Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

1. Onko eläimillä mahdollisuuksia sairastua samoihin tauteihin kuin ihmisillä, kuten esimerkiksi syöpään, sokeritautiin, kuumeeseen tai vaikkapa sukupuolitauteihin?

2. Mikä on siittiöiden elinikä? Kuolevatko ne koskaan? Säilyvätkö hengissä huoneenlämmössä?

Mm. näitä ja monia muita kysymyksiä mietiskelee :david:

Ykköseenhän tulikin jo vastaus: tuossa, mutta vielä tuohon toiseen:

Siittiöitä muodostuu miehen kiveksissä eli testiksissä miljardeittain murrosiästä alkaen pitkälle vanhuuteen saakka. Siittiöiden loppukehitys tapahtuu lisäkiveksissä, missä ne säilyvät noin kuukauden ajan.
Siittiöt ovat hyvin lyhytikäisiä miehen elimistön ulkopuolella, mutta kohdussa ne voivat säilyä pari kolme vuorokautta liikkumiskykyisinä.

No kunhan ei mitään sateenkaarta kanna mukanaan, mutta ihan "perusvärit" meillä sallittiin, tosin skappareilta saattoi tulla jotain homo-kuittailua..:D

Joo, kyllä periaatteessa sallittiin, mutta sanottiin myös suoraan, että jos lomat kiinnostaa, tukka saa kokea muodonmuutoksen :)

VEROTUSKYSYMYS:
Vääntäkää nyt mulle vielä rautalangasta, eli voinko ostaa firmana yksityishlöltä tavaraa ja vähentää sen verotuksessa? Eli voiko/pitääkö yksityisen myyjän kirjottaa jonkinlainen kuitti ostotapahtumasta tavaran käyvän arvon mukaisesti.

Alvivähennyksen voinee kuitenkin unohtaa samantien.

Kesä ja kesäloma lähestyvät vähitellen, mutta hitaasti. Onko Kotka-Lahti-Hanko kolmion sisäpuolella mitään hyviä retkeilykohteita jonne uskaltaisi lähteä yksin telttailemaan pariksi kolmeksi päiväksi.

Kesä ja kesäloma lähestyvät vähitellen, mutta hitaasti. Onko Kotka-Lahti-Hanko kolmion sisäpuolella mitään hyviä retkeilykohteita jonne uskaltaisi lähteä yksin telttailemaan pariksi kolmeksi päiväksi.

Sellanen kun Bodomin järvi Espoossa on kuulemma rauhallista ja kaunista seutua :D

Olen käyny inkoossa muutaman kerran telttailemassa ja kalastelemassa. En tosin yksin, mutta miksei siellä yksinkin viihtyisi.
Kaunista seutua. Ota fillari mukaan, niin pääset kiertelemään...

Asun vuokralla, ja tuo vessan hana on ruvenut vuotamaan niin pitääkö minun nyt soittaa isännöitsijälle vai vuokranantajalle vai suoraan jonnekkin LVI-firmaan, että hana saataisiin korjattua? Minun ei kuitenkaan tarvitse maksaa mitään?

^^
Ei pitäisi tarvita maksaa mitään. Ilmoita sekä isännöitsijälle ja - jottei asia tulisi yllätyksenä - vuokranantajalle. Isännöitsijältä tilaat huollon ja laskun lähetät vuokranantajalle, jollei mene suoraan. Aina ei edes tule taloyhtiöltä laskua asunnon omistajallekaan.

Asun vuokralla, ja tuo vessan hana on ruvenut vuotamaan niin pitääkö minun nyt soittaa isännöitsijälle vai vuokranantajalle vai suoraan jonnekkin LVI-firmaan, että hana saataisiin korjattua? Minun ei kuitenkaan tarvitse maksaa mitään?

Soita talkkarille, hanat on sen tonttia.

paljonko on Helsingissä yksiön vuokra hinta? Suurin piirtein.
Nopea reserch Etuovessa antaa lähtöhinnoiksi 450+ eur. Sanoisin että johonkin 500 euroon saat varautua.

Itse asuin -06 hetken Ullanlinnassa yksiössä just hintaan 450 euroa/kk sis vesi ja sähkö. Kämppä oli kyllä kalustettu, kauheassa kunnossa, 18 neliötä ja julkisivuremontissa eli paketissa koko ajan... Kokemus jota en suosittele.

VEROTUSKYSYMYS:
Vääntäkää nyt mulle vielä rautalangasta, eli voinko ostaa firmana yksityishlöltä tavaraa ja vähentää sen verotuksessa? Eli voiko/pitääkö yksityisen myyjän kirjottaa jonkinlainen kuitti ostotapahtumasta tavaran käyvän arvon mukaisesti.

Alvivähennyksen voinee kuitenkin unohtaa samantien.

Voit vähentää kuluna verotuksessa (tai kirjata taseeseen ja vähentää poistoina jos on isommasta hankinnasta kyse). Myyjältä toki pitää saada joku tosite kaupasta. Arvonlisäveroa ei voi vähentää kun sitä ei myyjä maksa.

Kauanko kestää, että 'turha' katevaraus lähtee tililtä? Siis katevaraus, joka on luotu mutta jää lunastamatta. Nordean tili kyseessä.

Back
Ylös Bottom