilisen jälkeen napsautella itseään automaagisesti päälle, vaikka kaukoon ei mikään/kukaan koskekaan. Vitutti herätä yöllä telkan pauhantaan.

Aikaisemmassa telkussa oli ainakin sellainen "sleep"-toiminto, jolla toosa sulkeutui tietyn ajan kuluttua, mutta tuollaista itsestään päälle napsuttelusta en ole kyllä ennen kuullutkaan. Menuja oon telkussa selannut, mutta ei siellä nyt mitään vastaavaa ole.

Voisiko kyseessä olla sähkövirran huono syöttö tjsp?

Tai sitten häikkää kaukosäätimessä, nappi pohjassa tms.

Miten esim. 21-vaihteisesta polkupyörästä saa "yksivaihteisen" jalkajarrullisen? Riittääkö että repii vaihteet ja jarrut pois ja heittää taakse vanteen jossa on jarru? Eli onko ainut tarvittava ostos uusi takavanne?

Vai mitenkä nämä toimii?

Miten esim. 21-vaihteisesta polkupyörästä saa "yksivaihteisen" jalkajarrullisen? Riittääkö että repii vaihteet ja jarrut pois ja heittää taakse vanteen jossa on jarru? Eli onko ainut tarvittava ostos uusi takavanne?

Vai mitenkä nämä toimii?
Etupakasta täytyy ottaa pois kaksi ratasta ja jättää vaikka se keskimmäinen jäljelle, sillä se on sellainen yleisvaihde, jolla pystyy polkemaan joka paikassa. Lisäks tarvitset jonkinlaisen sovitusholkin sen vanteen kanssa, koska takahaarukka on ratasvaihteisissa leveämpi.

Kiitti tiedosta! Nyt kun vähän googlasin aiheesta ja eteen tuli ns. "fixed-gear" pyöriä niin osaisitko sanoa onko tuollaisella ajaminen kaupungissa ihan syvältä? Eli tälläisissa pyörissä voimansiirto on yhtä puuta jolloin polkimet pyörivät aina kun takarengaskin pyörii, varmaan hikiset paikat jarrutella jos oikein kiire tulee?

edit: mietiskelen siis tekisinkö pyörästäni single-speed vai fixed gear, tosin tuo single-speed mahtaisi olla järkevämpi tälläiseen normikäyttöön

Varmaan ärsyttävä kun ei voi alamäessä vain rullailla vaan pitää "polkea" koko ajan. Tosin tollasen fixed-gear systeemin kyllä luulis sitten olevan lähes ikuinen...

Kiitti tiedosta! Nyt kun vähän googlasin aiheesta ja eteen tuli ns. "fixed-gear" pyöriä niin osaisitko sanoa onko tuollaisella ajaminen kaupungissa ihan syvältä? Eli tälläisissa pyörissä voimansiirto on yhtä puuta jolloin polkimet pyörivät aina kun takarengaskin pyörii, varmaan hikiset paikat jarrutella jos oikein kiire tulee?

edit: mietiskelen siis tekisinkö pyörästäni single-speed vai fixed gear, tosin tuo single-speed mahtaisi olla järkevämpi tälläiseen normikäyttöön

Mulla oli joskus pienenä fixed gear -pyörä ja voi jumalauta sitä mustelmien määrää joka tuli niistä polkimista. Sattuu muuten kohtalaisen paljon kun kovassa vauhdissa tulee polkimesta pohkeeseen. Single speed siis mieluummin

Etupakasta täytyy ottaa pois kaksi ratasta ja jättää vaikka se keskimmäinen jäljelle, sillä se on sellainen yleisvaihde, jolla pystyy polkemaan joka paikassa. Lisäks tarvitset jonkinlaisen sovitusholkin sen vanteen kanssa, koska takahaarukka on ratasvaihteisissa leveämpi.

Ei kai niitä rattaita tarvii pois ottaa. Irrottaa vaan sen vaihtajan

Back
Ylös Bottom