Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tuohon ruuviasiaan sellainen kommentti, että käytettävyydessä torx-ruuvit päihittävät risti- ja suorapäiset 1000-0. Tuollaisia 6x100 ruuvejakin ruuvailee ihan ilokseen kun ei tarvitse väännintä painaa hampaat irvessä ruuvin kantaa vasten. Ristipääruuvien kanssa on se ainainen arpominen, että mikäköhän ruuvauskärki nyt olisi sopiva. Kaikissa ruuveissa joita tähän mennessä olen nyt taloa rakentaessa tarvinnut on ollut sama torx-pää. Helpottaa kummasti työskentelyä kun ei tarvitse joka ruuvia varten olla kärkeä vaihtamassa.

Mistä löydän Sultan play-kumeja n. 3€/5kpl Turusta tai Tampereelta? Yleensä maksavat tuplasti tuon mutta näimpäs tuohonkin hintaan niitä myytävän enkä hamstrannut tarpeeksi.

Tosi nokkelat sutkautukset voi jättää laittamatta :)

Onko lapselle annettava etunimi?

Miten nimilaista tuollaisen tulkinnan löydät?

Löydän sen tulkinnan juuri tuosta kohdasta mitä lainaat. Siis laissa sanotaan että pitää antaa etunimi kahden kuukauden kuluessa, mutta entä jos ei anna? Kyllä ne sieltä varmaan kehottaa antamaan sen nimen mutta jos ei siltikään anna. Vetoaa vaikka siihen ettei keksi mitään sopivaa. :D

Mistä löydän Sultan play-kumeja n. 3€/5kpl Turusta tai Tampereelta? Yleensä maksavat tuplasti tuon mutta näimpäs tuohonkin hintaan niitä myytävän enkä hamstrannut tarpeeksi.

Tosi nokkelat sutkautukset voi jättää laittamatta :)

Kysymykseen en osaa vastata, mutta oletko aivan varma tuosta hinnasta?? :wtf:

Löydän sen tulkinnan juuri tuosta kohdasta mitä lainaat. Siis laissa sanotaan että pitää antaa etunimi kahden kuukauden kuluessa, mutta entä jos ei anna? Kyllä ne sieltä varmaan kehottaa antamaan sen nimen mutta jos ei siltikään anna.
Niin no, pakkohan ei ole kuin kuolla vaikka laki toisin yrittää määrätäkin. Ehkäpä tuonkin lakipykälän rikkojalle joku sanktio löytyy, mutta eipä taida laista löytyä kohtaa jossa olisi lapsen pakkonimeäminenkään määritelty. Sun pitää varmaan vaan kokeilla. :D

siis wtf? jos juon liian nopeasti vettä niin kuolen?

http://health.howstuffworks.com/water-intoxication.htm
Juu, eiks tää oo se alkkistenkin suosima "happi-känni"?
e: Saatoin sekoittaa, kun googletin, mutta samaa nimitystä oon joskus kullu käytettävän tuosta nopeasta veden juomisestakin.

e2: No nyt löytyi se vähän loogisempikin nimi tälle jutulle, eli "vesikänni"

Juu, eiks tää oo se alkkistenkin suosima "happi-känni"?
e: Saatoin sekoittaa, kun googletin, mutta samaa nimitystä oon joskus kullu käytettävän tuosta nopeasta veden juomisestakin.

e2: No nyt löytyi se vähän loogisempikin nimi tälle jutulle, eli "vesikänni"

eikai vettä nyt voi juoda kerralla niin paljon ja nopeasti että henki irtoaa?

eikai vettä nyt voi juoda kerralla niin paljon ja nopeasti että henki irtoaa?
Kyllä se on ihan mahdollista. Tapahtunut usein myös kokemattomille maratoonareille, jotka ovat juoneet pelkkää vettä matkan aikana. Solujen välisessä viestinnässä ja homeostaasissa ioneilla ja niiden konsentraatiolla on tärkeä merkitys. Jos laimennat kehosi ionikonsentraatiota pystyt tappamaan itsesi, koska kehosi tietyt elintärkeät mekanismit eivät enää toimi. Samalla tavalla käy jos väkevöität kehosi ionikonsentraatiota liikaa. Syö desi suolaa ja kuolet aika varmasti.

Mites toi "vesikänni" on? Vesipokerissa joskus tullu vai johtuuko siitä että pentuna sitä tuli vaan niin myöhään aina riparilla pelattua?:D

no laitoin mutta en usko että tuo on mahdollista. join kyllä vettä 1.5 30 sekuntiin ja 3 litraa sitten normivauhtia putkeen mutta ei se henki irronnut. pitääkö juoda vielä enempi?:D
Itse en usko pystyväni itsemurhaan myöskään vettä juomalla. Tätä Janpan ehdottamaa vesipokeria on kyllä tullu pelattua ja sillon lensi :urjo:

Mut tsemmpiä preijeri juomiseen, hyvä yritys palkitaan aina. Jos ei kännillä, niin armottomalla kusihädällä ainakin :lol2:

Vedä puoleen tuntiin 30l niin saatat delata. Joku nainen vissiin oli jossain vedenjuontikisoissa vetänyt kymmeniä litroja kohtuu vikkelään ja oli henki paennut. En sitten tiedä käykö noin kaikille, mutta oli nainen kupsahtanut.

Mites toi "vesikänni" on? Vesipokerissa joskus tullu vai johtuuko siitä että pentuna sitä tuli vaan niin myöhään aina riparilla pelattua?:D

Liiasta veden juomisesta tulee kyllä vähän pöhkö olo. Joskus muinoin nuorena tyttönä pelasin poikien kanssa vesipokkaa nuorisotalolla ja jouduin juomaan yli 5 litraa vettä muutaman tunnin sisällä. Ihmettelin jo, että miten voin aina hävitä, ku oon käyny melko rankan korttipelikoulun sedän kanssa ihan lapsesta asti. Mutta loppuvaiheessa tajusin, että pojat oli opetellu fuskaamaan ja jakoivat pakan alta. Olin joo melko pöhnässä pelkästä vedestä, mutta kamalinta oli peliä seurannut yö. Heti kun oli vessasta ehtinyt takaisin sängyn laidalle istumaan, piti lähteä takaisin. :curs: Melkein koko yö meni siinä!

Edit: Kuulin ite jälkeenpäin, että kymmeneen litraan kuolis, mutta todenperäisyyttä en tiedä.

Voi anix parkaa:lol2:

Kävin eilen hakemassa saikkulapun ja hoitaja totesi mun kurkun olevan ihan punainen. Minkä värinen sen sitten pitäisi terveenä olla? Musta?

Back
Ylös Bottom