Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yleisestikin ottaen, matematiikan opiskelu on varmaan parasta mihin nuoruudessa kannattaa panostaa, sillä se avaa ovia niin moneen suuntaan, ja ennenkaikkea kehittää ajattelua ja ymmärrystä maailmasta paremmin kuin mikään muu mihin lukioikäisen aivot ja kärsivällisyys voisi riittää. Kaikki suurmiehet ovat matemaatikoita tai ainakin matemaattisesti sivistyneitä :D
Pystyykö Kanariansaarien pankkiautomaateista nostamaan rahaa visa eletronilla??
Pääsiäisenä oli ongelmia Nordean korttien kanssa Telebanco-automaateissa.Pystyykö Kanariansaarien pankkiautomaateista nostamaan rahaa visa eletronilla??
En nyt ihan noin kategorisesti sanoisi. Itselle ei ainakaan heti tule mieleen esimerkiksi merkittäviä valtionpäämiehiä tai -naisia, joilla olisi matemaatikon koulutus tai ylipäätään taustaa luonnontieteissä. Saksan Merkel taitaa olla fyysikko koulutukseltaan.Kaikki suurmiehet ovat matemaatikoita tai ainakin matemaattisesti sivistyneitä :D
Joo no tää on tyhmä kysymys. Olen nyt siinä vaiheessa, että jatkanko pitkässä matikassa vai siirynkö lyhyeen matikaan. Sain ekasta kurssista 5 ½ ja maikka sanoi, että vitosen saajat pitäisivät harkita siirtymistä lyhyeen matikkaan tai tehdä aivan sairaasti töitä päästäkseen edes kurssista läpi. Noh yritän tehdä enemmän töitä nyt kakkos kurssin aikana, mutta jos saan 5-6 niin kannataako minun vaan jatkaa yrittämistä vai vaihtaa lyhyeen matikaan? Eli kummasta on enemmän hyötyä pitkän matikan huonoista numeroista vai lyhyen matikan ei niin huonoista numeroista?
Mitkä 9:sän maata ovat ydinasevaltioita, itse tiedän usa, kiina, venäjä, tanska, p-korea, ranska, yhdistyneet kuningaskunnat... vielä kaksi???
Mitkä 9:sän maata ovat ydinasevaltioita, itse tiedän usa, kiina, venäjä, tanska, p-korea, ranska, yhdistyneet kuningaskunnat... vielä kaksi???
viime viikonloppuna olin kaatamassa mökiltä puita ja laskin puiden varjojen avulla puiden korkeutta jottei vahingossa kaadettaisi liian korkeaa puuta joka kaatuisi aidan/rakennuksen päälle.
Helposti jos tietää missä asteessa aurinko paistaa. Jos ei tiedä niin ei millään ilveellä saa pituutta pelkän varjon perusteella, sehän vaihtelee jatkuvasti sen mukaan miltä korkeudelta aurinko paistelee.Nyt voipi olla pää jäässä, mutta miten tuo onnistuu?

Helposti jos tietää missä asteessa aurinko paistaa. Jos ei tiedä niin ei millään ilveellä saa pituutta pelkän varjon perusteella, sehän vaihtelee jatkuvasti sen mukaan miltä korkeudelta aurinko paistelee.
Se, onko erkjetter selvitellyt auringon korkeutta asteina onkin toinen juttu![]()
Nyt voipi olla pää jäässä, mutta miten tuo onnistuu?