Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Toi on vaan tekosyy kun ei jaksa. Ei kellään oo niin tiukkaa ettei kerkee sie terveyskeskuksessa yhtä reseptiä hakeen, vaikka ois mikä työ.

En mä kyllä terveyskeskukseen pääsisi, aukioloajat on niin avuttomat. Työssä on nyt juuri vieri vieressä kokouksia niin mihis mä sieltä lähtisin kesken kaiken. Ja tietty moisten jälkeen riittää entistä enemmän kiirettä. Tai sitten ollaan työmatkalla.
Mutta ei se ole oleellista, mä kysyin täältä jos joku tietäisi mitä muuta voisin kotikonstein kokeilla. Ei ne ihottumat mua nyt niinkään häiritse, enkä mä usko että tuo nyt minkään ihosyövän merkki olisi.

E: ja soitin mä terveyskeskukseen joku yli kuukausi sitten, seuraava aika olisi silloin ollut parin kuukauden päähän. Mitä mä sillä ajalla hyödyn, tsägällä en kuitenkaan pääse. Sanovat että soita aamulla akuuttiaika. No sekään ei kauhean hyvin onnistu. Terveyskeskus siis ei ole minkään sortin mahdollisuus. Työpaikan omat lekurit ehkä olisikin. Mutta nyt ei jaksa miettiä mitään lekureita, tämä on vaan ja ainoastaan pieni naurettava ihottuma.

Jos nyt joku tietää miten päästä kotikonstein eroon ihottumasta johon ei tepsi normivoiteet eikä dexpanthenol ratiopharm (eikä kortisoni), niin kertokaa ihmeessä.

gomobile myy kännykän soittoääniä, joihin kuuluu mm. paloauton sireeni ja palohälytin. Jos käy hulluin mahdollinen tilanne ja sun kännykkä unohtuu jonnekin ja joku soittaa siihen tosi pitkään ja se piippaa kuin palohälytin 40 sekuntia, jona aikana pieni huoneisto saadaan tyhjäksi ja sitten ulkona soitetaan palokunta....

niin maksaako kännykän omistaja palokunnan turhan kutsun, eli katsotaanko melkein kuin palohälytyksen turhaksi tekemiseksi?

Naene: Hieman epäilyttää tuo kortisonin välttäminen. Mihinköhän sen apteekkarin mielipide oikein peustuu? Kortisoni kun kuitenkin (tietääkseni) auttaa melkein ihottumaan kuin ihottumaan. Ja terveyskirjastosta: "Noin 2 % ihottumapotilaista on herkistynyt voiteissa käytettyihin kortikosteroideihin eli kortisoneihin."

Jos siitä normivoiteesta on aiheutunut kirvelyä/kutinaa, niin sehän ilman muuta johtuu jostain muusta kuin kortisonista, koska siinä ei ole kortisonia, eikö? Minä kokeilisin;)

Naene: Hieman epäilyttää tuo kortisonin välttäminen. Mihinköhän sen apteekkarin mielipide oikein peustuu? Kortisoni kun kuitenkin (tietääkseni) auttaa melkein ihottumaan kuin ihottumaan. Ja terveyskirjastosta: "Noin 2 % ihottumapotilaista on herkistynyt voiteissa käytettyihin kortikosteroideihin eli kortisoneihin."

Jos siitä normivoiteesta on aiheutunut kirvelyä/kutinaa, niin sehän ilman muuta johtuu jostain muusta kuin kortisonista, koska siinä ei ole kortisonia, eikö? Minä kokeilisin;)

Kiitos vinkistä! Mä pyysin silloin apteekissa alunperin kortisonia, mutta apteekkari sanoi että ei, se voisi pahentaa tilannetta. Kävi vielä kysymässä vahvistusta mielipiteelleen. Halusin Kortisonia kun ei muhun mitkään litkut ole ennenkään vaikuttaneet. Mutta en tiedä miksi apteekkarin mielestä kortisoni pahentaisi tilannetta... Ehkäpä koitan kortisonia jokatapauksessa seuraavaksi :)

Jos nyt joku tietää miten päästä kotikonstein eroon ihottumasta johon ei tepsi normivoiteet eikä dexpanthenol ratiopharm (eikä kortisoni), niin kertokaa ihmeessä.

No ku toiset vaan saivartelee lääkäriin menosta niin minä kerron.
Vanhan kansan konstit eivät ole tähänkään mennessä koskaan pettäneet, niin luotetaan niihin. Vanha ihottumattomuus on parempi kuin pussillinen uusia ihottumattomuuksia. Parempi iho pivossa kuin ihoton pivo. Konstit on monet sano ukko, ku pöyällä kissaa nussi.
Eli:

Ihan ensimmäiseksi kuori noin 328 perunaa. Heitä perunat pois ja kuoret talteen. Lyö kuoret tehosekoittimeen (jokaisen vanhakansalaisen perusväline) ja jauha kuoret tahnaksi, lisää 3 desiä vehnäjauhoja, litra rypsiöljyä ja ripaus kardemummaa. Keitä sekoitettu tahna vedessä ja laita sekaan lihaliemikuutio. Ota kattilallinen kiehunutta keitosta käsiisi ja pyörähdä viisi kertaa vastapäivään hokien "minun iho paras iho" mantraa.

Anna keitoksen hautua yön yli ja kaada se aamulla kylpyveteen. Kylpyveden ollessa 18,7 astetta lämmin, heitä mukaan keltainen kumiankka, joka sanoo painettaessa tööt. Valmista vohveleista ja kermavaahdosta haude, jonka asetat ihottuman päälle. Ihmettele suuresti, miksi olet sotkenut kylpyammeesi ja tuhlannut jumalattoman määrän elintarvikkeita. Voit poistaa vohvelin ihottumaltasi.

Naene: Hieman epäilyttää tuo kortisonin välttäminen. Mihinköhän sen apteekkarin mielipide oikein peustuu?"

Varmaan apteekkarin mielipide perustui siihen että kortisonivoiteen pitkäaikainen käyttö heikentää ihoa ja voi pahentaa tilannetta. Olisi varmaan parempi selvittää perimmäinen ihottuman syy ja hoitaa sitä kautta ettei syntyisi noidankehää jossa ihottuma aina kortisonivoidekuurin jälkeen palaa takaisin ja kuurien toistelu heikentää ihon. Itse ongelmaan en ota kantaa, tuli tuo vain mieleen...:rolleyes:

Varmaan apteekkarin mielipide perustui siihen että kortisonivoiteen pitkäaikainen käyttö heikentää ihoa ja voi pahentaa tilannetta. Olisi varmaan parempi selvittää perimmäinen ihottuman syy ja hoitaa sitä kautta ettei syntyisi noidankehää jossa ihottuma aina kortisonivoidekuurin jälkeen palaa takaisin ja kuurien toistelu heikentää ihon. Itse ongelmaan en ota kantaa, tuli tuo vain mieleen...:rolleyes:
Mutta eihän tässä ollakaan mistään pitkäaikaisesta käytöstä puhuttu. Itsellä on ihottuma parantunut parissa päivässä kortisonilla. Mitäs varten sitä kortisonia taas olikaan olemassa?:rolleyes:

Ihotaudit ovat monesti mysteereitä, eikä niiden alkuperäistä syytä saada edes usein selville. Jos kortisoni ei auta, niin sitten se saattaa olla vaikka sieni. Olen kuullut (huhupuhe!), että ihotautilääkäritkin määräävät ensin vaikka sitä kortisonia, ja jos se ei tehoa, niin sitten jotain muuta, ja jos se ei tehoa.. Aika arpomista. Ja jos on vaikka atooppinen iho, niin en ole kuullut että sellaiseen ihottumaan tehoaisi mikään muu kuin kortisoni. Siitä sitten pidetään välillä taukoa, vaikka ihottuma siitä äityisikin.

Liian vähäinen rasvan saanti ruoasta saattaa myös vaikuttaa ihottumiin. Esim. helokkiöljyäkin voi kokeilla, mutta sen vaikutus alkanee vasta pidemmällä käytöllä.

Kiitos vinkistä! Mä pyysin silloin apteekissa alunperin kortisonia, mutta apteekkari sanoi että ei, se voisi pahentaa tilannetta. Kävi vielä kysymässä vahvistusta mielipiteelleen. Halusin Kortisonia kun ei muhun mitkään litkut ole ennenkään vaikuttaneet. Mutta en tiedä miksi apteekkarin mielestä kortisoni pahentaisi tilannetta... Ehkäpä koitan kortisonia jokatapauksessa seuraavaksi :)

Sanotaanko näin, että ihottumista/ihosairauksista poikkeustapauksia on ne, joita EI hoideta kortisonilla. Eli kokeilemaan vaan, tosin ilman reseptiä olevat kortisonivoiteet on teholtaan melko vaatimatonta, mutta tyhjää parempi.

Sanotaanko näin, että ihottumista/ihosairauksista poikkeustapauksia on ne, joita EI hoideta kortisonilla. Eli kokeilemaan vaan, tosin ilman reseptiä olevat kortisonivoiteet on teholtaan melko vaatimatonta, mutta tyhjää parempi.

Kiitoos! Nyt olen vakuuttunut että apteekkari varoitteli vähän turhaan, ostan kortisonia. Eiköhän se sillä parane, tai sitten myöhemmin pyrin jollekin työterveydenhoitajalle tms jolta saisi parempaa kortisonia.

Ja RAsha, kiitän sun vihjeestä, mutta taidan roudata tuon ohjeistuksen suoraan hullujen huoneelle :D

Hakusessa PARAS Ruotsi-Suomi-sanakirja. Viisaat kertokaa PARAS merkki. Eikä tarvitse hunttia maksaa, muttei mitään taskupokkariakaan.

Hakusessa PARAS Ruotsi-Suomi-sanakirja. Viisaat kertokaa PARAS merkki. Eikä tarvitse hunttia maksaa, muttei mitään taskupokkariakaan.

Mulla on töissä joku ikivanha (1989) WSOY:n "ruotsalais-suomalainen sanakirja", on tosi hyvä. Luotan myös samaisen yhtiön suomi-enkku-suomeen, väh. 55 000 hakusanaa per puoli. Tuo ruotsikirja siis yksipuolinen ja paksu eli tosi kattava.

Törmäsin tuolla tatskat-tredissä linkkiin bmezineen, siellä vähän aikaa selailin noita "kehon modauksia" ja silmiini osu "Genital Bisection". Mikä perkele saa ihmisen tekemään itellensä tollasta?!! Sairasta...

Hakuun: genital bisection ja linkki tonne pääsivulle: http://wiki.bmezine.com/index.php/Main_Page

En kehannu pistää suoraa linkkiä, joten kerkeette miettimään:rolleyes:

Törmäsin tuolla tatskat-tredissä linkkiin bmezineen, siellä vähän aikaa selailin noita "kehon modauksia" ja silmiini osu "Genital Bisection". Mikä perkele saa ihmisen tekemään itellensä tollasta?!! Sairasta...

Hakuun: genital bisection ja linkki tonne pääsivulle: http://wiki.bmezine.com/index.php/Main_Page

En kehannu pistää suoraa linkkiä, joten kerkeette miettimään:rolleyes:

kehon muokkausta siinä missä tatuoinnit ja lävistyksetkin. se että jokin poikkeaa valtavirrasta tai niiltä alueilta mitä valtaväestö pitää "normaalina" ei tarkoita että se on sairasta. ;)

... :wtf: :itku: :urjo: :(
Tota ei voi pitää ees hauskana vaikka oiski sairas huumorintaju.
Banana split. Halakoja hakkaamaan halitulihei.

kehon muokkausta siinä missä tatuoinnit ja lävistyksetkin. se että jokin poikkeaa valtavirrasta tai niiltä alueilta mitä valtaväestö pitää "normaalina" ei tarkoita että se on sairasta. ;)

No normaaliuden kyllä pystyy määrittelemään monella tavalla;) Mutta joku anal stretching ei vaikuta kyllä normaalilta minusta, mitä intoa on kun anus on venytetty 15 tuumaan, sinne saa työnnettyä läppärin? Taidan kuulua "valtavirtaan"...:rolleyes:

Et vissiin ole ollu kurssilla mukana?:rolleyes: Siitä on lähtenyt etenemään monet "tieteen-alat" joiden opiskelua pidät itsestään selvyytenä...

Viisauden rakastamista;)

Onko Suomessa maksettu maatiloille tukia ennen EU:ta ja 141-tukea?
Jos maatilat ovat kannattavia pelkästään tukien vuoksi niin miksi ylipäätään pidetään keinotekoisesti pystyssä näitä tiloja? Eihän nyt muutkaan yritykset voi pyöriä pelkästään tukien varassa...

Back
Ylös Bottom