Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Koska melko monessa kännykässä on automaattinen ajan päivitys operaattorin kautta. ;)

Näin taitaa uusimmissa luureissa olla. Mutta muistaakseni ainakin osassa vanhemmissa puhelimissa kello pysyi ajassa jos luurin sammutti. Mutta jos akun irroitti, niin eipä pysynyt enään. Mistäs tuo mahtaa johtua?

Kyllähän siellä jokin perusvirta pitää esim kellon ajassa vaikka olisikin kiinni. Esim herätyskello toimii vallan mainiosti vaikka puhelin olisi suljettu.

Olisin pistänyt tämän paristovarmistimen tiliin, mutta olet oikeassa, joissain malleissa kello ottaa virtansa suoraan akusta. Huomaa siitä, että kun akku on jonkin aikaa irti, pitää kellonaika asettaa uudestaan. Toisissa on pieni paristo varmistamassa.

Se virtamittaus pitää kuitenkin sikäli kutinsa, että kellon vaatima sähkö on tosi pieni, kun taas lähettimen päällä olon huomaa ihan varmasti vähintään kymmeniä kertoja "lepovirtaa" suurempana kulutuksena.

-k

Tämä on mielenkiintoista. Mikä puhelin toimii noin?

-k

En tiedä mikä malli.
Tossa lisätietoa:
Matkapuhelinta voidaan käyttää myös salakuunteluvälineenä. Matkapuhelinta on mahdollista verkon kautta (operaattorin toimesta, miksei hakkerinkin) manipuloida siten, että se esimerkiksi käynnistyy itsestään (täysin "hiljaisesti", ilman että se edes näyttää olevan päällä) ja alkaa salakuuntelemaan ympäristöään kännykän mikrofonin kautta. USA:ssa FBI on useasti käyttänyt juuri tätä tekniikkaa vakoillessaan tiloja, joihin se ei ole saanut fyysistä pääsyä mikrofonien asettamiseksi. Tämän vakoilumuodon vaarallisuus on juuri siinä, että se on mahdollista toteuttaa, vaikka kännykkä olisi suljettuna eikä kännykän käyttäjä pysty mitenkään havaitsemaan, että hänen kännykkänsä tällä tavalla vakoilee ympäristöään.

Ja tässä vielä lähde:http://www.markusjansson.net/fmobiili.html

Lähteen luotettavuudesta en tiedä, mutta onpa noita juttuja ollut myös ns. luotettavissa lähteissä....

Edit; Ja tossa vähän lisää:
http://news.com.com/FBI%2Btaps%2Bcell%2Bphone%2Bmic%2Bas%2Beavesdropping%2Btool/2100-1029_3-6140191.html

Automaattinen valkotasapainon säätö ei toimi oikein. Koita saatko sävyt kohdalleen jos säädät valkotasapainon manuaalisesti.

Jees, löysin brigthness asetuksen ja sillä korjaantuu. Ilmeisesti tuo valkotasapaino säätyy automaattisesti ja se menee pieleen jos kamera yrittää väkisin saada kuvasta vaaleampaa. Kiitos ! :)

Mitä helvettiä? Nyt pakkiksella on postittujen viestien lähetysaika tunnin "oikeata" aikaa edellä :eek:

Edit: nyt ei sitä enää näkyny :jahas:. Äsken lukie, että posted today 18:40

Mitä helvettiä? Nyt pakkiksella on postittujen viestien lähetysaika tunnin "oikeata" aikaa edellä :eek:

Edit: nyt ei sitä enää näkyny :jahas:. Äsken lukie, että posted today 18:40
Kirjauduit sisään tossa välissä jolloin aikavyöhyke muuttui oikeaksi.

Pitääpä lueskella noita kännykkä juttuja jos ehtii, vaikka lähteet nyt on mitä on.

Estot postuvat ja ihmisen todellinen paskamainen "mässäily minä" pääsee esille. Sillä kaikissa meissä asuu sisällä lihava finninaamainen teini joka huutaa ulospääsyä aina kun se saa muutaman tuopposen.

Miksi se sama roskaruoka sitten on yhtä taivaallista krapulassa kun morkkis taputtelee olkapäätä?

Sulla tarjota jotain parempaa?
Mihin väitteeseen? Että soneran helldesk-henkilö klikkaa tosta vaan puhelimeni soittelemaan, vaikka se on sammuksissa ja kuuntelee sit mua? Kaikkee ei kannata uskoo.

No kato ny noita sivuja ja kirjoitustyyliä... noh, kuten sanoin, paremmalla ajalla.

Vihreän ehdokkaan sivut... :D Ei helvetti, tyhmyyden edessä olen voimaton :(

Mihin väitteeseen? Että soneran helldesk-henkilö klikkaa tosta vaan puhelimeni soittelemaan, vaikka se on sammuksissa ja kuuntelee sit mua? Kaikkee ei kannata uskoo.

No kato ny noita sivuja ja kirjoitustyyliä... noh, kuten sanoin, paremmalla ajalla.

Ei täällä kukaan ole väittänyt, että Soneran HellDesk(tm)-henkilö voisi puhelinta salakuunnella vaan pointti on siinä, että tällainen on mahdollista. Laitteita ei varmasti edes normioperaattorilla ole, mutta esim. Suojelupoliisilla tällaiset laitteet saattaa hyvin löytyäkin. Ja tuo mikrofonin aktivointi toimii todistetusti ainakin vuosituhannen vaihteen Nakioissa minun suht' luotettavien lähteiden mukaan.

Lumisokeus, mitä se on ja ennenkaikkea mistä johtuu/mitä tapahtuu? (ei kiitos vastauksia "no lumesta tietty")

Moneen kertaan olen kuullut mitä lumisokeus on, mutta joka kerta niin ihme selityksiä ettei yksikään ole jäänyt mieleen. Jos joku osaa kertoa kansankielellä niin kiitos. :D

On vaikea erottaa lumen "tasoeroja", varsinkin jos olet ollut sen ympäröimänä pitkään (esim hiihtämässä, se häikäisee paljon). Eli et nää onko edessä töyssy, kuoppa, vai tasainen. Ei oo värieroja, varjoja tms nii ei erota

Lumisokeus, mitä se on ja ennenkaikkea mistä johtuu/mitä tapahtuu? (ei kiitos vastauksia "no lumesta tietty")

Moneen kertaan olen kuullut mitä lumisokeus on, mutta joka kerta niin ihme selityksiä ettei yksikään ole jäänyt mieleen. Jos joku osaa kertoa kansankielellä niin kiitos. :D

Mutulla heitän, että lumen pinta heijastaa auringon säteitä niin voimakkaasti, että se "sokeuttaa" aika ikävästi.
Kerran itellä tuli lasketellessa aika outo fiilis ku en nähny yhtään mitään, ei ollu laseja päässä :)

E. Tosi hidas..
Wikipedia sanoo: http://fi.wikipedia.org/wiki/Lumisokeus

www.terveysportti.fi: "Lumisokeus on silmän sarveiskalvon vaurioitumista voimakkaassa ultraviolettisäteilyssä (UV) ja sen aiheuttama tulehdus silmässä."

Ei kun mä venaan sulta parempaa lähdettä ettei näin ole. Mitä kohtaa et ymmärrä?

Millä helvetillä saa kuolleen ihon ja kovettumat veks varpaista, kantapäistä ja jalkapohjista? Raspia on käytetty kuin viimeistä päivää mutta ei tunnu auttavan, kokeilin joka P120 hiomapaperia muttei tepsinyt. :wall:

Back
Ylös Bottom