Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten tehdään paikallispuudutus tyräleikkauksessa? Pistetäänkö kylmiltään vaan joku piikki mahaan vai? Kyseessä siis palleatyrä.

Miten tehdään paikallispuudutus tyräleikkauksessa? Pistetäänkö kylmiltään vaan joku piikki mahaan vai? Kyseessä siis palleatyrä.

Mulle ainakin annettiin rauhottavia ja sitten selkäydinpuudutus, eikä tuntunut missään. Oli oikeestaan ihan kuin kännissä olisi ollut sen rauhottavan jälkeen.

Edit: ai perskules se olikin paikallipuudutus, mulla puudutettiin navasta alaspäin. Oli nivustyrä.

Mulle ainakin annettiin rauhottavia ja sitten selkäydinpuudutus, eikä tuntunut missään. Oli oikeestaan ihan kuin kännissä olisi ollut sen rauhottavan jälkeen.

Huoh, kiitos! kylläpäs helpotti! Lääkäripelko + leikkaus on paska yhdistelmä:D

edit: jos rauhoittavia saa niin ihan sama, mitä ne siel sitten tekee. mp3-soitin soimaan ja silmät kiinni.

Palleatyrä? Siis mahalaukun osittainen pullistuminen rintaontelon puolelle? Ei taida ihan paikallispuudutuksella mennä, oisko mielummin epiduraali/spinaali? Tai jotain..

Yleisellä tasolla itsestäänselvien asioiden kyseenalaistaminen seuraavan tyhmän kysymykseni aiheena. Eli lentokone-onnettomuudesta selviäminen...

Oletetaan, että matkustajakone syöksyy mereen. Mitkä tekijät vaikuttavat mahdolliseen eloonjääntiin yksittäisen ihmisen kohdalla ja voiko matkustaja itse yrittää vaikuttaa pelastautumiseensa?

Palleatyrä? Siis mahalaukun osittainen pullistuminen rintaontelon puolelle? Ei taida ihan paikallispuudutuksella mennä, oisko mielummin epiduraali/spinaali? Tai jotain..

Mitähän ne lääkärit on mulle oikein sepittäneet palleatyrästä. Mun tyrä on siis tuossa n. 2cm navan yläpuolella ja kovasti kirurgi puheli, että kyseessä on helppo paikka ja helppo leikkaus + nopea paraneminen. Sanoi myös, että paikallispuudutus riittää niin ei tarvi ihan pöhnässä olla mutten sitten tajunnut kysellä sen tarkemmin puudutustekniikasta.

Tää kiinnostaa muakin.

Nimim. Lentopelkoinen (lentävä pilleristi)

Helpottavaa huomata, että muutkin miettivät.:D Itse olen pohtinut, että voisiko esimerkiksi koneesta hypätä pelastusliivit päällä mereen siinä vaiheessa, kun törmäys on enää 10-15 metrin päässä? Konehan menee vastakkaiseen suuntaan mihin ihminen, joka koneesta hyppää? Muita vaihtoehtoja?

:nolo:

Mistä johtuu että tummaihoisilla on yleisesti paksummat huulet kuin meillä maitonaamoilla ? Kai sillä on joku kaukainen syy ?

voisiko esimerkiksi koneesta hypätä pelastusliivit päällä mereen siinä vaiheessa, kun törmäys on enää 10-15 metrin päässä?
:lol2: "loistava" idea. Toi ei toimi edes teoriassa.

On mulla yks kysymyskin. Mulla on nimittäin englanninkielinen juomaohje jossa lukee "1 14-oz can sweetened condensed milk". Olisi kiva tietää mitä toi on.

Helpottavaa huomata, että muutkin miettivät.:D Itse olen pohtinut, että voisiko esimerkiksi koneesta hypätä pelastusliivit päällä mereen siinä vaiheessa, kun törmäys on enää 10-15 metrin päässä? Konehan menee vastakkaiseen suuntaan mihin ihminen, joka koneesta hyppää? Muita vaihtoehtoja?

:nolo:

Jos hyppäät koneesta ulos niin jatkat matkaa käytännössä samalla nopeudella kuin kone (+- ponnistuksesta tuleva muutos) ja osuma veteen on tappava.

Eiköhän ne lentokoneen turvaohjeet ole ainakin lähellä parasta tapaa selviytyä. Pidä turvavyö kiinni ja yritä olla kolhimatta itseäsi kun rysähtää. :thumbs:

Täältä tulee noi vastaukset nopeesti kun apteekin hyllylltä....:worship:
(en o vielä tehnyt)Kun teen yhdellä jalalla jalkaprässiä...pidänkö ponnistavan jalan normaali kohdassa vai siirränkö ruhoa niin että ponnistava jalka tulee "keskelle" prässiä. Siis missä monon paikka???

Yleisellä tasolla itsestäänselvien asioiden kyseenalaistaminen seuraavan tyhmän kysymykseni aiheena. Eli lentokone-onnettomuudesta selviäminen...

Ovet eivät aukea koneen ollessa ilmassa. Turvallisin paikka (mikä on tosin tässä tapauksessa hyvin suhteellinen käsite :D ) lento-onnettomuudessa on koneen takaosassa mahdollisimman lähellä poistumisteitä.

Oletetaan, että matkustajakone syöksyy mereen. Mitkä tekijät vaikuttavat mahdolliseen eloonjääntiin yksittäisen ihmisen kohdalla ja voiko matkustaja itse yrittää vaikuttaa pelastautumiseensa?
Matkustajakoneen syöksymisessä mereen on niin paljon muuttujia ja mahdollisia tapoja, jolla syöksy voi tapahtua, että yksittäisellä matkustajalla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa eloonjäämisen todennäköisyyteen.

FAAn sivuilta löytyi seuraava:
"Although the risk of being killed in a plane crash is infinitesimal for a traveler on a U.S. commercial airline, a passenger has a natural inclination to try to further reduce the odds. Improved access to safety information would have a twofold role for interested consumers: (1) to expedite the flow of potentially relevant safety data and information, and (2) to provide neutral but informative supplementary analyses about safety issues. Fulfilling this role will enable FAA to bear witness to two important if unfashionable truths: (1) for individual U.S. airlines, past nonfatal accidents and incidents have no statistical power as predictors of future crashes, and (2) among U.S. airlines, there is no statistical correlation between past and future mortality risks. "
http://www.asias.faa.gov/aviation_studies/safety_data/pubaccess.html

Vaarallisempaa se autolla ajaminen on kuin lentäminen.

Täältä tulee noi vastaukset nopeesti kun apteekin hyllylltä....:worship:
(en o vielä tehnyt)Kun teen yhdellä jalalla jalkaprässiä...pidänkö ponnistavan jalan normaali kohdassa vai siirränkö ruhoa niin että ponnistava jalka tulee "keskelle" prässiä. Siis missä monon paikka???

itse ainakin pidän siinä missä kahdella jalalla tehtäessäkin

Heh. Ilmeisesti tuo koneesta hyppääminen mereen pelkillä pelastusliiveillä ei saanut kannatusta. No, kun kyseessä todellakin on tyhmien kysymysten kerho, niin onnistuisiko vaihtoehtoisesti sellainen, että tuollaisissa onnettomuustilanteissa jokaisen matkustajan käytössä olisi laskuvarjo? Kyllähän siinä jäisi kuitenkin "paremmat" mahdollisuudet selvitä, kuin vaihtoehtoisesti koneessa istuminen törmäyksen toteutuessa? Eli siis matkustajia ulos koneesta siinä vaiheessa, kun koneen lentokorkeus on pudonnut laskuvarjon käytön kannalta suotuisaksi?

p.s Teilaajat perustelkoon aukottomaksi. Sellaiset "ei se vaan toimi"-tyyliset kommentit eivät aukene edes tämän legendaarisen kysymyskerhon yksinkertaisille käyttäjille.:(

Eikös guinnesin ennätystenkirjassa ollu joku maininta, et joku jamppa oli selvinny hengissä pudottuaan lentokoneesta. Oli pudonnut jyrkälle vuorenrinteelle tjms. Vai onko se vaan joku urbaani legenda? En nimittäin ite omista ko. opusta.

Back
Ylös Bottom