Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miks ihmiset sanoo JALKAKYYKKY? Mikä muu helvetin kyykky se voi olla ku jaloilla tehtävä kyykky?

Jos jatketaan samalla linjalla, niin miks ihmiset sanoo maitorahka? Onko olemassa jotain muuta rahkaa kuin maitorahkaa?

Jos jatketaan samalla linjalla, niin miks ihmiset sanoo maitorahka? Onko olemassa jotain muuta rahkaa kuin maitorahkaa?

Mitä jos maitorahkaan tehdään jotain muuta, esim. sekoitetaan hedelmiä tms. Onko se silloin vieläkin maitorahka? Itse nimittäisin hedelmärahkaksi :)

Äitillä alkaa 50-vuotispäivien lähetessä paikat vähän kangistumaan. Ajattelin lahjaksi sellaista naisten polkupyörää, missä olisi se rungon alin osa mahdollisimman matalalla. Niin ettei tarvitse jalkaa nostaa juuri paljoakaan. En osaa paremmin selittää, mutta olen nähnyt jossakin joskus kuvan. Onko sellaisia vielä myynnissä missään, laittakaa linkkiä kuviin ja ehdotuksiin jos tiedätte/keksitte.
Pitänee ostaa lisäksi peräkärrykin että saa heittää ostokset sinne eikä tarvitse horjuilla ostoskassit tangossa. :D
Ihmetyttää tässä asiassa se, että jos henkilö on niin kankea että jalan nostaminen perinteisen naistenpyörän matalan rungon yli on vaikeaa, niin miten hän meinaa polkea tuota pyörää? Poljinhan nousee peräti korkeammalle kuin runko. Havainnollistava kuva:
Monark_0020_Orginal_m.jpg

Jotta henkilö notkistuisi, olisi ehkä toivottavampaa ihan vasiten nostella niitä jalkoja, ja mahdollisesti vielä poljettava satula hyvin, hyvin matalalla. Mun mielestä.

Mitä jos maitorahkaan tehdään jotain muuta, esim. sekoitetaan hedelmiä tms. Onko se silloin vieläkin maitorahka? Itse nimittäisin hedelmärahkaksi :)

Onhan se sit hedelmärahka, mutta se standardikama, eihän se voi olla muuta kuin maitorahkaa. Ihan sama sitä olisi sanoa pelkästään rahkaksi. Typerää.

Onhan se sit hedelmärahka, mutta se standardikama, eihän se voi olla muuta kuin maitorahkaa. Ihan sama sitä olisi sanoa pelkästään rahkaksi. Typerää.

Rahka on myös yksi varsijousen osista.

Ihmetyttää tässä asiassa se, että jos henkilö on niin kankea että jalan nostaminen perinteisen naistenpyörän matalan rungon yli on vaikeaa, niin miten hän meinaa polkea tuota pyörää? Poljinhan nousee peräti korkeammalle kuin runko.

Lantio saattaa olla satulassa istuessa ja pyörän "päälle kavutessa" eri korkeudella. Eli ei ainakaan ihan suoraan voi noin verrata...

Tossa yks.
file.phtml

549 €, ilman vaihteita 478 €.

Miksi oma ääni kuulostaa tosi tyhmältä kun kuuntelee esim mikrofonista? Ku ei kukaan oo sanonu et olis hassu ääni mut se kuulostaa vaa tosi typerälle.

Tota mäkin oon miettiny paljon, varmaa, ku se kuulostaa erilaiselle kuin on tottunu ite puhuessaan kuulemaan...? Mutta voihan se olla, että sitä vaan oikeasti kuulostaa tyhmältä :D

Miksi oma ääni kuulostaa tosi tyhmältä kun kuuntelee esim mikrofonista? Ku ei kukaan oo sanonu et olis hassu ääni mut se kuulostaa vaa tosi typerälle.

Älyttömän hyvä kysymys, sillä oon ite miettinyt ihan samaa. :D Voisko johtua siitä, että koko ikänsä kuullu oman äänensä ikäänkuin sisäkautta. Sit kun yhtäkkiä lyödään kaiuttimista oma ääni, niin isompikin mies siinä säikähtää.

edit. Damn you, Jake s..

Siksi, että puhuttaessa iso osa äänihuulten värähtelyn aiheuttamasta akustisesta energiasta kulkee kudosten värähtelynä puhujan korvaan. Jos kuuntelee esim. nauhoitusta omasta puheestaan kuulee ainoastaan sen osan puheesta, joka välittyy ilman värähtelyinä mikrofoniin.

Mikä kappale soi uusimmassa Simpsons jaksossa?

Se kappale joka soi Bartin häävalmisteluiden aikana, about 15:45 kohdassa.

Siksi, että puhuttaessa iso osa äänihuulten värähtelyn aiheuttamasta akustisesta energiasta kulkee kudosten värähtelynä puhujan korvaan. Jos kuuntelee esim. nauhoitusta omasta puheestaan kuulee ainoastaan sen osan puheesta, joka välittyy ilman värähtelyinä mikrofoniin.

Kuuleeko muut siis ääneni sellaisena kuin nauhoitettuna vai kuten itse sen kuulen?

Back
Ylös Bottom