Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Pitääkö nykyään viisumipapereissa olla yhtä hyvä ja speksattu kuva kuin passissa vai meneekö läpi tuollainen itse sutaistu tekele? Vaihtoehtoisesti tuleeko viisumiasiassa jopa hylsy jos kuva on huono?

mihin olet matkustamassa MHK? joissakin maissa viisumissa ei ole edes kuvaa, jos muistan oikein. :)

onko uusi työsuhdeauto:

a)auto joka on täysin uusi.

b)käyttäjälleen uusi työsuhdeauto (vanhan tilalle)

onko uusi työsuhdeauto:

a)auto joka on täysin uusi.

b)käyttäjälleen uusi työsuhdeauto (vanhan tilalle)

Voi olla kumpi vaan, kaivataan tarkennusta.

Varsin hyvä esimerkki tarkennuksesta on otsikoida keskustelupalstalla viestiketju "40 000 € uusi auto?", jolloin käy ilmi että haetaan vaihtoehtoa a.

tätä ajoin takaa. turha väitellä mistään jos siitä on monta tapaa jolla sen voi tulkita.

Vaivauduitko sä lukemaan mun vastausta loppuun? Ko. ketjussa ei ole montaa tapaa jolla sen voi tulkita kun otsikko kertoo että haetaan uutta eli ei-käytettyä autoa. Mitä jos vaikka myöntäisit ollees väärässä ja antaisit olla?

Kun ottaa digikameralla kuvia ja poistaa ne, niin onko mahdollista saada ne vielä takaisin? Esim. jääkö ne muistikortille vielä tms?

riippuu onko kortille kirjoiteltu päälle jotain. jos ei niin pitäis saada takaisin.

Niin mä arvelinki... Mun ja muijan lomakuvat tullu julki sen porukoille, vaikka kuvat oli poistettu. :dance:

no ens kerralla sit veät jollain apuohjelmalla kortin ihan tyhjäks(eli se kirjoittaa 1-1000 kertaa niiden tietojen päälle jotain satunnaista=>ei voi undeletoida), sit kortti täyteen goatsea ja tubgirliä ja samalla lailla poistat kuin nyt lomakuvatkin :D:D

Vaivauduitko sä lukemaan mun vastausta loppuun? Ko. ketjussa ei ole montaa tapaa jolla sen voi tulkita kun otsikko kertoo että haetaan uutta eli ei-käytettyä autoa. Mitä jos vaikka myöntäisit ollees väärässä ja antaisit olla?

:rolleyes: asian annan kyllä olla mutta en myönnä olleeni väärässä.
tämä juttu on nyt kuitenkin jo :wanha: joten antaa olla.

ja kyllä, sano minua kusipääksi.

millainen molopää on muuten oltava että menee etsimään jo poistettuja lomakuvia?

Minkä takia samassa (Forecan) sääkartassa nollaa astetta ilmaistaan sekä miinus että plusmerkillä? Itä-Suomessa näyttääpi olevan -0 astetta ja Länsi-Suomessa +0 astetta. Minkä takia siinä ylipäätään on merkki edessä? Ei kai ne murto-osien tarkkuudella ilmoita... Eli että +0 olisi lämpimämpi kuin -0?

Minkä takia samassa (Forecan) sääkartassa nollaa astetta ilmaistaan sekä miinus että plusmerkillä? Itä-Suomessa näyttääpi olevan -0 astetta ja Länsi-Suomessa +0 astetta. Minkä takia siinä ylipäätään on merkki edessä? Ei kai ne murto-osien tarkkuudella ilmoita... Eli että +0 olisi lämpimämpi kuin -0?

voipi olla jos pyöristävät. +0,2 = +0 -> -0,2 = -0

en tiiä sit oikeesti yhtään :D

Tuli tästä äkkiä semmonen mieleen, että jos ennustetaan lämpötilaksi vähintään tuo 0 astetta, se ilmoitetaan +0(eli voi olla asteen pari enemmänkin). Jos taas ennustetaan lämpötilaksi enintään tuo 0 astetta(eli voi olla vaikka -1 tai -2 todellisuudessa), se ilmoitetaan -0.

Enkä todellakaan tästä mitään tiedä, kunhan mutuillaan :D

:rolleyes: asian annan kyllä olla mutta en myönnä olleeni väärässä.
tämä juttu on nyt kuitenkin jo :wanha: joten antaa olla.

ja kyllä, sano minua kusipääksi.

Olet väärässä kusipää. Kyseisen ketjun otsikko on "40000e uusi auto" eli ollaan hakemassa uutta, toisin sanoen käyttämätöntä autoa. Viestistä käy sitten ilmi, että kyseinen auto tulee uudeksi työsuhdeautoksi vanhan tilalle. Työsuhdeautoksi myöskään harvemmin hankitaan käytettyä autoa.

Back
Ylös Bottom