Voiko puhua litteroinnista silloin, kun esim. venäläinen nimi kirjoitetaan monella eri tyylillä? Esim. venäläiseen tai eurooppalaiseen tyyliin.
Käsittääkseni silloin puhutaan translitteroinnista
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voiko puhua litteroinnista silloin, kun esim. venäläinen nimi kirjoitetaan monella eri tyylillä? Esim. venäläiseen tai eurooppalaiseen tyyliin.
Tää ei kyllä ole niinkään varsinainen tyhmä kysymys. Yritin vähän katella, muttei löytyny Turusta mitään. Joten ehkä joudut tekemään reissun jonnekin muualle. Kandee ehkä ettiä myös täältä, en ite jaksanu kaivella Turkua sieltä sen kummemmin (foorumille pitää rekata, että haku toimii). Ainakin joku turkulainen oli kynnykset mittauttamassa @ PNM-keskus Caribia Turku (Jukka Kapanen).Tietääkö kukaan paikkaa Turun alueella jossa voisi tehdä kunnollisen kuntotestin? Haussa siis lihaskuntotesti ja maksimaalisen hapenottokyvyn testaus(polkupyöräergo tai juoksumattotesti), jossa mukana ainakin maitohapon testaus ja jos mahdollista myös hengitysilman analysointi. Jos löytyy omakohtaisia kokemuksia osaavista testaajista tältä seudulta niin vielä parempaa.
Tietääkö kukaan paikkaa Turun alueella jossa voisi tehdä kunnollisen kuntotestin? Haussa siis lihaskuntotesti ja maksimaalisen hapenottokyvyn testaus(polkupyöräergo tai juoksumattotesti), jossa mukana ainakin maitohapon testaus ja jos mahdollista myös hengitysilman analysointi. Jos löytyy omakohtaisia kokemuksia osaavista testaajista tältä seudulta niin vielä parempaa.
Mitäs polkupyörän renkaiden koot meinaavat tai siis mitä esim luvut 50-599 tarkoittavat??![]()

Mun tyhmät kysymykset ne eiku vaa jatkuu, eli tällä
kertaa, mikä avuks aivan saakelin alhaseen verenpaineeseen?
äsken ihan tylsyyttäni mittasin, nii 98/60
Olo on sen mukanenkin, että verenpaine on alhaalla, aivan kanttuvei olo ja tuntuu ettei päässä ole mitään, eli ihan tyhjäpää fiilis tällä hetkelläkin, ja ku esim puhelin soi ja joutuu lähtee juoksee sen perään, nii meinaa taju lähtee ja sinisiä pilkkuja vaan näkyy:wall:
Ei niitä siellä kasastuskonttorilla kiinnosta. Eikä poliisejakaan jos selität uskottavasti, että olet justiinsa menossa. Tai noista jälkimmäisistä ei kyllä ikänä tiedä.Olen huolimattomuuttani unohtanut katsastaa autoni ajallaan, jos nyt ajan katsastuskonttorille niin voikohan tulla jotain ongelmia paikanpäällä? Toivottavasti ei kovin montaa ratsiaa osu matkalle...![]()
Itellä kävi sama tilanne viime kesänä, soitin konttorille ja varasin ajan - täti sanoi, että kun aika on varattu niin voit huoleti ajella sinne katsastukseen, jos sedät pysäyttää niin kerrot tilanteen.Olen huolimattomuuttani unohtanut katsastaa autoni ajallaan, jos nyt ajan katsastuskonttorille niin voikohan tulla jotain ongelmia paikanpäällä? Toivottavasti ei kovin montaa ratsiaa osu matkalle...![]()
Mulla on katossa "normaaleiden" sokeripalan ja ruuvinreikien sijaan pistoke ja koukku. Mistä kattovalaisimia, jotka sopivat ko. puitteisiin ?
Esimerkiksi kodinanttilasta löytyi _vain_ yksi tälläinen valaisin(ei miellyttänyt).
Mulla on katossa "normaaleiden" sokeripalan ja ruuvinreikien sijaan pistoke ja koukku. Mistä kattovalaisimia, jotka sopivat ko. puitteisiin ?
Esimerkiksi kodinanttilasta löytyi _vain_ yksi tälläinen valaisin(ei miellyttänyt).
Ongelma on lähinnä siinä, että pistoke liitäntä vie liikaa tilaa mahtuakseen valaisimen koteloinnin sisälle.
Jos tota on jatkunut jo pitempään niin mites olis lääkärillä käynti?
Ota se puis.
Koko pisteke/koukku-teline irti katosta vaan.
Löytyykö alta normaalit, kaksi ruuvin reikää ja langan päät ?
Koko pisteke/koukku-teline irti katosta vaan.
Löytyykö alta normaalit, kaksi ruuvin reikää ja langan päät ?