Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kertokaas miten toimin kun rahapussini on hukkunut ja huomasin sen äsken? Luottokortin suljin, sieltä oli jo jonkin verran keritty nostamaan mitä nettipankilla tarkistin. Mitäs seuraavaksi ilmoitan poliisille?

Kertokaas miten toimin kun rahapussini on hukkunut ja huomasin sen äsken? Luottokortin suljin, sieltä oli jo jonkin verran keritty nostamaan mitä nettipankilla tarkistin. Mitäs seuraavaksi ilmoitan poliisille?
Minua neuvottiin odottamaan viikko ja ellei kukaan palauta sitä löytötavaratoimistoon niin sitten tekemään katoamisilmoitus ajokortista poliisille. Kela-kortin saat ilmaiseksi jos se on hukkunut, mutta ajokortin kaksoiskappale maksaa 40 €.

Eiköhän kannata käydä ilmoittamassa poliisille tai ainakin kysymässä mitä pitää tehdä. Kun kerran luottokortiltasi oli rahaa käyty nostamassa, niin eiköhän joku valopää sen ole pöllinyt.

Ajokorttini vanhenee parin viikon kuluttua, kakkosvaihe käymättä. Miten hommaan siihen lisäaikaa, soitto poliisilaitokselle?
Joko oon vitun huono googlaaja tai sitten en vaan osaa :E

Ajokorttini vanhenee parin viikon kuluttua, kakkosvaihe käymättä. Miten hommaan siihen lisäaikaa, soitto poliisilaitokselle?
Tai käyt paikanpäällä, en muista paljon maksoi, mutta joitain kymppejä se oli ja kohtuu vaivattomasti se aika siirtyi.

Noniin, visan laitoin lukkoon ja poliisille tein rikosilmoituksen. Huomenna käyn sitten hakemassa uuden kelakortin ja pankkikortin jotka saa ilmaiseksi, autokortista joutuu sit kai jonki verran bungaan mut ehkä mä sen kestän. Jätkä joka mun lompakkoni oli vieny oli suoraan baariin mennyt ja 20e arvosta tilannut juomia ja siihen jättänyt. Onneks noinkin vähällä.

Käyt siellä laitoksella ja kerrot asian laidan. Saattaa olla että pitää kirjoittaa myös kirjallinen selitys niille tuosta ennenkun myöntävät sinulle ajokorttiin sen kaks vuotta lykkäystä, esim. että "hei olen Goldust, tarvihen lykkäystä ku on niin huono rahatilanne tässä." Jokapaikassa ei tarvi. Maksaa 70e.

Eiköhän kympillä jo saa.
eurollakin saa varmasti tai sit saa työntää satasia.

sit jos tietäis käyttötarkotuksen niin ois helpompi kysymys.

Pitäs yrittää selvittää mitä muutamat sanat tarkottaa, eikä wikipediasta oo apua. Kirjastokin kiinni, eikä googlettamallakaan mitään oikeen löytyny.

Eli mistä löydän sanojen merkityksen?

no tälleen aluks: kontrafaktuaalinen, presumointi, konformiteettiperiaate, kvasioikeudellinen, kvalifiointi, kumulaatio, normikonformiteetti

Jos englanti taittuu mitenkään päin, niin voit yrittää kehittää sanojen englanninkieliset vastineet ja sitten Google tai Wikipedia tms. alkaa auttaa aika lailla.

Yritänpä kääntää nuo antamasi sanat, että pääset alkuun ;) :
kontrafaktuaalinen - contrafactual, presumoida - presume, konformiteettiperiaate - principle of conformity, kvasioikeudellinen - quasi-judicial, kvalifioida - qualify, kumulaatio - accumulation, normikonformiteetti - norm conformity.

:offtopic:
Harvinaisen perseestä että suomen kielessä käytetään englannista väännettyjä sanoja kuten "presumoida". Osa nyt on vaikeita kääntää mutta silti...:curs: :offtopic:

Itse ostaisin kunnon avainsarjan, niitä tarvii kuitenkin aina joskus vaikka uskoiskin ettei ikinä tarvitsis... Ei oo kovin paha hinta jos yhet lenkkiavaimet elämässään ostaa. :)

Back
Ylös Bottom