Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ainakin Oulussa yleensä riittää kun menee paikalle riittävän aikaisin aamulla. Toki jos vaiva ei ole akuutti saattavat käännyttää ja laittaa tilaamaan ajan.

Kyssäri: mistä mä löydän uunipellin? Sellaisen korkeareunaisen? Minulle oli suuri yllätys ettei esim. prisma jacittari myy sellaisia.

Ainakin Oulussa yleensä riittää kun menee paikalle riittävän aikaisin aamulla. Toki jos vaiva ei ole akuutti saattavat käännyttää ja laittaa tilaamaan ajan.

Kyssäri: mistä mä löydän uunipellin? Sellaisen korkeareunaisen? Minulle oli suuri yllätys ettei esim. prisma jacittari myy sellaisia.

Anttilassa oon ainakin noita nähnyt joskus kun pari vuotta sitten etsiskelin ja Kodin Ykkösessä pitäis olla myös. Aika varma keinohan on mennä paikkaan, missä noita myydään Markantalot ja muut vastaavat.

Finnairilla on nuorisohinnat 16-25-vuotiaille. Eli onko myös 25-vuotias oikeutette alennukseen? Näiden kanssa on aina tulkintaongelmia...

Tuossahan se sanotaan aika selkeästi, 16-25 vuotiaat. Eli jos se tarkoittaisi enintään 24 -vuotiaita, niin se olisi varmaan muotoiltu tyyliin: 16-24 -vuotiaat, alle 25-vuotiaat, enintään 24 -vuotiaat jne...

Tuossahan se sanotaan aika selkeästi, 16-25 vuotiaat. Eli jos se tarkoittaisi enintään 24 -vuotiaita, niin se olisi varmaan muotoiltu tyyliin: 16-24 -vuotiaat, alle 25-vuotiaat, enintään 24 -vuotiaat jne...

Mä en nyt tajunnut vittuakaan tuosta mutta ilmeisesti 25-vuotias pääsee vielä lentoon nuorisolipulla:D

Mä en nyt tajunnut vittuakaan tuosta mutta ilmeisesti 25-vuotias pääsee vielä lentoon nuorisolipulla:D

Suunnilleen vuosi sitten yritin ostaa netistä tuollaista nuorisolippua, mutta eihän se onnistunut kun järjestelmä kysyi syntymävuoden ja kuvitteli sen perusteella että olen jo 26, vaikka en siis vielä ollut täyttänyt. Puhelinpalvelusta onnistuin varaamaan nuorisohintaisen lipun 25-vuotiaana, eli pääsee.

Edit. Näyttäis nykyään nettivarauksessakin kysyvän syntymäaikaa, joten varmaan onnistuu sitäkin kautta.

Pääsee, mutta Wendy jo toikin esille omakohtaisen kokemuksen asiassa, joka voi rajoittaa nettivarauksia. Tossa mun kirjoituksessa... kiinnitä huomiota niihin sanoihin: enintään, alle sekä selkeä rajoitus 16-25 -vuotiaat ( eli 16 vuotta täyttäneet ja 25 -vuotiaat, ei yli sen). Onnistuiko nyt...) ;)

Mä olen nuorempana tehnyt työkseni limsaa, mm. Dr. Pepperiä, jossa on muita limsoja enemmän hiilihappoa samoin Coca Colassa.

PS. Itse en ole ikinä kuullut, että makeutusaineella olisi jotain tekemistä asian kanssa.

Miten tarkasti vartioitu salaisuus Dr Pepperin resepti on? Siinä vaan on jotain mystisen hyvää. :kuola: Viimeksi tänään piti ostaa yksi pullo kaupassa käydessä.

Miten eroaa esim. mäkkärin tai hesen hamppareitten pihvit kaupan hamppareitten pihveistä?

Onko pikaruokaravinotoloiden pihveissä perunaa, kuten kaupan hampurilaispihveissä?

Miten tarkasti vartioitu salaisuus Dr Pepperin resepti on? Siinä vaan on jotain mystisen hyvää. Viimeksi tänään piti ostaa yksi pullo kaupassa käydessä.
Noissa juomissa se tarkka resepti on erittäin tarkasti varjeltu, vain muutamat ihmiset tietävät sen.

Miten tarkasti vartioitu salaisuus Dr Pepperin resepti on? Siinä vaan on jotain mystisen hyvää. :kuola: Viimeksi tänään piti ostaa yksi pullo kaupassa käydessä.

En enää muista mitä esansseja siihen tuli. Pääperiaate on se, että laitetaan vettä, sokeria (lientä), säilöntäainetta, mahd. c-vitamiinia ja erilaisia esansseja/happoja. Tästä kaikesta on aikaa jo n. 15 vuotta.

Pääsee, mutta Wendy jo toikin esille omakohtaisen kokemuksen asiassa, joka voi rajoittaa nettivarauksia. Tossa mun kirjoituksessa... kiinnitä huomiota niihin sanoihin: enintään, alle sekä selkeä rajoitus 16-25 -vuotiaat ( eli 16 vuotta täyttäneet ja 25 -vuotiaat, ei yli sen). Onnistuiko nyt...) ;)

No nyt onnistui paaljon paremmin:D Eli kiitokset sekä sulle että Wendylle!

Noissa juomissa se tarkka resepti on erittäin tarkasti varjeltu, vain muutamat ihmiset tietävät sen.

Minä olen miettinyt tätä, miten ne "duunarit" sitten osaa tehdä sen limsan jos se on niin salainen se resepti. :hyper:

Vai vatkaako kiho isokiho sen itse salaisessa luolassaan ja toimittaa sen valmiina litkuna ympäri maailmaa?

Minä olen miettinyt tätä, miten ne "duunarit" sitten osaa tehdä sen limsan jos se on niin salainen se resepti.

Vai vatkaako kiho isokiho sen itse salaisessa luolassaan ja toimittaa sen valmiina litkuna ympäri maailmaa?
Taitaa tämä toimia niin että eri puolella maailma ne henkilöt jotka sen reseptin tietävät tekevät sen "juuren" joka sitten toimitetaan juomatehtaalle jossain maassa. Tehtaalla sitten lisätään vesi, hiilihappo ja jotakin muutakin

minkä takia adidaksen nappiverkkareita ei enää näy katukuvassa?

Varmaan samasta syystä kuin salihousuja, vyölaukkuja tai olkatoppauksiakaan. Maailma muuttuu, Eskoseni. Mutta älä huoli, eivätköhän nuokin tee comebackin kunhan aikaa on tarpeeksi kulunut.

Back
Ylös Bottom