Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tän olis voinu melkein laittaa arvotus ketjuun, mutta kysymys on niinkin yksinkertanen, mikä on resepti? Kaikki tietää mitä sillä tehään, mutta kertokaapa mikä se on?

Aloin tuossa hetki sitten miettimään...

Edit: eli mä haen sanalle ''resepti'' synonyymia.
sana joka kuvaa sekä lääkemääräystä että ruoanteko-ohjetta...

ei se mikään jeesuksen kääriliina tai rubiikin kuutio ole vaan sana...

Mitenkähän kannattais opetella itsenäisesti englantia? Oon käyny lukion ja osaan kyllä englantia, mutta meinaa aina välillä vähän asiat unohtua, niin mitenkähän kannattais enkkua opiskella? Päntätä vaan sanoja ja kielioppia vai oisko jollain jotain hyvää ideaa?

No hyvistä ideoista en tiedä, mutta kannattaa lukea paljon englanniksi (niin ja tarkotan kirjallisuutta, en varsinaisesti sanojen lukemista ja pänttäämistä), sitten katella niitä joitain sanoja joita ei muista, pikkuhiljaa varmasti alkaa muistamaan ja muutenkin kielioppi hioutuu, sanajärjestykset ja partikkelit yms, tietysti nehän osaat ;)

Mitenkähän kannattais opetella itsenäisesti englantia? Oon käyny lukion ja osaan kyllä englantia, mutta meinaa aina välillä vähän asiat unohtua, niin mitenkähän kannattais enkkua opiskella? Päntätä vaan sanoja ja kielioppia vai oisko jollain jotain hyvää ideaa?

Käyttämällä kieltä...Mene ulkomaisille foorumeille ja siitä se lähtee.Lukemalla englanninkielisiä kirjoja, katsomalla leffoja ilman tekstejä, pelailemalla pelejä ja kuuntelemalla musiikkia.Pääasia on, että saat palautettua " kielen päähäsi ".Kun sulla on lukiopohja, näillä pääset taas alkuun.

Edit: Hommaat myös englanninkielisiä kavereita tai tytsyn:D .Puhumaan opit puhumalla, et kielioppia pänttäämällä.

Tästä pääsee jo hyvään alkuun. Totta kai lukeminen ja leffojen jne. katseleminen englanniksi on erittäin hyödyllistä, mutta väittäisin silti, että oppiminen on helpompaa kun tietää vähän mihin keskittyä. Eli osaa jotenkin kohdentaa sitä oppimistaan.

Tästä pääsee jo hyvään alkuun. Totta kai lukeminen ja leffojen jne. katseleminen englanniksi on erittäin hyödyllistä, mutta väittäisin silti, että oppiminen on helpompaa kun tietää vähän mihin keskittyä. Eli osaa jotenkin kohdentaa sitä oppimistaan.

Tämä oli hyvä linkki.Venäjä ja Espanja.Täältä tullaan. Kiitos :thumbs:

Musta tuntuu että kohta eräs nimimerkki tulee ja kertoo sulle jotta miten sitä Indicaa voi kuunnella :) ja juu, ryönää on.

Mitä merkitystä on muuttoilmoituksessa olevalla kotikunnalla? Mietin vain kun moni tuntuu laittavan muuton vain väliaikaiseksi ja säilyttävän entisen kotikuntansa opiskelujen aikana,vaikkei olisikaan suunnitelmissa muuttaa koskaan takaisin.
Mitä haittoja/hyötyä siitä on? Verot menee ilmeisesti ainakin sinne?
Mites esim. kirjastokortin hankkiminen, saako sen myös sinne opiskelupaikkakunnalle?

Viittiskö joku kertoa hiukan säästötileistä. Saako niitä semmosia että rahat ois kokoajan käytettävissä kumminkin? (hiukan hassultahan se kuulostaisi, muutenhan se olisi samanlainen kuin normaalitili mutta suuremmalla korolla).

Viittiskö joku kertoa hiukan säästötileistä. Saako niitä semmosia että rahat ois kokoajan käytettävissä kumminkin? (hiukan hassultahan se kuulostaisi, muutenhan se olisi samanlainen kuin normaalitili mutta suuremmalla korolla).
Mulla on ainakin Nordeassa semmoinen. Nettipankin kautta pystyn siirtelemään rahoja reaaliaikaisesti, eli korttia ei tiliin ole.

Korot taitaa vain olla molemmilla tileillä melko vaatimattomia kuitenkin.

Edit. Käy ihan pankista kysyyn, siellä ne parhaiten tietää.

Mulla on ainakin Nordeassa semmoinen. Nettipankin kautta pystyn siirtelemään rahoja reaaliaikaisesti, eli korttia ei tiliin ole.

Korot taitaa vain olla molemmilla tileillä melko vaatimattomia kuitenkin.

Edit. Käy ihan pankista kysyyn, siellä ne parhaiten tietää.

Sampossa on vastaava systeemi. Pankkivirkailijalta kyselin, kun tiliä avasin, niin oli sitä mieltä, että korkeaa korkoa jos haluaa kannattaa aloittaa rahastosäästäminen. Sinne pitää sitten käsittääkseni laittaa säännöllisesti jokin summa, muu kuin "joskus pullonpalautusrahat" tms. eikä ainakaan mulle sopinut, kun ei ole kovin säännöllisiä tuloja (osa-aikatyö). Laitetaan säästötilille aina jotain kun irtoaa, joskus kumpikin laittaa kympin ja joskus enemmän, joskus ei mitään. Korkoa ei merkittävästi tule, mutta tuo on enemmän äkillisten katastrofien varalle ja vuoden sisällä tapahtuviin hankintoihin niin toimii ihan hyvin. Verkkopankissa siirtäminen on maksutonta eikä ole rahoituksia kuinka usein saa nostaa.

Nyt tulee tiukka.

Miten kukaan ihminen voi kuunnella Indicaa? Bändi on sanoinkuvaamattoman paska.

:D

Ei nyt oikeestaan liity kysymyksees, mutta kyseinen bändi oli NIGHTWISHIN lämppärinä tuossa joulukuussa. Arvata varmaan saattaa miten bändi otettiin vastaan....

jos mulla on dna mokkula internetti niin saako sen jaettua kahdelle koneelle jotenkin näppärästi ? esim. sellaisella usb haaroitus kappaleella ?

Nyt tulee paha! Onko kukaan jättänyt hommia keskes kertakaikkisen ruman pillun takia?

Nyt joku todistaa tämän urbaaninlegendan todeksi :D

Kaikki pohtii nyt varmaan vaan rumia pimperoita, mutta kysynpä kuitenkin toisesta aiheesta eli mitä nää on nää pitkittäisraitaiset kaulahuivit, joita nyt yhtäkkiä on kaikilla menestyvillä miehillä kaulassa kiedottuna nimenomaan silleen ärsyttävästi (huivi kaksinkerroin ja päät lenkistä läpi)?

Back
Ylös Bottom