Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
modified sanoi:Oliko Pauliina Talus äsken nelosen urheiluaamussa?
Spyder sanoi:Tuli pariviikkoa sitten kauhea väittely muutaman kaverin kanssa siitä että jos tilaa vaikka jossain Esim.huoltoasemalla Härkäpihvin niin onko se varmasti härkää vai nautaa.Itse olin sitä mieltä että ei varmasti ole härkää joka paikassa missä niin sanotaan, vaan se on nautaa useimmiten.Tottakai hienommissa paikoissa on parempi mahdollisuus saada härkää jos sitä tilaa....Mutta kuitenkin useimmissa paikoissa saat nautaa Härkänä.Suomessa ainakaan ei ole kuin muutama härän lihan kasvattaja ja muutenkin sitä ei kauhean paljoa tänne edes tuoda.Vai mitäs arvon pakkislaiset ovat mieltä tästä...Ja miten voisin todistaa että olen oikessa tässä asiassa,Tuskin kukaan sitä tunnustaa jos ravintolasta kysyn, mutta kuitenkin pitäisi jotain näyttöä olla tästä.
Aika mielenkiintoisen näköinen tapaus.Art2 sanoi:
"Häränlihalla tarkoitetaan vanhan nautaeläimen lihaa yleensä. Tarkkaan ottaen härkä on täysikasvuinen kuohittu urosnauta. Kuohittuja urosnautoja ei Suomessa kuitenkaan kasvateta. Myös ruokalaji, esim. häränhäntäkeitto on valmistettu yleensä nautaeläinten hännistä."Kaminari sanoi:Veikkaan että huomaa mausta. Sonnin veressä liikkuu vähän eri myrkyt kuin lehmän eli hormonit vaikuttaa lihan makuun. Samasta syystä lihanjalostamoissa esim. karjun liha on b-luokan lihaa, se ei kuulema maistu kovin hyvältä. Hienon näköstä lihaa se kyllä on. Ihan tummanpunaista.
Harim sanoi:"Häränlihalla tarkoitetaan vanhan nautaeläimen lihaa yleensä. Tarkkaan ottaen härkä on täysikasvuinen kuohittu urosnauta. Kuohittuja urosnautoja ei Suomessa kuitenkaan kasvateta. Myös ruokalaji, esim. häränhäntäkeitto on valmistettu yleensä nautaeläinten hännistä."
Eli juuri tätä vähän hainkin...Eli siis todennäköisesti ei saa sitä ihan oikeeta härkää jos vaikka ruokalistassa näin lukisikin.
Taha sanoi:Nauta on tunnetusti ainoa eläin, joka vaihtaa sukupuolta vasta kuoltuaan.

Anonymity sanoi:Niin. Ravintoloiden ruokalistoilla.
Taha sanoi:Kaikki linnut munivat, mutta kana on ihmisen suosiossa juuri sen takia, että se on helposti kesyyntyvä, munii niin paljon ja munat ovat hyvän makuisia. Se, ettei munista kuoriudu poikasi taas johtuu siitä, ettei munat ole hedelmöittyneet. Kukkojen määrää parvessa kontrolloidaan nauttimalla kukonpojat viinissä.
gianasisters sanoi:Munivatko muut linnut munia josta ei synny poikasia?
Ja jos munii niin miksi?
Minä kyllä sanoisin että ei.
Tuntuis jotenkin tarpeettomalta energiantuhlaukselta.
MIKSI KANAT MUNIVAT?
gianasisters sanoi:Vielä kanoihin liittyen niin, onko ihminen jotenkin myötävaikuttanut kanojen munimistiheyteen?
Ja mitkä luonnon linnut munivat eniten "turhia" munia ja mitkä vähiten?