Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kaminari sanoi:
Ei. Siis olen sitä mieltä että ei ole järkevää neuvoa toista ihmistä syömään "vanhaksijäänyttä" ruokaa, mutta itse söisin ne surutta enkä tarjoais edes naapurille.

Jep, eiköhän ne lähde viikonloppuna tutustumaan ruoansulatukseen. En itsekään usko että nuo kovin pahaksi vielä on ehtinyt menemään, mutta sittenhän sen näkee tuleeko hirveä ripuli ja yrjötauti... :)

Keila sanoi:
Jep, eiköhän ne lähde viikonloppuna tutustumaan ruoansulatukseen. En itsekään usko että nuo kovin pahaksi vielä on ehtinyt menemään, mutta sittenhän sen näkee tuleeko hirveä ripuli ja yrjötauti... :)

Vaikea kuvitella varsinkin kun kyseessä on pakastetuote joka työnnetään vielä uuniin. Yksi syy voi olla että se menettää makuaan tai koostumustaan tms. jos se on liian kauan paikallaan, eihän ne varmasti siellä Fazerilla tms. halua että ihmiset saa huonon kuvan heidän instant lätyistään.

J_mp sanoi:
Voiko ruskettua lasin läpi? Esim. lasitetun parvekkeen?

Voi, ja ruskettuukin. Tavis ikkuna (ja karkaistukin) suodattaa noin 50% UV säteistä. UV-filtterit ja UV-suojalasit ovat sitten asia erikseen. Lasitetulla partsilla on tullut rusketus jos toinenkin hankittua.

NpNg sanoi:
Jos juo kahvia,kokista tai muuta kofeiinipitoista juomaa, täytyykö juoda saman verran vettä jotta nestetasapaino pysyisi?

Kyllä elimistö sitä nestettä noistakin saa. Vesi vanhin voitehista. Kannattaa muistaa. Ei noilla juomilla elä.

Tämä kysymys kuulunee tänne: Saako Oulusta jostain liikkeestä Dockers -merkkisiä housuja? :nolo:

Mitä tuohon uv-juttuun tulee, niin olen käsittänyt, että ihan tavallinen 3x lasi-ikkuna pysäyttää yli 95% uv-säteistä.

NpNg sanoi:
Jos juo kahvia,kokista tai muuta kofeiinipitoista juomaa, täytyykö juoda saman verran vettä jotta nestetasapaino pysyisi?

Pitäisi juoda vettä koska edellämainitut (tee ja alkoholi mukaanlukien) ovat diureetteja eli poistavat nestettä elimistöstä.

wippe sanoi:
Pitäisi juoda vettä koska edellämainitut (tee ja alkoholi mukaanlukien) ovat diureetteja eli poistavat nestettä elimistöstä.

Eri asia on, poistaako esimerkiksi kokiksen sisältämä kofeiinimäärä yhtä paljon nestettä kehosta kuin kehoon on tullut kokista juodessa.

Omskakas sanoi:
Mitä tuohon uv-juttuun tulee, niin olen käsittänyt, että ihan tavallinen 3x lasi-ikkuna pysäyttää yli 95% uv-säteistä.

Jep, likipitäen noin, tarkemmin n. 87.5%. :) Se on noin 50% per linssi; 50%, 25%, 12,5% pääsee läpi. Paitsi ehkä poikamiesboxissa, jossa niitä ei ole pesty vuosiin. Parvekelasit onneksi ovat yleensä 1x.

Valmistaudun nyt keväällä suunnitteluassistentiksi ja saatan päästä kesäksi oman alani töihin. Minulla vain ei ole mitään hajua minkälaista palkkaa voisin pyytää. Eikös nuo näe työehtosopimuksesta? Mistä voisin nopeiten nähdä suunnitteluassistentin palkkatason?

Mitä tapahtuisi, jos vakaassa tilassa olevalle koomapotilaalle annettaisiin kohtuuvoimakas (mutta ei yliannostusta aiheuttava) amfetamiinipiikki? Onko tällaista herätyskeinoa kokeiltu tai tutkittu?

CCC sanoi:
Mitä tapahtuisi, jos vakaassa tilassa olevalle koomapotilaalle annettaisiin kohtuuvoimakas (mutta ei yliannostusta aiheuttava) amfetamiinipiikki? Onko tällaista herätyskeinoa kokeiltu tai tutkittu?

siitä en tiedä, mutta viinasta sammuneen olen noin nähnyt heräävän hyvinkin nopeaan ja selvän oloiseksi. Todella vastuuntonta touhua tosin, en suosittele.

CCC sanoi:

Jostain tutkimuksesta luin että amfetamiini nimenomaan kaalinsisäisiä vaurioita korjaisi jotenki reitittämällä piuhoja uudestaan sieltä mistä yhteydet oli poikki, tämän tieteellisemmin en osaa artikkelin sisältöä referoida :)

Ei mulla muuta..

Edit: Source Tieteenk Kuvalehti ... :D

Miten käsiporalla saadaan porattua kohtisuora reikä esim laudan päähän/mihin tahansa? Tarkoituksena saada ihan aikuisten oikeasti kohtisuora reikä eikä "sinne päin". Laudan pituus on 1,5 metriä, eli ei voi oikein laittaa sellaiseen pylväsporakoneeseenkaan (vai mikä sen on...)

Lekuri määräsi mulle Duact -merkkisiä lääkkeitä kun on jonkinmoinen hengitystieinfektio päällä ja lisäksi heinäallergiaa. Luin selosteesta, että sisältää pseudoefedriiniä. Kysymys kuuluukin: Efedriini - pseudoefedriini, mikä on niiden ero? En vetäny kuin yhden tabun tunti sitten, ja nyt on lämmin olo (hyvässä mielessä) ja väsymys katosi. Lisäksi ilma kulkee nokan kautta paljon paremmin, eikä ole niin tukkoinen olo. :5:

JBoy sanoi:
Miten käsiporalla saadaan porattua kohtisuora reikä esim laudan päähän/mihin tahansa? Tarkoituksena saada ihan aikuisten oikeasti kohtisuora reikä eikä "sinne päin". Laudan pituus on 1,5 metriä, eli ei voi oikein laittaa sellaiseen pylväsporakoneeseenkaan (vai mikä sen on...)

Tee jigi, mitä käytät sitten hyväksi.
...eeeiku, siis laudan päähän, as in reikä laudan pituusakselin suuntaisesti? Damn, menipäs vaikeammaksi. No, joku jigiviritys siltikin lienee toimivin vaihtoehto. Hupelta varmaan tulis vastaus kuin tykin suusta. :)

Uncle Sam sanoi:
Efedriini - pseudoefedriini, mikä on niiden ero?
Lyhyesti sanottuna niillä ei ole muuta yhteistä kuin osa nimestä. Pseudoefedriinillä ei tee piristystarkoituksessa yhtään mitään, eli plasebon piikkiin menee toi sun piristymisesi.

Jossain intin yskänlääkkeessä on efedriiniä. Selkeästi toinen piristi ja toinen taas selkeästi helpotti nukahtamasta. En muista nimiä.

Powerhousu sanoi:
Lyhyesti sanottuna niillä ei ole muuta yhteistä kuin osa nimestä. Pseudoefedriinillä ei tee piristystarkoituksessa yhtään mitään, eli plasebon piikkiin menee toi sun piristymisesi.

Mutta pseudoefedriini on antaa kuitenkin doping-testissä positiivisen tuloksen? Ei kuitenkaan ole kiellettyjen listalla.

Ja joo, piristävä vaikutus näyttäs pitkälti olevan omaa keksintöä, nukuin juuri parin tunnin päiväunet. :D Luin jostain noiden eroista, selvisi että 1 duact vastaa 1 kofeiinitablettia (100 mg). Eli ei mikään megapiriste, mutta hoitaa 2 kärpästä 1 iskulla: piristää hieman ja hoitaa allergiaa.

Back
Ylös Bottom