Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Luulisi, että tuon kokoinen putiikki tarkastaa nuo asiat.
Niin luulisi, mutta ei se näin mene. Bongasin valion juustopaketista joskus taannoin siitä kiinnityshärpäkkeestä jolla pussin saa kiinni ja auki, sanan irroitettava. Oli pakko pistää palautetta ihan vittuillakseni. Sitä vaan odottaisi tuon kokoiselta puljulta suomen kielen taitoa, tai lähinnä sitä, että noin yleinen perusvirhe karsitaan pois.

Niin luulisi, mutta ei se näin mene. Bongasin valion juustopaketista joskus taannoin siitä kiinnityshärpäkkeestä jolla pussin saa kiinni ja auki, sanan irroitettava. Oli pakko pistää palautetta ihan vittuillakseni. Sitä vaan odottaisi tuon kokoiselta puljulta suomen kielen taitoa, tai lähinnä sitä, että noin yleinen perusvirhe karsitaan pois.

Hyi vittu.

Jossain maitorahkapurkeissahan lukee etiketissä allekkain

MAITO
RAHKA

Siis kumpaa siinä nyt lopulta on?

Edit: Samoin jossain työpaidassa itselläkin luki

JÄRJESTYKSEN
VALVOJA

Vähän meinaan nolotti.

Hyi vittu.

Jossain maitorahkapurkeissahan lukee etiketissä allekkain

MAITO
RAHKA

Siis kumpaa siinä nyt lopulta on?

Edit: Samoin jossain työpaidassa itselläkin luki

JÄRJESTYKSEN
VALVOJA

Vähän meinaan nolotti.

Haha. :lol2: Tipahdin. Noita järjestyksen valvoja paitojakin on tullut ihmeteltyä. Tohon maito rahkaan en osaa sanoa mitään, mutta olen varma, että Raskolnikovilta löytyisi kattava selitys. Toivotaa, että saadaan asiaan selvyys.

No aika mitättömästä virheestä on kyllä kyse. Irrottaa ja irroittaa sanoja käytetään yleiskielessä sekaisin ja merkityssisältöäkään ei tuossa tulla sählänneeksi vrt. kuulostaa ja kuullostaa.

No aika mitättömästä virheestä on kyllä kyse. Irrottaa ja irroittaa sanoja käytetään yleiskielessä sekaisin ja merkityssisältöäkään ei tuossa tulla sählänneeksi vrt. kuulostaa ja kuullostaa.

No juu, tuskin kenelläkään tuon tekstin takia jää se paketti avaamatta, mutta on se silti noloa, että ei oikein tuollaisiin paikkoihin tekstejä saada. Koska se irroittaa on yksinkertaisesti väärin kirjoitettu.

Edit: Yksi pieni typo korjattu, joka kuitenkin siviksen kuottaukseen jäi. Pahapaha.

No juu, tuskin kenelläkään tuon tekstin takia jää se paketti avaamatta, mutta on se silti noloa, että ei oikein tuollaisiin paikkoihin tekstejä saada. Koska se irroittaa on yksinkertaiseti väärin kirjoitettu.

Olet täysin oikeassa. Yleensä tuollaiset mallit sitäpaitti kulkevat useampien silmäparien editse, ennen kuin pääsevät tuotantoon. Johtopäätös: Valiolla ei osata Suomenkieltä. ;)

Olet täysin oikeassa. Yleensä tuollaiset mallit sitäpaitti kulkevat useampien silmäparien editse, ennen kuin pääsevät tuotantoon. Johtopäätös: Valiolla ei osata Suomenkieltä. ;)
Suomen kieli kirjoitetaan pienellä ja erikseen. :hyvä:
Pitäiskö lopettaa jo tää viilaus? Menee liian offtopiciksi.

Suomen kieli kirjoitetaan pienellä ja erikseen. :hyvä:
Pitäiskö lopettaa jo tää viilaus? Menee liian offtopiciksi.

Ei saa edes kirjottaa (<--- :curs:) tahallaan väärin... :(

Pitäsköhän nyt kysyä jotain oikeasti tyhmää, ettei mene triidi pilalle.

On mulla yks:

Mistä johtuu, että kohtuu vanha läppäri "unohtaa" päivämäärän ja kellonajan, kun se on ollut tarpeeksi kauan pois päältä? Eli kun se on ollut päivän tai pari pois päältä ja laittaa piuhan kiinni, niin päivämäärät sun muut on jossain 1980-luvulla... :jahas:

Mistä johtuu, että kohtuu vanha läppäri "unohtaa" päivämäärän ja kellonajan, kun se on ollut tarpeeksi kauan pois päältä?

Emolevyllä oleva varmistusparisto on kypsynyt. Olis kyllä mennyt tietokonemaailman tyhmiin kysymyksiin paremmin.

E: maailman hitain. Mutta oli pitempi teksti kirjoitettavana.

Aika hitaasti vastasitte kyllä molemmat, mutta kiitos kuitenkin :D

Tuli toinenkin mieleen:

Mistä voi johtua, että leuka naksahtaa, kun suun avaa ammolleen?

Tuossa kuvan osoittamassa kohdassa tapahtuu tuo naksahdus vasemmalla puolella leukaa
tmjoverview.gif

Ongelma ilmaantui sen jälkeen kun viisaudenhampaat olivat puhjenneet. Viisaudenhampaiden poistaminen ei poistanut tuota naksumista.

Olen tietty joskus saanut tällejä sparratessakin, mutta en ikinä mitään sellaista, josta leuka olisi kipeytynyt tms.

Mistä johtuu, että kohtuu vanha läppäri "unohtaa" päivämäärän ja kellonajan, kun se on ollut tarpeeksi kauan pois päältä?
Mulla on vielä parempi. Miksi mun kone unohtaa kellonajan kun se on tarpeaksi kauan päällä? Kello jätättää aika reilusti. Kun sammutan koneen, on se toisinaan taas oikein. Häiritsee, kun tää on parhaimmillaan kuukaudenkin putkeen päällä, niin kellon heitto on parin tunnin luokkaa. Nyt se näyttää 21.31.

Mulla on vielä parempi. Miksi mun kone unohtaa kellonajan kun se on tarpeaksi kauan päällä? Kello jätättää aika reilusti. Kun sammutan koneen, on se toisinaan taas oikein. Häiritsee, kun tää on parhaimmillaan kuukaudenkin putkeen päällä, niin kellon heitto on parin tunnin luokkaa. Nyt se näyttää 21.31.

Jaahas. Mä veikkaan, että käyttis käynnistyessään nappaa ajan kellopiiriltä ja ylläpitää sitä sen jälkeen itse esim jonkin keskeytyksen perusteella (vrt Windowsin GetTickCount()). Käynnissä ollessaan se ei sitten ilmeisesti synkronoi kelloa kellopiirin kanssa ollenkaan.

-k

Miksi joudut noin konettasi päällä pitämään?

Mikäs on se video Nyyssiksen threadissa, jossa ruotsalainen jätkä pimputtelee pianoa/rumpuja?

Mistä voi johtua, että leuka naksahtaa, kun suun avaa ammolleen?
...
Ongelma ilmaantui sen jälkeen kun viisaudenhampaat olivat puhjenneet. Viisaudenhampaiden poistaminen ei poistanut tuota naksumista.

Olen tietty joskus saanut tällejä sparratessakin, mutta en ikinä mitään sellaista, josta leuka olisi kipeytynyt tms.
Voi olla kuvassa olevan hermon/lihaksen (jommankumman) pieni tulehdus. Itsellä ainakin tohtori antoi tuon syyksi kun ei pystynyt viikkoon avaamaan suuta niin että oisi pystynyt kunnolla leipää purasemaan.

Montako ihmistä (Homo Sapiens) maapallolta on kuollut yhteensä aikojen saatossa?

Back
Ylös Bottom