Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Muurahaiset ovat kyllä joka keväinen/kesäinen riesa varsinkin maantasossa asuville. Ihan sama onko kaupungissa vai maalla, niitä tulee. Rautakaupoista löytyy tarvittavat myrkyt niiden vihulaisten karkottamiseksi. Tai ainakin niiden määrää hillitsevästi. Lisäksi jos sulla on piha missä niillä voi olla pesä, niin tutki mahdollisten pihakivetysten alta josko niiden tukikohta/suoja-asema olisi siellä. Itse muistan nuorempana löytäneeni rivitalomme takapihan kiven alta kunnon muurahais kaupungin. Kaadoin bensaa/polttonestettä onkaloihin ja tulta perään! Hiljeni kummasti muurahais liikenne meidän kämpässä!:D TULTA MUNILLE!

Millä saa valkoiset nahkalenkkarit taas valkoisiksi eli puhtaaksi?

Itse käytän Kynsiharjaa ja saippuavettä (säästeliäästi ettei nahka kastu liikaa). Swiffer-tyyny kuulemma toimii myös erittäin hyvin, en ole kokeillut.

Putsasin kerran nahkaiset lenkkarit sellaisella rakeisella keittiön puhdistusmössöllä. Tuli muuten ihan törkeen kirkkaat. Joku hankausneste se oli.

Kiitos! Arvasin että tieto ja apu löytyy täältä! :)

Joka päivä, joka toinen päivä...:jahas:

Mistä johtuu, että kun jostain kahvinkeittimen kannusta kaataa, niin se ns. kusee pöydälle. Ja jotkut kannut taasen eivät tee sitä. En ole ainakaan huomannut muutoksia kaatotekniikassa.

dear_a sanoi:
Itse pistän pinnalle hammastahnaa ja sen jälkeen hinkkaan pyyhkeellä. Ai että tulee puhdasta :rock:

pössö sanoi:
Mistä johtuu, että kun jostain kahvinkeittimen kannusta kaataa, niin se ns. kusee pöydälle. Ja jotkut kannut taasen eivät tee sitä. En ole ainakaan huomannut muutoksia kaatotekniikassa.
Valmistaja on vittuillessaan tehnyt halvimmista kahvinkeittimistä ns. pöydälle kusemis -malleja.
Yli 50 euron kahvinkeittimissä tuskin on tullut ilmiötä vastaan?

Löysin tuolta pakastimen pohjalta pussillisen sellaisia omenaviinereitä joita myydään kaupoissa esipaistettuina pakasteina. Meneekö tuollaiset kovin äkkiä vanhaksi, ts kuinka paljon "parasta ennen"-merkinnän jälkeen niitä uskaltaa vielä syödä? Noissa taitaa olla merkintä maaliskuun puolivälistä...

Keila sanoi:
Löysin tuolta pakastimen pohjalta pussillisen sellaisia omenaviinereitä joita myydään kaupoissa esipaistettuina pakasteina. Meneekö tuollaiset kovin äkkiä vanhaksi, ts kuinka paljon "parasta ennen"-merkinnän jälkeen niitä uskaltaa vielä syödä? Noissa taitaa olla merkintä maaliskuun puolivälistä...

Lihavalmistetehtaassa kun olin töissä, törmäsin siihen tosiseikkaan että tuotteiden valmistaja EI missään tapauksessa halua että on edes 0.1 % mahollisuus että joku sairastuu heidän tuotteistaan. Tämän vuoksi ne parasta ennen päivämäärät on liioiteltuja jonkin verran. Mutta en tietenkään suosittele niitä syömään, se olisi typerää. Itse keittelisin jo kahveja.

J_mp sanoi:
Voiko ruskettua lasin läpi? Esim. lasitetun parvekkeen?
Käsittääkseni ei. Tai se rusketus on todella todella minimaalinen. Muista enään sitä tieteellistä sepustusta, mutta jotain se lasi suodatti, jolloin ei rusketu.

Kaminari sanoi:
Mutta en tietenkään suosittele niitä syömään, se olisi typerää. Itse keittelisin jo kahveja.

Tää sarkasmin tunnistaminen tekstimuodossa on välillä aika vaikeaa :)

Edit. Olettaen että tuo olis sarkasmia. Oliko?

Lycanth sanoi:
Käsittääkseni ei. Tai se rusketus on todella todella minimaalinen. Muista enään sitä tieteellistä sepustusta, mutta jotain se lasi suodatti, jolloin ei rusketu.
UV-valoa se lasi suodattaa aika tehokkaasti, ja nimenomaan toi UV-valo on sitä minkä takia rusketutaan.

dear_a sanoi:

dinsko myy siihen tarkoitettua ns. maalia. toimi kun rasvattu! :thumbs:

-Lauri- sanoi:
UV-valoa se lasi suodattaa aika tehokkaasti, ja nimenomaan toi UV-valo on sitä minkä takia rusketutaan.
Niinhän se oli. Ois nyt tuommoinen pitänyt muistaa. :jahas:

Keila sanoi:
Tää sarkasmin tunnistaminen tekstimuodossa on välillä aika vaikeaa :)

Edit. Olettaen että tuo olis sarkasmia. Oliko?

Ei. Siis olen sitä mieltä että ei ole järkevää neuvoa toista ihmistä syömään "vanhaksijäänyttä" ruokaa, mutta itse söisin ne surutta enkä tarjoais edes naapurille.

Back
Ylös Bottom