Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Itseasiassa kastraatiossa kaiketi viedään vaan pallit, mutta vehje jätetään. ;)

Vanhoina hyvinä aikoine ne murskattiin paikalleen. Oli siihen vielä joku tapa miten noiden estettiin sekstailemasta haaremin kanssa. Tai mistä minä tiedän toimiiko vehje jos ton hoitaa nuorena.

"Kastraatio eli kuohinta on leikkaus, jossa sukupuolirauhaset (tavallisesti miehen tai koiraseläimen kivekset) poistetaan. Kastraatioksi luokitellaan myös toimenpide, jossa sukupuolirauhaset murskataan toimimattomiksi."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kastraatio

"Sterilointi on ehkäisymenetelmä, jolla aiheutetaan henkilölle pysyvä hedelmättömyys. Mies steriloidaan tavallisesti vasektomialla eli siemenjohtimien katkaisulla, ja naisen sterilointi suoritetaan tukkimalla tai katkaisemalla munanjohtimet. Sterilisaation purku on merkittävästi suurempi toimenpide kuin itse sterilisaatio, ja johtaa hedelmällisyyden palaamiseen vain noin puolella miehistä ja naisista. Sterilointi suoritetaan Suomessa huomattavasti useammin naisille kuin miehille, mutta muualla Euroopassa miesten sterilointi on tavallisempaa. Sterilointi on yksi luotettavimmista raskaudenehkäisykeinoista."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sterilisaatio

Vanhoina hyvinä aikoine ne murskattiin paikalleen. Oli siihen vielä joku tapa miten noiden estettiin sekstailemasta haaremin kanssa. Tai mistä minä tiedän toimiiko vehje jos ton hoitaa nuorena.
Eipä taida vehkeellä olla muuta käyttöä kuin kuseminen, jos pallit on siivottu pois. Käsittääkseni hormonitoiminta ottaa ns. nokkiinsa tuosta pallien poistosta. :D

Hmm... Kasvaako energiantarve samassa suhteessa kun nälkä?

Tarkoitan siis sitä, kun valvon todella paljon ja niinä päivinä voisin syödä vaikka hevosen, mutta kun taas nukun kunnolla ja pitkään syön n. puolet siitä mitä näinä pitkinä päivinä.. Eli, vielä rautalankaversio: tarvitsenko kuinka paljon enemmän energiaa (niinkun nälkäni kielii) kun olen nukkunut 5 h ja valvonut 19 h vs. se, että nukun 10 h ja valvon 14 h.

Hmm... Kasvaako energiantarve samassa suhteessa kun nälkä?

Tarkoitan siis sitä, kun valvon todella paljon ja niinä päivinä voisin syödä vaikka hevosen, mutta kun taas nukun kunnolla ja pitkään syön n. puolet siitä mitä näinä pitkinä päivinä..

Uskoisin ainakin itsellä johtuvan siitä, että jos väsyttää niin yrittää piristää itseään alitajuisesti nostamalla verensokeria.

Uskoisin ainakin itsellä johtuvan siitä, että jos väsyttää niin yrittää piristää itseään alitajuisesti nostamalla verensokeria.

Ku olen kans huomannut, että on todella vaikea päästä eroon nälästä vaikka söis mitä, se nälkä tulee ihan bumerangina takasin väsypäivänä... Ja tiedä sit kuinka alitajuista nälkä voi olla :rolleyes:

Hmm... En näe mitään syytä miksi ylkät ja lomarahat käyttäytyisivät verotuksessa eri tavalla. Minulla on kuukausittainen tuloraja ja lomarahat menevät ylemmän prosentin mukaaan.
Modified, lomarahoista pidätetään ennakkoa laskentatavasta riippuen eri tavoilla. Lainaus täältä:

Ennakonpidätys lomarahasta toimitetaan palkkakausikohtaisessa laskennassa aina perusprosentin mukaan. Sen sijaan kumulatiivisessa laskennassa ennakonpidätys toimitetaan lomarahasta kuten muustakin palkasta.

Kyse ei ole siitä kumman tulorajan työntekijä on valinnut vaan työnantajan käyttämästä laskentatavasta (palkkakausikohtainen vai kumulatiivinen). Kaikilla ei siis mene samalla lailla kuin sinulla.

Kyse ei ole siitä kumman tulorajan työntekijä on valinnut vaan työnantajan käyttämästä laskentatavasta (palkkakausikohtainen vai kumulatiivinen). Kaikilla ei siis mene samalla lailla kuin sinulla.

Voisitko kertoa miten tuolla toisella tavalla homma tapahtuu käytännössä? Koska maksetaan se oikea osuus veroa.

Voisitko kertoa miten tuolla toisella tavalla homma tapahtuu käytännössä? Koska maksetaan se oikea osuus veroa.

En ole varma ymmärsinkö kysymystä. Jos ei lomarahaa ole huomioitu verokorttia tilatessa koko vuoden palkkasummaan niin silloin luonnollisesti maksetaan mätkyinä.

Mulla esimerkiks veroprosentin laskentaperusteena on 12 x kuukausipalkka + lomaraha. Maksan siis perusprosentilla joka kuussa hieman enemmän veroja kuin pelkän kuukausipalkan perusteella voisi olettaa, samoin lomarahasta pidätetään veroa perusprosentilla. Sä taas maksat normaalipalkoista vähän vähemmän veroja ja lisäprosentilla lomarahoista.

En ole varma ymmärsinkö kysymystä. Jos ei lomarahaa ole huomioitu verokorttia tilatessa koko vuoden palkkasummaan niin silloin luonnollisesti maksetaan mätkyinä.

Mulla esimerkiks veroprosentin laskentaperusteena on 12 x kuukausipalkka + lomaraha. Maksan siis perusprosentilla joka kuussa hieman enemmän veroja kuin pelkän kuukausipalkan perusteella voisi olettaa, samoin lomarahasta pidätetään veroa perusprosentilla. Sä taas maksat normaalipalkoista vähän vähemmän veroja ja lisäprosentilla lomarahoista.

En minäkään tajunnut, mutta nyt tajusin:D, ehkä mahdollisesti. Eli siis lomarahat maksetaan jotenkin erikseen? Tai no voishan tästä jatkaa.

Palkka 2000€/kk ja lomaraha 1000€. Verokortissa voi olla esim 2100€/kk.

Normitilanteessa lomalla paukahtaa esimerkinomaisesti 3000€ bruttona. Miten sinun tilanteessasi tuosta lomarahasta otetaan perusprosentin mukaan? Maksetaanko se jotenkin erikseen vai onko se täysin työnantajan valittavissa? Minun tapauksessani 2100€ ylimenevästä eli 900€:sta menisi korkeamman prosentin mukaan.

Molemmissa tapauksissa verokortissa on kyllä samat rajat.

Normitilanteessa lomalla paukahtaa esimerkinomaisesti 3000€ bruttona. Miten sinun tilanteessasi tuosta lomarahasta otetaan perusprosentin mukaan? Maksetaanko se jotenkin erikseen vai onko se täysin työnantajan valittavissa? Minun tapauksessani 2100€ ylimenevästä eli 900€:sta menisi korkeamman prosentin mukaan.

Joo, "erikseen" nimen omaan. Käyttämäämme palkanlaskentaohjelmaan syötetään palkkatapahtumat eri koodeilla. Ansioerittelyssä kuukausipalkka ja lomaraha ovat eri riveillä, ja kun ohjelmalla lasketaan vähennykset niin lomarahan koodilla syötetystä palkasta pidätetään aina perusprosentin mukaan vaikka menisikin kuukausitulorajan yli. Jos vaikka samassa kuussa kuukausipalkka olisikin jostain syystä korkeampi tai olisi ylimääräisiä lisiä, niistä pidätettäisiin ennakko lisäprosentilla jos menisivät tulorajan yli.

Edit. En ihan kauheesti tunne palkanlaskentaa joten tän paremmin en osaa selittää, mun pointti oli että et Modified voi yleistää että kaikilla menis niinku sulla. Alkuperäinen kysyjä toivottavasti sai jo vastauksen.

Edit2. Niin siis ennakkoa pidätetään erikseen perusprosentti 2000 eurosta ja perusprosentti 1000 eurosta.

Missä asennossa lehmät ja hevoset nukkuu? Makaako ne jalkojensa päällä aina, vai voiko ne rötköttää myös kyljellään? Tai peräti selällään, ketarat ojossa/levällään?
Kukaan ei vastannu tähän vuosi sitten, joten tässä vastaus:
Hevonen nukkuu vuorokaudessa vain n. 3-4 tuntia, siitäkin suurimman osan seisaallaan ja lyhyitä aikoja kerrallaan. Syvää unta hevonen pystyy nukkumaan vain maassa kyljellään maaten, mikä on sille luonnontilassa vaarallista, koska pystyyn pääseminen kestää kauan. Jalkojensa päällä maaten se pystyy nousemaan nopeammin, mutta useimmiten se kuitenkin nukkuu seisaallaan, jolloin se on hetkessä hereillä ja liikkeessä tarpeen vaatiessa. Seisaallaan nukkuminen on mahdollista, koska hevonen pystyy "lukitsemaan" kyynärpäidensä ja polviensa nivelet (siis etu- ja takajaloissa vartalon tuntumassa olevat nivelet).

Joo, "erikseen" nimen omaan. Käyttämäämme palkanlaskentaohjelmaan syötetään palkkatapahtumat eri koodeilla. Ansioerittelyssä kuukausipalkka ja lomaraha ovat eri riveillä, ja kun ohjelmalla lasketaan vähennykset niin lomarahan koodilla syötetystä palkasta pidätetään aina perusprosentin mukaan vaikka menisikin kuukausitulorajan yli. Jos vaikka samassa kuussa kuukausipalkka olisikin jostain syystä korkeampi tai olisi ylimääräisiä lisiä, niistä pidätettäisiin ennakko lisäprosentilla jos menisivät tulorajan yli.

Edit. En ihan kauheesti tunne palkanlaskentaa joten tän paremmin en osaa selittää, mun pointti oli että et Modified voi yleistää että kaikilla menis niinku sulla. Alkuperäinen kysyjä toivottavasti sai jo vastauksen.

Edit2. Niin siis ennakkoa pidätetään erikseen perusprosentti 2000 eurosta ja perusprosentti 1000 eurosta.

Pistän tietämättömyyden piikkiin. Jokapäivä sitä oppii näköjään uutta:worship:.

Kai tuon voi sitten ajatella olevan esimerkiksi virtuaalisen 13:sta kuukauden palkan. Tuota pitäisi käyttää joka firmassa. Itseä ainakin harmittaa ettei lomarahoista jää käteen kuin muutama satanen.

Asiaa sivuten niin loman rahatilanteeseen voi vaikuttaa ottamalla loma-ajan palkan ennakkoon joten saa 2,5kk:n liksan ja sillä pitäisi pärjätä.

Kai tuon voi sitten ajatella olevan esimerkiksi virtuaalisen 13:sta kuukauden palkan. Tuota pitäisi käyttää joka firmassa. Itseä ainakin harmittaa ettei lomarahoista jää käteen kuin muutama satanen.

Alkuperäiseen verokorttin voi itse valita "palkkakauden tulorajan" TAI "kumulatiivisen tulorajan" (vaihtoehdot A ja B; jos ei laita rastia, käyttävät automaattisesti palkkakausi-rajaa). Itse hain muutosverokortin, joka näyttää olevan automaattisesti kumulatiivinen eli siinä on loppuvuodeksi merkitty xx,xx euroa jonka yli menevästä osasta maksan tarvittaessa (eli en maksa koska laitoin rajan niin ylös) lisäprosentilla. Valitsen nykyisin aina tuon kumulatiivisen, viime vuonna verottaja söi minunkin lomarahani.

Alkuperäiseen verokorttin voi itse valita "palkkakauden tulorajan" TAI "kumulatiivisen tulorajan" (vaihtoehdot A ja B; jos ei laita rastia, käyttävät automaattisesti palkkakausi-rajaa). Itse hain muutosverokortin, joka näyttää olevan automaattisesti kumulatiivinen eli siinä on loppuvuodeksi merkitty xx,xx euroa jonka yli menevästä osasta maksan tarvittaessa (eli en maksa koska laitoin rajan niin ylös) lisäprosentilla. Valitsen nykyisin aina tuon kumulatiivisen, viime vuonna verottaja söi minunkin lomarahani.

Tuohan on muuten fiksu ajatus, mutta toteutus kusee jos tienaakin enemmän kuin oli ajatellut ja joutuu pari kuukautta maksamaan 45% veroja. Minulla vielä tuoreessa muistissa kun opiskellessa maksoin syyskuusta asti tuolla prosentilla:D, ei kiitos enää. Täytyy harkita kyllä kun tulee uusi verokortti.

Tuohan on muuten fiksu ajatus, mutta toteutus kusee jos tienaakin enemmän kuin oli ajatellut ja joutuu pari kuukautta maksamaan 45% veroja. Minulla vielä tuoreessa muistissa kun opiskellessa maksoin syyskuusta asti tuolla prosentilla:D, ei kiitos enää. Täytyy harkita kyllä kun tulee uusi verokortti.

Veroprosenttiahan voi muuttaa kesken vuoden.. Ilmoitat vaan uuden arvion vuoden tuloista ja ne laskee sulle uuden veroprossan.

Voisko joku ettiä mulle sen postauksen, jossa joku kerto nähneensä jonkun tunnetun kehonrakentajan baarissa ja sitä oli tultu iskeen siinä about seittemän kertaa. Joutu kuitenkin sanoon ei, koska on naimisissa tai jotain. Hymyili kun hangonkeksi tai jotain ja naiset tyyliin lakos sen jalkoihin :D Ei vaan löydy!! GRRR!! :(

edit: oli tyyliin ketjussa "saako bodarit pesää" tai jotain jos nyt oikein muistan.

Back
Ylös Bottom