Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Samaa olen itse kiroillut. Osa jakajista tekee ihan vain kiusaa ja osa ei todellakaan näe tai ymmärrä tekstiä.

Todella ärsyttävää, kun postilaatikko täynnä kaikenmaailman roskaa, mutta pakko mainita entisenä mainostenjakajana tälläinen esimerkki: Monesti sai laittaa naaman kiinni postiluukkuun, että näkee onko siinä valkoisessa 10mm x 2mm lapussa jotain tekstiä vai ei. Ja jos on, se on kirjoitettu sellaisella kynällä, että teksti on haihtunut kokonaan. Eli osa ihmisistä saa syyttää vain ja ainoastaan itseään, jos saa koko ajan roskapostia. Laitetaan kunnon lappu näkyville, tai sitten viedään lehtiroskikseen niitä mainoksia ihan itse.

En puolustele jakajia, haluan vain tuoda tämän näkökulman asiaan. Suurin osa jakajista on kyllä sellaisia spedejä, että alta pois..

Ihan mikä vaan. Kaikilla saat ääntä ja kuvaa sisään ja ulos. Noilla kahdella "kalleimmalla" saat vähän parempilaatuista kuvaa välitettyä.

[nelo];1667597 sanoi:
Todella ärsyttävää, kun postilaatikko täynnä kaikenmaailman roskaa, mutta pakko mainita entisenä mainostenjakajana tälläinen esimerkki: Monesti sai laittaa naaman kiinni postiluukkuun, että näkee onko siinä valkoisessa 10mm x 2mm lapussa jotain tekstiä vai ei. Ja jos on, se on kirjoitettu sellaisella kynällä, että teksti on haihtunut kokonaan. Eli osa ihmisistä saa syyttää vain ja ainoastaan itseään, jos saa koko ajan roskapostia. Laitetaan kunnon lappu näkyville, tai sitten viedään lehtiroskikseen niitä mainoksia ihan itse.

En puolustele jakajia, haluan vain tuoda tämän näkökulman asiaan. Suurin osa jakajista on kyllä sellaisia spedejä, että alta pois..

Entä jos ovessa on printattu paperi noin 24-26 kokoisella fontilla? Suoraan postilaatikon yläpuolella? Ei tartte tihrustaa.

Entä jos ovessa on printattu paperi noin 24-26 kokoisella fontilla? Suoraan postilaatikon yläpuolella? Ei tartte tihrustaa.

Luitko edes viestiäni? Minä sanoin, etten puolustele jakajia vaan halusin tuoda esille senkin asian, että jotkut noista lapuista ovat kärpäsen paskaa siinä ovessa, jolloin vahinkoja sattuu. Näitä onneksi oli harvemmin.

Totesin myös, että suurin osa jakajista on aivan spedejä. Tarviiko vielä tavuttaa?

E. Huono päivä.

Viimeksi muokattu:

Itse asiassa olisi parempi jos toi olisi katseen korkeudella, jolloin voisi kävellä suoraan ohi kuin, että vasta mainosta laittaessa huomaa, että ei tänne.

Onko Katso-lehti muuttanut taas ulkomuotoaan? Tänään tipahti postilaatikosta kyseinen lehti, mutta se vaikutti pelkältä tv-liitteeltä, eli juorut on poistettu kokonaan.
Vai onko mun toinen osa Katsosta jossain matkalla?

Tiiän, paska lehti mut mä sain kannettavan radion tilaajalahjaksi. Se on hieno.

Onko Katso-lehti muuttanut taas ulkomuotoaan? Tänään tipahti postilaatikosta kyseinen lehti, mutta se vaikutti pelkältä tv-liitteeltä, eli juorut on poistettu kokonaan.
Vai onko mun toinen osa Katsosta jossain matkalla?

Tiiän, paska lehti mut mä sain kannettavan radion tilaajalahjaksi. Se on hieno.

En tiedä, mutta en olisi pätkääkään yllättynyt. Katso on aikaisemminkin tehnyt noita muodonmuutoksia ilman kummempia huuteluita; mulle tuli ko. lehti ~5 vuotta sitten, kun siinä oli pelkkiä TV-, elokuva- ja satunnaisia teatterijuttuja. Ehdin jo maksaa seuraavan jakson kun postilaatikosta putkahtikin joku saatanan Seiska-kopio. Ei muuten naurattanut yhtään.

En tiedä, mutta en olisi pätkääkään yllättynyt. Katso on aikaisemminkin tehnyt noita muodonmuutoksia ilman kummempia huuteluita; mulle tuli ko. lehti ~5 vuotta sitten, kun siinä oli pelkkiä TV-, elokuva- ja satunnaisia teatterijuttuja. Ehdin jo maksaa seuraavan jakson kun postilaatikosta putkahtikin joku saatanan Seiska-kopio. Ei muuten naurattanut yhtään.

Ok...No nyt sä voit alottaa taas sen tilaamisen, koska juorut on poistettu. Tosin tilalle on tullut juttua Sinkkuäidille sulhanen- sarjasta ja ohjelman juontajasta Taru Valkeapäästä.

Alkuperäinen Katso oli hyvä lehti, en tajua miksi ne alko kilpailemaan Seiskan kanssa. Ja tää uus yritys on kaikista paskin.

Ok...No nyt sä voit alottaa taas sen tilaamisen, koska juorut on poistettu. Tosin tilalle on tullut juttua Sinkkuäidille sulhanen- sarjasta ja ohjelman juontajasta Taru Valkeapäästä.

Alkuperäinen Katso oli hyvä lehti, en tajua miksi ne alko kilpailemaan Seiskan kanssa. Ja tää uus yritys on kaikista paskin.

No en nyt tiedä, kun ei mulla oo enää telkkaria. Menisi vielä enemmän hukkaan kun se juoruversio.

Onko siinä mitään perää, että jos on verenvuototaipumusta tai hemofilia niin ei suositella kalanmaksaöljyä?

Onko siinä mitään perää, että jos on verenvuototaipumusta tai hemofilia niin ei suositella kalanmaksaöljyä?
Pikaisella googletuksella: "Yli 3 gramman päiväannokset kalan omega-3-rasvahappoja voivat lisätä verenvuototaipumusta ja voimistaa antikoagulanttien vaikutusta. Verenhyytymismekanismeihin vaikuttavia tauteja sairastavien potilaiden tulee välttää kalan rasvahappoja sisältäviä valmisteita."

Saattaa ohentaa verta siinä määrin, että jos on verta ohentavalla lääkityksellä, niin pitäisi ainakin neuvotella lääkärin kanssa käytöstä ja lääkkeen annostuksesta. Ja nuo antikoagulantit ovat veren hyytymistä estäviä tekijöitä, eli eiköhän tuossa ole perää.

Mulla on ollut nyt parin viikon ajan 20 g/päivässä kalaöljyä kokeilussa, eikä mitään mustelmaherkkyyttä tai verenvuotoa ole esiintynyt. En tosin ole hemofiilikko tai muuten herkästi verta vuotava, mutta kuitenkin.

Pikaisella googletuksella: "Yli 3 gramman päiväannokset kalan omega-3-rasvahappoja voivat lisätä verenvuototaipumusta ja voimistaa antikoagulanttien vaikutusta. Verenhyytymismekanismeihin vaikuttavia tauteja sairastavien potilaiden tulee välttää kalan rasvahappoja sisältäviä valmisteita."

Saattaa ohentaa verta siinä määrin, että jos on verta ohentavalla lääkityksellä, niin pitäisi ainakin neuvotella lääkärin kanssa käytöstä ja lääkkeen annostuksesta. Ja nuo antikoagulantit ovat veren hyytymistä estäviä tekijöitä, eli eiköhän tuossa ole perää.

Jep, kiitän tästä! Jätän siis kalaöljyt hyllyyn.

Lähinnä suurimmat keskittymät on tietyissä maantieteellisissä pisteissä, esim. atlantin kummallakin puolen. Näiden ip-osotteita koitetaan pitää salassa, sillä suurimittainen ddos-hyökkäys lamaannuttais eurooppalaisilta kaikki yhdysvalloissa sijaitsevat nettisaitit.
Yksi juurinimipalvelin on esim. Tukholmassa. Tai ainakin oli.
Ei nuo osoitteet nyt kovin salaisia näytä olevan.
http://www.root-servers.org/
Yhden palvelimen yksi instanssi on sekä Tukholmassa että Helsingissä.
Alunperin koko http://i.root-servers.org oli Tukholmassa (ensimmäinen Jenkkien ulkopuolella ollut juurinimipalvelin), mutta on nyttemmin jaettu useamman instanssin kesken http://www.netnod.se/dns_root_nameserver.shtml

Vahvistimessa on 2 HDMI sisääntuloa ja yksi ulostulo. Saanko telkkarin toimimaan tietokoneen näyttönä jos yhdistän tietokoneen ja vahvistimen hdmi kaapelilla ja vahvistimen ja television toisella?

Back
Ylös Bottom