Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

mikä mun telkkarista hajos ?

joku tollai 36 tai 38" Grundig, ei littu telkka vaan ihan "oikean" kokoinen :D
kuva on välillä sininen, välillä näkyy kaksi kuvaa tavallaan päällekäin, ja kuva on noin ~10 cm liikaa oikealla :D jos joku tietää niin kertokaa, onko helppo korjata / kannattaako vai hankinko uuden ? :)

kuva on välillä sininen, välillä näkyy kaksi kuvaa tavallaan päällekäin, ja kuva on noin ~10 cm liikaa oikealla :D jos joku tietää niin kertokaa, onko helppo korjata / kannattaako vai hankinko uuden ? :)

kuvaputki? Kuin vanha töllö? Taitaa vanhojen tölsyjen korjaaminen olla nykyään niin kallista että kannattaa ostaa uus.

minä oon se myyjäosapuoli.. :-D kaikenlaista..

halusin vaan painottaa, etten minä ollu se asiakas niinku käsitin et ymmärsit aluks. :-) ei minunkaa mielestä pitäs korvata, siksi neuvoja kyselinkin vielä täällä.

kannattaa varmaan sanoa asiakkaalle että kyselee vakuutusyhtiöstään korvaako ne, tuskin sulla nyt on vastuuta asiakkaiden liikkeistä ja tekemisistä kaupassa vaikka ootkin myyjäosapuoli.

Mites muuten, jos myyn postin kautta jollekkin henkilölle jonkun laitteen esimerkiksi. Se toimii paketista nostettuna, mutta hajoaa lyhyen ajan kuluttua, onko se enää minun vastuullani? Ja jos on, niin kuinka kauan?

väittäisin ettei oo sun vastuulla jos oot maininnut että myyt käytettyä tuotetta, etkä ole luvannut toimivuustakuuta/vast.

väittäisin ettei oo sun vastuulla jos oot maininnut että myyt käytettyä tuotetta, etkä ole luvannut toimivuustakuuta/vast.

Kiitos tiedosta. Takuusta ei mitään sovittu ja käytettynä myynti oli varmasti vähintäänkin itsestään selvyys :) No, annoin kaverin kyllä palauttaa paketin, mutta tää hinku vielä postimaksuja molemmista lähetyksistä, joita en tietenkään maksa. Kaveri rikkoo tavarani ja haluaa että maksan siitä :lol2:

Hessukonsti toimi meidän vanhassa hetkenaikaa: kopauta kylkeen josko kuva asettuu. Ei kyllä tehonnut meillä kuin viikonverran kopsuttelu, sitten heitettiin vanha mäkeen ettei vain syty tai muuta... Kuvaputkea ne epäili ja korjaus olis tullu varmaan kalliiksi.

Omasta ASAsta oli yksi kondensaattori rikki ja se toimi juuri noin. Aika helppo ja halpa korjata jos kolvi pysyy kädessä ja saa jostain käsiinsä kytkentäkaavion. Huoltoliikkeessä maksanee sen verran että kannattaa mieluummin katsella uutta TV:ta.

Kuka pakkislainen myöntää omistavansa seuraavanlaisen auton:

- pieni (siis todella pieni) vaaleansininen avomalli, merkistä ei hajuakaan, koska en oleta nähneeni koskaan aiemmin vastaavanlaista menopeliä.

- kyljessä lukee Sali82 Sorsakatu 1

- perässä, rekkarin yläpuolella lukee "Michael Jackson on naapuri"

Anyone?

Löysin jemma nimisestä paikasta rullan suomalaisia 1centin kolikoita ja rullan suomalaisia 2centin kolikoita. Molemmat rullat ovat avaamattomia, molempien rullien päätykolikosta näkee vuosiluvun 2003.

Kysymys: Kannattaako noita pantata vuoteen 2050 asti ja yrittää myydä sitten keräilijöille vai kannattaako ottaa rullat mukaan ulkomaanmatkoille ja myydä ulkomaalaisille keräilijöille suoraan? Saksassa lomaillessani myin yksittäiset 1 ja 2 centin kolikot kahdella eurolla kipale. Katselin, että huuto.netissä ei hirveän kalliilla noita vielä myydä.. :(

Itse maksoin rullista nimellishinnan ja postikulut, että plussalla ollaan mitenpäin vain.

Kuka pakkislainen myöntää omistavansa seuraavanlaisen auton:

- pieni (siis todella pieni) vaaleansininen avomalli, merkistä ei hajuakaan, koska en oleta nähneeni koskaan aiemmin vastaavanlaista menopeliä.

- kyljessä lukee Sali82 Sorsakatu 1

- perässä, rekkarin yläpuolella lukee "Michael Jackson on naapuri"

Anyone?

:lol2:Älä nyt viitti,ei tollasta autoa oo olemassa.

Mistä tulee "OK" ?

Viimeisin versio oli kaiketi se, että kun Enkut oli laivoilla ryöstämässä naapurimaita ja palailivat sitten aikanaa kotiin, niin talon ulkopuolelle laitettiin talokohtainen merkki O (zero) K (killed). Näin pystyttiin ilmaisemaan, oliko mistäkin talosta kaatunut mies matkalla. Hesarissa oli juttu jonkin aikaa sitten. ( "kysy Kirstiltä ja Torstilta palsta")
Monta versiota olen asiasta lukenut ja kuullut, joten en siitä nyt ala sen enempää kinaamaan, tuo on vain yksi niistä.

-r3-

Seuraavaa pukkaa, kyyneleet lienevät melko puhdasta tavaraa, mitä kautta neste(?) päätyy kyyneleeksi ?

Joillakin kusi tavallaan pääsee päästä, kun ihminen nöyrtyy ongelmiensa edessä ja itkeä tirauttaa. Tiedät varmaan sanonnan "Joukossa tyhmyys tiivistyy"? Niih, Jouko ei osaa itkeä ja siksi kusta pakkaantuu Joukon päähän.

Seuraava kysymys?

-r3-

wrange olympic lukot

typerä kysymys "noobielta" olympic tangon ja lukkoin kanssa ... Otin wrangelta lisää rautaa ja nyt nuo rupes askarruttaan seuraava:

(Tähän asti ollut vain tuollaiset 25mm rei'illä olevat tangot ja aikaisemmin salilla käydessä oli ihan normilukot myös noissa 50mm tangoissakin. ) :nolo:

Mikäs tässä on nyt ideana, kun tangossa on tuollaiset "pressure -lukot"
Ruuvataanko nuo aina siipimuttereista kiinni ja sitten rullasta lähemmäksi painolaattoja vai onko tälle jokin järkevämpi käyttötapa ?

Back
Ylös Bottom