Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Meidän taloudessa on 3 digiboksia ja yhessä on viasatin maksukanavapaketti, onko tuota mitenkään mahdollista saada kahdelle digiboksille? :jahas:

Tyhmä kun olen...

Asumistukea saa alle 37m^2 omistusasuntoon (korot ja yhtiövastike). Jos asuntoa vaihtaa pienempään työttömyysaikana. Saako asumistukea, vai onko olemassa joku pykälä työttömyysaikana vaihdettuun asuntoon. Eli voinko muuttaa kolmiosta yksiöön ja saada asumistukea? Ei taida opiskelijan rahoilla asuntoa voida pitää omana...
Käsittääkseni saat sen asumistuen isompaankin asuntoon, se vai lasketaan tuon 37m2 perusteella.
Näin ainakin oli ennen vuokra-asuntojen kohdalla. Itse sain vuostuhannen vaihteessa asumistuen 64m2 asuntoon, mutta se myönnettiin vain tuon 37m2 mukaan kun yksin asuin.
Eiköhän tuo päde omistusasuntoihinkin, ja kelasta kysymällähän se selviää.

Meidän taloudessa on 3 digiboksia ja yhessä on viasatin maksukanavapaketti, onko tuota mitenkään mahdollista saada kahdelle digiboksille? :jahas:

Tyhmä kun olen...

On. Jotku firmat (en tiedä viasatista) tarjoaa X eurolla kuukaudessa rinnakkaiskorttia, jolla saa toiseen poksiin.

Vaihtoehto B on kortinjakaja, jonka toimivuus eri firmojen korttien kanssa vaihtelee. Esim. edit: eli jos kortti on ns. naitettu johonkin boxiin, niin ei onnaa tällä.

Siis: teoriassa maksukanavakortin voi jakaa useammalle boksille, mutta onnistuuko juuri viasatin kanssa, en tiedä.

On. Jotku firmat (en tiedä viasatista) tarjoaa X eurolla kuukaudessa rinnakkaiskorttia, jolla saa toiseen poksiin.

Vaihtoehto B on kortinjakaja, jonka toimivuus eri firmojen korttien kanssa vaihtelee. Esim. edit: eli jos kortti on ns. naitettu johonkin boxiin, niin ei onnaa tällä.

Siis: teoriassa maksukanavakortin voi jakaa useammalle boksille, mutta onnistuuko juuri viasatin kanssa, en tiedä.

Kiitoksia, pitää tarkistaa Viasatilta asia.

Jossain on mentävä joku raja! Missä menee Kallion ja Sörnäisten raja? Voiko jostain tarkistaa kumpaan mikäkin katu kuuluu?

Kun sekoitan esim. palkkaria eli Wheytä,maltoa ja kreatiinia niin osa jauhoista jää klimppeinä lasin reunoille ja pohjaan kovin kiinni.

Mahottomina paakkuina lasissa.

Miten saisi liuotettua ne paremmin.

Olen koittanut sekoittaa esim. 0.4l vettä + kaakaota,mehuun ja maitoon

Pitäisikö hankkia tehosekoitin?

Vai miten onnistuisi paremmin..

Jos jotain yleistä neuvoa

Kun sekoitan esim. palkkaria eli Wheytä,maltoa ja kreatiinia niin osa jauhoista jää klimppeinä lasin reunoille ja pohjaan kovin kiinni.

Mahottomina paakkuina lasissa.

Miten saisi liuotettua ne paremmin.

Olen koittanut sekoittaa esim. 0.4l vettä + kaakaota,mehuun ja maitoon

Pitäisikö hankkia tehosekoitin?

Vai miten onnistuisi paremmin..

Jos jotain yleistä neuvoa

veteen kaikki, toimii

Onkohan käyttämäni ruokakauppa ryhtynyt johonkin hiljaiseen protestiin pelastaakseen köyhät opiskelijat hintojen kallistumiselta? Varmaan parin viikon ajan on ollut todella paljon "huomaa päiväys" -tuotteita puoleen hintaan, joissa ei ole päiväys tänään. Tai siis ihan heti. Lauantaina oli kilon kalkkunafile puoleen hintaan, jossa oli eräpäivä maanantaina; kauppa ei ole tosin sunnuntaina auki, mutta silti. Ei niissä aina ole 50% ale vaikka olisi samana päivänäkin. Samoin aika paljon poistuvia tuotteita on ollut puoleen hintaan.

Onkohan käyttämäni ruokakauppa ryhtynyt johonkin hiljaiseen protestiin pelastaakseen köyhät opiskelijat hintojen kallistumiselta? Varmaan parin viikon ajan on ollut todella paljon "huomaa päiväys" -tuotteita puoleen hintaan, joissa ei ole päiväys tänään. Tai siis ihan heti. Lauantaina oli kilon kalkkunafile puoleen hintaan, jossa oli eräpäivä maanantaina; kauppa ei ole tosin sunnuntaina auki, mutta silti. Ei niissä aina ole 50% ale vaikka olisi samana päivänäkin. Samoin aika paljon poistuvia tuotteita on ollut puoleen hintaan.

Eli se on S-market? Sama täälläkin ja olen jo parit tuotteet pelastanut hyllyltä. Varmaan joku uus politiikka, kun se -30% ei kelvannut tarpeeksi monille. Ja jos hyllyssä on kanaa 24.1 ja 26.1 päiväyksillä, niin minkä kuluttaja valitsee?

Eli se on S-market? Sama täälläkin ja olen jo parit tuotteet pelastanut hyllyltä. Varmaan joku uus politiikka, kun se -30% ei kelvannut tarpeeksi monille. Ja jos hyllyssä on kanaa 24.1 ja 26.1 päiväyksillä, niin minkä kuluttaja valitsee?

Paikallisessa Prismassakin tämän huomannut.Paistijauheliha yms. ollut -50%.Kun tekee ruokalistaa saattavat tarjoukset heittää listan uusiksi.Jotakin on siis selkeästi muuttunut ??

Paikallisessa Prismassakin tämän huomannut.Paistijauheliha yms. ollut -50%.Kun tekee ruokalistaa saattavat tarjoukset heittää listan uusiksi.Jotakin on siis selkeästi muuttunut ??

Noi on just ne kaupat joissa eniten käyn. Hyvä linja, S-ryhmän uusi ote tai oli mikä oli, mulle sopii kyllä. Melkein aina ostan lämpimän ruoan kuluvalle + seuraavalle päivälle, eli paljon tarttuu aletuotteita mukaan. Ostin kyllä -30% -tuotteitakin, mutta parempi tämä on tietysti. Jotain piimääkin menee tässä taloudessa reilu litra päivässä niin aika vitun sama koska siinä on päiväys kunhan on voimassa.

Toi on kyllä kannatettavaa, että kauppa antaa reilut alet eikä tuotteet jää hyllyyn happanemaan.

Mutta radikaalimpi linja ois vielä parempi. Iltalehdessä oli tänään asiakkaiden kommentteja hyvästä palvelusta, yksi kiitteli kassatyttöä, joka oli vinkannut, että roskiksessa ois ihan hyviä valmispitsoja kun asiakkaalla oli kaupassa rahat loppu :thumbs: Kassat vois vinkata että joo on tässä alennus, mutta tunnin päästä voit hakee ne ilmatteeksi takapihalta :hyvä: Siihen kauppaan kantais mielellään kaiken sen rahan, mikä jää yli kun saa jotain ilmaiseksi.

Eli se on S-market?

Olen ostanut nyt toista viikkoa melkein joka päivä kanaa jossa on viim käyttöpäivi myyntipäivä 50% alennuksella. Sitä kanaa on mennyt 4-6 filettä päivässä, ja samaan hintaan kuin aiemmin 2-3 filettä päivässä. Eli proteiinia saa tuplasti enemmän. :thumbs:

Tähän jo melkein tottuu, en tiedä miten sitä ikinä voi syödä normaalihintaista kanaa, heh. Eli ihan hyvä tää uusi (kai?) systeemi on. Nyt menee kuitenkin pahasti off-topic.

Oma tyhmä kyssäri: voiko (ilman että maku muuttuu) hunajamarinoitua kanaa pakastaa menestyksellä?

Back
Ylös Bottom