Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mulla tahtoo puutua käsi/kädet aina nukkuessa, nytten useampana yönä peräkkäin herännyt siihen kun kädessä ei ole tuntoa. Voiko olla "oire" jostakin?
Yleensä ei verkosta kannata katsella tai kysellä tuollaista, kun sieltä tulee sitten kaikki mahdollinen aina kuolet-huomenna-kauhean-kuoleman diagnooseihin. ;)

Mulla on sormet puuduksissa aina mavetusta seuraavina öinä.

Mulla tahtoo puutua käsi/kädet aina nukkuessa, nytten useampana yönä peräkkäin herännyt siihen kun kädessä ei ole tuntoa. Voiko olla "oire" jostakin?

Vaihtoehtoja on ainakin kaksi, jotka tulee tällaisessa hälyttävässä tapauksessa ottaa huomioon. Ensimmäinen vaihtoehto on, että nukkuessasi aivojen niin sanottu "valveosa" lakkaa pitämästä huolta kehon ääreisalueiden verenkierrosta ja vastuu siirtyy "valveettomuusosalle", joka ei kuitenkaan täytä tehtäväänsä verenkiertoa ylläpitävien hormonien erityksessä. Tämä johtaa hitaaseen mutta varmaan kuolemaan, verettömien raajojen kuolion etenemisen muodossa.

Toinen vaihtoehto on, että makaat unissasi käsiesi päällä.

Voit itse valita todennäköisemmän...

Vaihtoehtoja on ainakin kaksi, jotka tulee tällaisessa hälyttävässä tapauksessa ottaa huomioon. Ensimmäinen vaihtoehto on, että nukkuessasi aivojen niin sanottu "valveosa" lakkaa pitämästä huolta kehon ääreisalueiden verenkierrosta ja vastuu siirtyy "valveettomuusosalle", joka ei kuitenkaan täytä tehtäväänsä verenkiertoa ylläpitävien hormonien erityksessä. Tämä johtaa hitaaseen mutta varmaan kuolemaan, verettömien raajojen kuolion etenemisen muodossa.

Toinen vaihtoehto on, että makaat unissasi käsiesi päällä.

Voit itse valita todennäköisemmän...
Itse asiassa on kolmaskin vaihtoehto. Janpa voi olla raskaana.

Itellä kanssa sillon tällön puutuu käsi. Oon ollu havaitsevinani, että oon tosiaan nukkunu käden/käsien päällä siten, että ne on olleet joko suoraan pään alla tai sitten tyynyn alla. On kyllä vittumainen fiilis herätä tohon, kun ei koko kädessä ei ole tuntoa kyynärpäästä sormiin asti. Saanut muutaman kerran yöllä vitunmoisen sätkyn tosta. Kerran entinen mimmikaveri oli nukkunu koko yön vasemman olkavarren päällä, niin käsi puutui kans tosi pahasti. Jos jollain ei ole ikinä yöllä puutunut käsi, niin on tosi vaikea selittää miltä se tuntuu. Se on yks maailman hirveimpiä fiiliksiä, kun heräät yöllä siihen, ettet tunne omaa kättäs. Se käsi ei oikeesti skulaa (et pysty esim. kunnolla koukistaan sormia tai nostaan käsivartta ja lisäks se tuntuu kylmältä ku kuolleen käsi :( )

En tiedä voiko pahat niska/olkapääjumit vaikuttaa tohon osaltaan? Sen jälkeen kun oon alkanu VENYTTELEMÄÄN niitä treeni ja lepopäivinä, niin ei oo moneen kuukauteen ollut tollasta puutumista havaittavissa.

Itellä kanssa sillon tällön puutuu käsi. Oon ollu havaitsevinani, että oon tosiaan nukkunu käden/käsien päällä siten, että ne on olleet joko suoraan pään alla tai sitten tyynyn alla. On kyllä vittumainen fiilis herätä tohon, kun ei koko kädessä ei ole tuntoa kyynärpäästä sormiin asti. Saanut muutaman kerran yöllä vitunmoisen sätkyn tosta. Kerran entinen mimmikaveri oli nukkunu koko yön vasemman olkavarren päällä, niin käsi puutui kans tosi pahasti. Jos jollain ei ole ikinä yöllä puutunut käsi, niin on tosi vaikea selittää miltä se tuntuu. Se on yks maailman hirveimpiä fiiliksiä, kun heräät yöllä siihen, ettet tunne omaa kättäs. Se käsi ei oikeesti skulaa (et pysty esim. kunnolla koukistaan sormia tai nostaan käsivartta ja lisäks se tuntuu kylmältä ku kuolleen käsi :( )

En tiedä voiko pahat niska/olkapääjumit vaikuttaa tohon osaltaan? Sen jälkeen kun oon alkanu VENYTTELEMÄÄN niitä treeni ja lepopäivinä, niin ei oo moneen kuukauteen ollut tollasta puutumista havaittavissa.

Yleensä nukun kyljellään, käsi tyynyn alla mutta tota puutumista on alkanut vasta viimeisen 2 kuukauden aikana esiintymään ja nytten on vielä uus, paksu tyyny joten ei pitäs siitäkään johtua...

Jostakin jääny semmonen kuva että roinareilla, sillonkun on kuuri päällä, niin saattaa esiintyä tota raajojen puutumista. Mistä tämä johtuu?

Hermopinne tai muuten kunnon jökki olkapäässä / hartian yläosassa. Tee vähän kiertäjäkalvosinta ja venyttele. Kyllä se siitä muutamassa viikossa toipuu. Tai käy fysioterapiassa tai hierojalla.

Missä internet on? Voiko se joskus lopettaa olemisensa? Ymmärrän, että kun teen vaikka kotisivut niin ne on mun koneella, mutta mikä tai missä on internetin aivot? Kai joku keskuskoordinaattori pitää olla?

Entä miten pankkitunnukset toimii? Mistä se nettipankki tietää, että mun tunnus ja salasanat käy yksiin kun ne toimitetaan erikseen?

Missä internet on? Voiko se joskus lopettaa olemisensa? Ymmärrän, että kun teen vaikka kotisivut niin ne on mun koneella, mutta mikä tai missä on internetin aivot? Kai joku keskuskoordinaattori pitää olla?

Entä miten pankkitunnukset toimii? Mistä se nettipankki tietää, että mun tunnus ja salasanat käy yksiin kun ne toimitetaan erikseen?

Internet on eri puolille maailmaa ulottuva digitaalinen tietoverkko, joka koostuu tuhansista pienemmistä kaupallisista, akateemisista tai valtiollisista verkoista, jotka on teknisesti liitetty toisiinsa Internet-protokollaperheen avulla.

eli ei ole keskuskoordinaattoria. muutenhan koko verkko kaatuisi jos keskuskoordinaattori olisi olemassa ja siihen tulisi joku häiriö.

toisaalta taas nykyisten suurimpien yhdyskäytävien kautta internet voitaisiin ehkä saada kaadettua.. mutta verkko on paljon vikasietoisempi tällä tavalla. varmaankin potuttaisi se, että pakkis ei toimi jos joku tietokone kiinan kansantasavallassa kaatuu (näin kärjistetysti)

e: järjestöjä on jotka koordinoi ip-osoitteita yms

http://www.ripe.net/

Miksi ihmisten on vaikeaa ymmärtää ei mainoksia tai ilmaisjakelua tekstiä? Eikö tule mieleen että jos tuosta huolimatta tiputtaa niitä mainoksia sisään, kyseinen mainostaja menee automaagisesti banniin?

Ja eivätkö ihmiset mieti yhtään noita mainoslehtisiä tehdessään? Nimimerkillä sai tänään mainoksen asunnonvälittäjältä ja teksti oli aivan kamalaa luettavaa. Mainoksessa oli painotettu asiasanoja/iskulauseita, boldaamalla ne, kursivoimalla ne, laittamalla tekstin pohjaksi keltaisen korostuksen ja tekstin väriksi punaisen? Ja tuo kaikki siis yhtäaikaa. :D Voiko tekstistä saada enää pahemman näköistä kun muu teksti/tausta on mustavalkoista?

Pistää hymyilyttää aina, kun näkee jonkun esim. myynti-ilmoituksen, jossa on alkeellisia kirjoitusvirheitä, vaikka yhdys sana virheitä. Kertoo aika paljon mun mielestä henkilön sivistyksestä. Toki on kirjoitusräihiäkin, mutta hyvin pieni prosentti. Eli jos firman ilmoituksessa on virheitä, en odota paljoa.

Missä noita on? Voiko netin kaataa hajottamalla tuommoset?
Lähinnä suurimmat keskittymät on tietyissä maantieteellisissä pisteissä, esim. atlantin kummallakin puolen. Näiden ip-osotteita koitetaan pitää salassa, sillä suurimittainen ddos-hyökkäys lamaannuttais eurooppalaisilta kaikki yhdysvalloissa sijaitsevat nettisaitit.
Yksi juurinimipalvelin on esim. Tukholmassa. Tai ainakin oli.

Muistaakseni vuosi-pari sitten tuollainen hyökkäys tapahtui jossa onnistuttiin kaatamaan 2 tai 3 noin 8 juuripalvelimesta. Ei kuitenkaan vaikuttanut liikenteen toimivuuteen vaan sitä sitten ohjattiin noista muista palvelimista. Pientä hidastumista taisi aiheuttaa Eurooppaan.

Pitäis saada telkkarin ja PS2:n välille sellanen scart-adapteri hässäkkä, ja minähän kun en näistä mitään tiiä niin kysytäänpä täältä. Käykö siihen ihan minkälainen palikka vaan, jossa on paikat punaiselle, valkoiselle ja keltaiselle johdolle kuten esim tässä linkissä? jos nuista mikään ei passaa, niin millä hakusanoilla minä sellaisen oikeanlaisen adapterin metsästän?

Ketäs nää on? Kiitän.
p-29.jpg

p-9.jpg

=p~

edit: kiitän justerria.

Back
Ylös Bottom