Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sanontojen ei ole pakko olla järkeviä ;)Proteos sanoi:Silloin tällöin kuulee sanonnan: "ympyrä sulkeutuu".
Miten vitussa ympyrä voi sulkeutua?
Mikäli viiva ei ole yhtenäinen ja siinä on katkos, on kyseessä käsittääkseni kaari tai mikälie...
mage sanoi:Muistan kuulleeni joskus jossain luontodokumentissa selityksen, että petoeläimet ei näe värejä kuten me. Ne näkevät joko aivan mustavalkoisena tai rajoitetumman väriavaruuden.
Ällöpylly sanoi:
Sittenhän olen tehnyt aina kaiken väärin! :wall:
lampunjalka sanoi:Miksi muhun ihastuu vain varatut naiset? (taidettiin jo kysyä)
:lol2: Voi perkl. taas tuli siivoomista! :(sgege sanoi:....
Edit: Luin väärin. Ilmeisesti oot ostanu jotain rikollista leipää mikä ei paljoo lakeja noudata.
Lähdetään liikkeelle siitä, että kana on jalostettu eläin. Alunperin kyseessä oli joku ihan toinen lintu. Jos sitten alettiin risteyttämään sopivasti munivia lintuja keskenään tms. niin voidaan päätellä, että ensimmäisen kananmunan muni lintu, joka ei ollut kana.DickSteel sanoi:Kumpi tuli ensin muna vai kana?
Mike sanoi:Tuohon dinojen väriin viitaten, miksi seeprat ovat niinkin huomiota herättävän värisiä kuin ovat ja kuinka niitä edelleen on olemassa jos väri ei toimi suojavärinä, vaan houkuttimena?
Itse uskon ainakin tuohon maastoutumisväitteeseen (siis seepra kun seisoo siellä korkean ruohon keskellä, ni se näkyy huonommin, koska viivat sulautuu ympäristöön, hey, armeijakin käyttää samaa tekniikkaa), mutta olen kuullut myös sellaisen vastauksen, että seepran mustat raidat keräävät lämpöä ja vaaleat eivät, jolloin syntyy - uskokaa tai älkää - kevyt lämpövirtaus seepran ympärille, eli se pysyy hieman viileämpänä.ringside sanoi:Mä olen siinä käsityksessä, että se raidoitus tekee leijonalle vaikeaksi erottaa yksilöt siitä laumasta, eli se sitä kautta toimii kuin toimiikin suojavärinä. Simbat näkee vaan raidallista massaa ja hämmentyy.
sgege sanoi:Jänkäkoira, valon nopeus on suhteellista, mutta jos se pimeä metsätie sattuu olemaan tyhjiössä niin silloinkin näet sen valon edelläsi koska valo kimpoaa autosta aina eteenpäin.
jänkäkoira sanoi:Ja jos auto menee valonnopeutta niin..hä..se valo on samaan aikaan oravassa kun se auton puskuri..
sgege sanoi:Mutta jos oletetaan että ihminen voisi tehdä asioita valoa nopeammin. Niin osoitat taskulampulla puolikkaan pallon sisälle, mikä on vuorattu peilillä, ja ennen kuin valo kimpoaa sieltä pois, niin laitat toisen puolikkaan kiinni siihen ilmatiiviisti. Jääkö se valo sinne sisälle kimpoilemaan niistä peileistä? Vai katoaako se valo kenties jonnekkin?
jänkäkoira sanoi:Voisikohan tilannetta verrata vaikka siihen että lentokoneessa ,joka lentää, tiputat käsistä tennispallon, niin se tippuu suoraan alaspäin, ei lähde liitämään eteenpäin eikä liioin taaksepäin.
Lhw sanoi:Voiko valovallin rikkoa?
Repe Sorsa sanoi:Menee kyllä pahasti off-topicin puolelle, mutta ainakin avatarin valinnassa teit väärän ratkaisun. Ehkä olen jotenkin ahdasmielinen, mutta vaikeasti vammaisen neron huipputiedemiehen Stephen Hawkinsin kuva avatarina ei oikein jaksa naurattaa...