Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

En ole ennen yo:ta juhlinut niin ei voi tietää kuinka porukka toimii :D
Ja ei mene yleensä vaatteet piloille, muttei yleensä olekkaan näin kalliita kuteita ja sehän on sanomatta selvää että jotain menee pieleen jos on kalliit vaatteet :jahas:

Ninjaedit: Olenpas juhlinut mutta nyt tajusin miksei silloin ollut pukuja, se oli "jälkilakkiaiset" tjs. siis vasta syksyllä kirjoittanut loppuun.

Puku päällä ehdottomasti! Jos minäkin olen onnistunut pitämään lakkiaispäivänä + seuraavana päivänä puvun kunnossa niin kyllä se multakin pitäisi onnistua. Lakki meinasi kadota, mutta löytyi lopulta hotellin saunasta.:D

Jep, kohta menoksi ja toivoo ettei tipu lompsa taskusta, muulal ei niin väliä koska tupakka on halpaa ja kännykkä on paska!

Ja topickiin... hmm... Miksei kissat tipu selälleen?

Miksi oikeat valkohait/tappajahait eivät ole niin isoja kuin elokuvien hait? Tiedän, leffoissa käytettään muovihaita, mutta kuitenkin.

Ovatko nämä kuuluisat "tappajahait" tosiaan vain maksimissaan parisen metriä pitkiä? Leffoissahan ne ovat laivan kokoisia.:(

Mitä pitää tehdä, kun pyörä varastetaan? Varkaudesta todistaa läheltä löytynyt pyörän lukko, joka oli leikattu jollain työkalulla poikki? Lukko luultavasti on joku vakuutusyhtiöiden hyväksymä malli. Mitään kotivakuutusta ei ole.

Mitä pitää tehdä, kun pyörä varastetaan? Varkaudesta todistaa läheltä löytynyt pyörän lukko, joka oli leikattu jollain työkalulla poikki? Lukko luultavasti on joku vakuutusyhtiöiden hyväksymä malli. Mitään kotivakuutusta ei ole.

Miten olisi rikosilmoitus poliisille? Pyörä kuuluu kotivakuutuksen piiriin joten tuskin saat mitään korvausta jos poliisi ei sitä löydä. Poliisilla on kuitenkin ihan hyvät mahdollisuudet löytää se. Rikosilmoitus kannattaa ja pitää aina tehdä.

Edit. tietääkseni vakuutusyhtiöt eivät enää vaadi lukoilta mitään erityishyväksyntää. Eipä tosin auta jos sitä vakuutusta ei ole ottanut.

Miksi oikeat valkohait/tappajahait eivät ole niin isoja kuin elokuvien hait? Tiedän, leffoissa käytettään muovihaita, mutta kuitenkin.

Ovatko nämä kuuluisat "tappajahait" tosiaan vain maksimissaan parisen metriä pitkiä? Leffoissahan ne ovat laivan kokoisia.:(

Isolla valkohailla kuluu aivan älyttömästi energiaa ruhonsa liikutteluun, ja varsinkin saalistukseen ja syömiseen. Isoimmat haikalat eivät välttämättä syö mitä tahansa syöttejä joita tulee eteen, kuten ihmisiä, vaan etsivät mieluusti rasvaisia ja lihaisia hylkeitä jne. Ihmisiä ne saattavat tosin maistaa. Hain koko selittyy siis varmaan ravinnonsaantiin liittyvillä asioilla.

Miten olisi rikosilmoitus poliisille? Pyörä kuuluu kotivakuutuksen piiriin joten tuskin saat mitään korvausta jos poliisi ei sitä löydä. Poliisilla on kuitenkin ihan hyvät mahdollisuudet löytää se. Rikosilmoitus kannattaa ja pitää aina tehdä.

Edit. tietääkseni vakuutusyhtiöt eivät enää vaadi lukoilta mitään erityishyväksyntää. Eipä tosin auta jos sitä vakuutusta ei ole ottanut.

Joo no rikosilmoitus onkin tehty. Lähinnä mietin, että onkohan tuosta leikatusta lukosta mitään hyötyä. Mut eipä taida sitten olla. Tuota tummennettua kohtaa mietin kanssa. Olen kuullut ihan päinvastaista, tsygii viedään niin paljon, että taitaa poliiseilla olla muutakin tekemistä kuin etsiskellä varastettuja polkupyöriä.

Viimeksi muokattu:
Joo no rikosilmoitus onkin tehty. Lähinnä mietin, että onkohan tuosta leikatusta lukosta mitään hyötyä. Mut eipä taida sitten olla. Tuota tummennettua kohtaa mietin kanssa. Olen kuullut ihan päinvastaista, tsygii viedään niin paljon, että taitaa poliiseilla olla muutakin tekemistä kuin etsiskellä varastettuja polkupyöriä.
Kerran viikkoon saa käydä poliisin varastosta kattelee olisko oma veivi siel. Kyllä niitä pyöriä sinne paljon eksyy.

Tossakin yks varas onnistu hajottaa pyörän, jonka pölli mun silmien alta. Tuskin se kaukana ojassa makaa.

Nostin ravintomääriä aika lailla tuossa, kun pääsin punttia jälleen nostamaan. Massaa siis haetaan. Onkos jollekkin muullekkin tuttua, että kakalla käynnit lisääntyvät dramaattisesti?

Joskus joka päivä, mutta vähintään joka toinen päivä on savelle juostava. Kohta siirrettävä läppäri ja televisio vessaan.:(

Missä noita poliisin varastoja on? Toisaalta olen kyllä tosi pessimistinen tän asian suhteen, vaikuttaa niin ammattimaiselta, oli tosi siististi leikattu se lukkokin. Että eiköhän pyörä ole jo myyty eteenpäin :(

Nostin ravintomääriä aika lailla tuossa, kun pääsin punttia jälleen nostamaan. Massaa siis haetaan. Onkos jollekkin muullekkin tuttua, että kakalla käynnit lisääntyvät dramaattisesti?

Joskus joka päivä, mutta vähintään joka toinen päivä on savelle juostava. Kohta siirrettävä läppäri ja televisio vessaan.:(
Onko tuo muka jotenkin usein? Itse käyn kakalla yleensä kerran tai kahdesti päivässä.

Ettei vaan olisi kohta threadi täynnä :anssi:

Usein fillariryöstöt liittyvät muihin rikoksiin, ja niitä pyöriä löytyy kotietsinnöissä ym. kun pollarit selvittelevät ylipäänsä rikollisten toimia. Ei mitään hajua kylläkään kuinka moni pöllitty pyörä löytää takaisin omistajalleen, mutta maanpinnalta ne harvoin katoavat kokonaan.

Pyöräkeskusteluun... tunnistusmerkkaakos pyöräliikkeet, vakuutusyhtiö vai jopa poliisi noita mahdollisesti? Hatara muistikuva ois että jossain sais "ammattilaisen" veteleen tunnareita fillariin dremelillä tms. Miten moinen parhaiten onnistuu?

Pyöräkeskusteluun... tunnistusmerkkaakos pyöräliikkeet, vakuutusyhtiö vai jopa poliisi noita mahdollisesti? Hatara muistikuva ois että jossain sais "ammattilaisen" veteleen tunnareita fillariin dremelillä tms. Miten moinen parhaiten onnistuu?

Mulla on maastopyörässä siru rungon sisässä, missä on tunnistetiedot.

Valkohai:
* Paino: jopa n. 3 000 kg
* Pituus:4–7 m (eli en ihan sanoisi parimetriseksi..)
* Ravinto: Isot kalat, hylkeet, mustekalat, delfiinit, merikilpikonnat, merilinnut.
* Elinikä: yli 30 vuotta

Ihmiselle vaarallisempi on härkähai, koska se ui rantojen läheisyydessä, kuitenkin koko wikin mukaan:
"Härkähai on nimensä mukaisesti ruumiinmuodoltaan tanakka. Uros voi kasvaa kaksimetriseksi ja 90-kiloiseksi, naaras on paljon isompi: 3,5 metriä ja jopa 230 kiloa."

Mihin Stadin terassille aurinko paistaa myöhiten (kaikista myöhäisimmin)?
Keskustan sali jossa olisi säkki jota voi hakata ilman, että bodaajat hyökkäävät kimppuun?

Missä noita poliisin varastoja on? Toisaalta olen kyllä tosi pessimistinen tän asian suhteen, vaikuttaa niin ammattimaiselta, oli tosi siististi leikattu se lukkokin. Että eiköhän pyörä ole jo myyty eteenpäin :(
Oulussa ainaki kyttälaitoksella oliko se keskiviikkoisin 16-17 tai jotain sinneppäin sai mennä mulkoileen. Ainakin mulle mainostivat kun tein ilmoituksen. Käymään tosin en jaksanut mennä sitten.

Back
Ylös Bottom