Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tuolla kortilla s-tilillesi kertyy bonusta mitä maksetaan kerran kuussa, sieltä sen voi käydä sitten nostamassa pois. Kortissa lukee sen takia "käteinen", että sitä korttia saa myös myös luottokorttina millä voi luonnollisesti sitten myös maksaa ostoksia.
S-Kanavan sivuilta lisää.

Edit: Hias. Tuli muuta touhuttua samalla niin Ultimecia kerkesi ensin.

joo no ässällä on 3 korttivaihtoehtoa. joko se jäsenyys (100e)
-> s-tili ja s-etukortti jolla s-tililtä voi maksaa, nostaa rahaa, ym...

tai sit rinnakkaiskortti jonkin toisen s-tilille (samat oikeudet)
molempiin saa luotto-ominaisuuden anottua.

tai viimeisenä käteiskortti. sen voi antaa kelle tahansa koska sillä ei voi maksaa eikä nostaa rahaa.

jokainen kortti on liitettynä johonkin s-tiliin, s-tilin saa sillon kun liittyy keksimaan(tai minkä tahansa muun s-ryhmän systeemin) jäseneksi. kaikki bonusostot ym kirjautuvat juurikin tuolle tilille, ja käteiskortilla tehdyt ostokset näkyvät ihan samalla lailla tilillä kuin ihan "kunnon" korteillakin.

toivottavasti oli tarpeeks epäselvästi selostettu.

100 €? Mä maksoin kolme kymppiä.

Mutta joo, jos on käteiskortti niin taitaa tosiaan olla se rinnakkais-, eli bonus kertyy tilinhaltijalle. Mulla on se pääkortti, jossa tili (ei luottoa) ja avolla rinnakkaiskortti (käteinen), en kyllä enää muista mitä vaihtoehtoja siinä oli.

Mistä johtuu että kaikki tyypit luulevat että naiset tykkäävät treenatusta, lihaksikkaasta vähärasvaisesta vartalosta?

100 €? Mä maksoin kolme kymppiä.

Mutta joo, jos on käteiskortti niin taitaa tosiaan olla se rinnakkais-, eli bonus kertyy tilinhaltijalle. Mulla on se pääkortti, jossa tili (ei luottoa) ja avolla rinnakkaiskortti (käteinen), en kyllä enää muista mitä vaihtoehtoja siinä oli.

kai noissa on osuuskuntakohtasia eroja. jykylässä keksimaa ottaa 100e, mutta maksaa 10% korkoa sijoitukselle vuosittain (10e).

itekin tosiaan aluks maksoin 20e (ja sain samansuuruisen lahjakortin) mutta boonusta ei ruennut kertymään ennenkun se 100e oli täynnä joko boonuksista tai sit erikseen maksamalla jäljelläoleva osuus pois.

Mistä johtuu että kaikki tyypit luulevat että naiset tykkäävät treenatusta, lihaksikkaasta vähärasvaisesta vartalosta?

eikö ne muka tykkää? :hyper:

Nykyinen (varmaan ollut monesti aikaisemminkin) kauneusihanne (eli siis se mistä enemmistö tykkää, kaikkien jotka on eri mieltä ei tarvitse tulla sanomaan sitä ;)) miesten kohdalla vaan sattuu olemaan sellainen kohtalaisen lihaksikas ja vähärasvainen kroppa.

Tuntuu vaan että kaikilta naispuolisilta kavereilta kysyn asiasta, niin salilla treaanattu lihaksikas kroppa on ällöttävä. Paras on kuulema semmonen "urheilullinen, muttei liian lihaksikas":david: Toivottavasti tämä muuttu, kun tulee ikää enemmän:D

Kysymys koskien bensa-asemien tankkauspistoolia:
Saako sen pistoolin lukittua jotenkin niin että sen voi laittaa vaan tankkiin ja se tankkaa tankin täyteen ilman, että pistooliin tarvii välillä koskea?
Bensapistoolia useimmiten ei, mutta dieselpistoolit käsittääkseni useimmiten kyllä.

Tuon bensapistoolia koskeva lukkiutumattomuuden on mulle joku joskus selittänyt, että mahdollisen ylivuototilanteen vuoksi niiden ei ole sallitua olla lukkiutuvia. Ja tämä siis bensan dieseliä suuremman syttymis-/palamisherkkyyden vuoksi ja siltä varalta että bensansyötön automaattikatkaisu, tankin tullessa täyteen, ei toimi. En tiedä kuinka todenmukainen ko. selitys on, mutta voihan se noinkin olla.

Itse olen tankkaillut autoja 20 vuotta ja yhden kerran olen tavannut bensapistoolin jonka sai lukittua, mutta siitäkin on aikaa jo varmaan 15 vuotta.

Ainakin monissa uudemmissa tankeissa se pistoolien lukitus toimii myös bensalle, ja se kyllä katkaisee syötön automaattisesti tankin tullessa täyteen. Eli ei käy niin kuin elokuvissa :) Se on kiva esim. talvella, niin voi olla kädet munissa samalla kun tankkaa. Todella harvoin noita kuitenkaan näkee missään.

Koneessani ei ole SSE2 tukea. Tämän vuoksi Premiere 2 tai CS 3 ei toimi. Mikä videoedintointi softa olisi sitten hyvä noiden korvaajaksi?

Itse olen tankkaillut autoja 20 vuotta ja yhden kerran olen tavannut bensapistoolin jonka sai lukittua, mutta siitäkin on aikaa jo varmaan 15 vuotta.

Täh? Ainakin pääkaupunkiseudulla kaikki bensapistoolit olivat lukkiutuvia. Sitten tuli jotain uusia säädöksiä ja suurimmasta osasta otettiin sokat pois. Pistooleissa on edelleen paikat sokalle, joten jos sinulla sattuu ko. sokka olemaan voit edelleen lukita pistoolin. Lisäksi ainakin oman auton bensatankin korkki on juuri sopivan korkuinen, jotta sen voi tunkea pistoolin kahvan väliin pitäämään liipaisinta pohjassa.

jokainen kortti on liitettynä johonkin s-tiliin, s-tilin saa sillon kun liittyy keksimaan(tai minkä tahansa muun s-ryhmän systeemin) jäseneksi. kaikki bonusostot ym kirjautuvat juurikin tuolle tilille, ja käteiskortilla tehdyt ostokset näkyvät ihan samalla lailla tilillä kuin ihan "kunnon" korteillakin.
Ei välttämäti. Mulla on käteiskortti, ei tiliä. Kertyneet bonukset tulee kerran kuussa postissa bonusseteleinä, joilla voi maksaa S-ryhmän toimipaikoissa. Ei tarvitse käydä nostamasta mistään.

Tosin sen tilin hommaaminen on ollut työn alla varmaan vuoden, mutta kun millään ei kerkee...

Ainakin monissa uudemmissa tankeissa se pistoolien lukitus toimii myös bensalle, ja se kyllä katkaisee syötön automaattisesti tankin tullessa täyteen. Eli ei käy niin kuin elokuvissa :) Se on kiva esim. talvella, niin voi olla kädet munissa samalla kun tankkaa. Todella harvoin noita kuitenkaan näkee missään.

viimeks nähnyt joskus pari vuotta ennen kun sain ajokortin.....

onneks tankin korkki mahtuu just siihen väliin ja sillä saa lukittua.

Ei välttämäti. Mulla on käteiskortti, ei tiliä. Kertyneet bonukset tulee kerran kuussa postissa bonusseteleinä, joilla voi maksaa S-ryhmän toimipaikoissa. Ei tarvitse käydä nostamasta mistään.

Tosin sen tilin hommaaminen on ollut työn alla varmaan vuoden, mutta kun millään ei kerkee...

wtf miten toi on mahdollista? ei ainakaan missään lapuissa mainita moisesta vaihtoehdosta, tai sit oon ollut vaan puusilmä.

Täh? Ainakin pääkaupunkiseudulla kaikki bensapistoolit olivat lukkiutuvia. Sitten tuli jotain uusia säädöksiä ja suurimmasta osasta otettiin sokat pois. Pistooleissa on edelleen paikat sokalle, joten jos sinulla sattuu ko. sokka olemaan voit edelleen lukita pistoolin.
Juu, on paikat sokalle, mutta juurikin ne sokat puuttuvat. Totta kai ne saa lukittua vaikka hitsaamalla se kahva lukitusasentoon, mutta tarkoitinkin juuri sitä, että ne eivät nykyään ole noita lukittuvia ilman vippaskonsteja.

Juu, on paikat sokalle, mutta juurikin ne sokat puuttuvat. Totta kai ne saa lukittua vaikka hitsaamalla se kahva lukitusasentoon, mutta tarkoitinkin juuri sitä, että ne eivät nykyään ole noita lukittuvia ilman vippaskonsteja.

Kirjoitit:

ShoGun1966 sanoi:

Minä taas aloitin tankkailemaan vuonna 1998. Tuolloin kaikissa käyttämissäni bensa-asemissa oli pistooleissa sokat. Joskus 2000-luvun jälkeen sokat alkoivat uusien asetusten mukaan häviämään sitä mukaa kun mittareita uudistettiin. Nykyään ei taida löytyä enää juuri mistään noita sokkia.. :down:

Onko se kortti sun omissa nimissä? S-kanavan sivuilta pääsee katsomaan bonustietoja, kyllä sillä käteiskortillakin kertyy. Muistaakseni sillä vaan ei voi maksaa, eli ne rahat pitää käydä nostamassa palvelupisteessä. Mutta jos on vaikka vanhempien kortille rinnakkainen se ja olet omaan kotiin ruoat ja nuo vinguttanut bonuksia, niin onnea vanhemmillesi ilmaisesta rahasta :D

No eiköhän tuo ole. Ei vaan mitään hajua mikä on mun asiakastunnus :D Paljonkohan tuolla tilillä mahtaa olla.. kertyykö ne kokoajan sinne vaan vai pyyhitäänkö ne kerran kuussa pois?

Back
Ylös Bottom