Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Helpompaa tämä olisi, jos pääsisi kurkkaamaan sinne alle nyt, mutta kun kämppä on 500km päässä.

edit. Taidan ottaa ojasta-allikkoon -taktiikan käyttöön; ostan lampun ja toivon, että se menee sinne jotenkin, jos ei muuten, niin sitten perinteisellä rautalanka-jeesusteippi-nippuside -linjalla.

Eihän siinä olisi mitään järkeä jos ei mitä tahansa lamppua saisi kattoon kiinni. Hieman ylimääräistä vaivaa se voi vaatia, mutta ei muuta.

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=906&lang=fi

En nyt ihan tarkkaa kalorimäärää tiedä, koska alkoholin tiheys ei ole sama kuin vedellä, mut eiköhän se about 200-250kcal ole desiä kohti.

fedit: ja tuo finelin viina onkin sit näköjään vaan 33% eli ei ihan nelikymppistä.. mutmut nuo lukemat on suuntaa-antavia

edit: joo ja alkoholigrammassahan on 7kcal/g elikkä laske siitä sit ;)

Onko esim. 12-päkin juominen joka viikonloppu alkoholismia? Missä menee raja tolle viikonloppu annokselle että on oikeasti kehitykselle haitaksi?

Onko esim. 12-päkin juominen joka viikonloppu alkoholismia? Missä menee raja tolle viikonloppu annokselle että on oikeasti kehitykselle haitaksi?

No alkoholismia toi ei ole, tai mä olen rapajuoppo. Mun mielestä hyvä nyrkkisääntö holismille on se, että kun elämänhallinta rupeaa kärsimään niin sitten on ongelma.

Justiisa luin eilen tai toissapäivänä jostain, että miehellä riskiraja on 5 olutta per päivä ja 26 olutta per viikko. Rajan ylittävistä sitten toiset on alkoholisteja ja toiset ei.

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=906&lang=fi

En nyt ihan tarkkaa kalorimäärää tiedä, koska alkoholin tiheys ei ole sama kuin vedellä, mut eiköhän se about 200-250kcal ole desiä kohti.

fedit: ja tuo finelin viina onkin sit näköjään vaan 33% eli ei ihan nelikymppistä.. mutmut nuo lukemat on suuntaa-antavia

edit: joo ja alkoholigrammassahan on 7kcal/g elikkä laske siitä sit ;)

mitä vittua!!!!

eli jos juon puoli litraa kossua niin 1000-1250 kcal????
Ja lantrattuna vielä vitusti enemmän??????

mitä vittua!!!!

eli jos juon puoli litraa kossua niin 1000-1250 kcal????
Ja lantrattuna vielä vitusti enemmän??????

pitää paikkansa:D Kamalaa, eikö? Ja pari six-päkkiä ja saat 1800 ckal:eek:

Lantraa light-limuun;)

sama vaikka juo 50pulloa kossua kerran viikkoon niin se ei ole alkoholismia IMO. jos taas 4-5kertaa viikossa tissuttelee esimerkiksi 6packin keskaria niin silloin voi jo puhua alkoholi ongelmasta.

edit: ja tuon kehityksen kanssakin on vähän niin ja näin. joillekin se ei vaikuta kehitykseen laisinkaan koska henkisesti olo on paljon parempi ku ottaa kuppia eikä kärvistele aina selvinpäin. ei voi yksiselitteisesti siis sanoa että se olisi kehityksen este. joillakin taas se viinan otto näkyy kehityksessä samantien tai en tiedä näkyykö se samantien, mutta jos on henkisesti paha olo kupittelun jälkeen niin se aivan varmasti heijastuu reeneihinkin.

Tämä nyt ei ehkä ole ihan tyhmä kysymys mutta en mä nyt jaksa miettiä mistä muualta kysyisin (tähän aikaan);

olen kirjoittanut gradun vauhdilla parissa kuukaudessa. Valmista tuli, mutta lähdeluetteloa rupesin sumplimaan. Tiedän että journalsartikkelit, kirjat ja vastaavat laitetaan tekijän sukunimen mukaan aakkosjärjestykseen. Keissit ja sopimukset ja vastaavat laitoin aikajärjestykseen.
Juurikaan koskaan ennen ei ole töissä ollut lupaa käyttää lähteenä internet-osoitteita, mutta nyt olen käyttänyt. Mm. YK:n ja muiden vastaavien Press Release-sivustoja, ulkoasiainministeriöiden yms tiedotteiden URLeja. Alana (kansainväliset) oikeustieteet.
Tietäiskö joku mihin järjestykseen nuo webbilähteet sitten laitetaan? Nyt ne on ei missään järjestyksessä, ja kun lähteitä on sen verran monta sivua niin haluaisi nuo webbiosoitteetkin jotenkin järkevän näköisiksi. Onko tuolla edes väliä. Tahtoo tän paskan kansiin nyt perjantaina ja sitten seuraavan asian kimppuun.

Naene: ihan normaaliin tapaan aakkosjärjestyksessä. Jos kirjoittajaa ei mainita, niin vastuussa oleva organisaatio. Sähköpostiosoite voidaan merkitä kirjoittajan puuttuessa. Jos päivämäärä puuttuu, niin sitten merkitään päivä jolloin se on luettu (Luettu pp.kk.vv). Esim.:

Sonkkila, T. 1999. Yliopistojen elektronisen julkaisemisen kartoitus. Helsinki: FinnELib. Saatavilla www-muodossa: <URL: http://hul.helsinki.fi/finelib/kartoitus.pdf>. (Luettu 29.6.2000)

Tsemppiä!:thumbs:

Sikäli kuin olen sinnepäin ymmärtänyt, nuo ovat ihan normaali renkaan paksuus ("leveys") ja vanteen halkaisija, tosin vanhahtavan tuumamerkinnän sijasta millimetreinä.

Kun ostat tuohon renkaaseen sisäkumia, pitää valita sellainen, jonka kokomerkinnässä w/x-y/z täyttyvät ehdot w <= 50 <= x ja y <= 599 <= z.

-k

Joo noinhan se meni vaikka ehdin jo tarkistaa asian itse. Kiitoksia kuitenkin vastauksesta.

Kävin ostamassa uuden takavanteen niin samalla tarkistin asian huolto äijiltä. Olin nimittäin ostamassa uusia slicks kumeja konkeliin niin täytyi varmistaa ettei tuu ostettua vääriä. Kun toi leveys heitti noissa uusissa renkaissa muutaman millin. Mut nyt on kumit alla ja rullaa niin saatanan hyvin ettei mitään rajaa.

Siis, miksei olis? Ei ne moottoripyöräilijät järestään oo mitään vauhtihulluja liikenne pommeja, vaikka *osa on, samalla lailla kuin autoilijatkin :D

*okei, ehkä suurin osa

Back
Ylös Bottom