Tyhmien kysymysten kerho

2. Jotkut aurailee lunta pihoilta ja teiltä yrittäjän ominaisuudessa. Millä perusteella ne saa palkkansa ja millä perusteella ne tietää lähteä auraamaan? Maksetaanko niille tehdyn työn mukaan vai ostetaanko niiltä se palvelu jollain kiinteällä hinnalla? Lähteekö ne auraamaan kun katsovat aamulla ikkunasta, että lunta on tullut, vai kutsutaanko ne tarvittaessa? Voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä ja tyhmien kysymysten kerhohan tämä onkin, mutta mietin tässä, että jos niille maksetaan tehdyn työn mukaan ja ne tekee sitä omatoimisesti, niin tottahan ne auraa aina vaikkei olisi niin tarviskaan. Toisaalta meidän taloyhtiössä on kyllä monta kertaa talvessa tilanne, että joku saisi luvan putsata pihan ja vähän hätäiseen, mutta ei kuulu, ei näy. Sit yrität päästä pihasta pois autolla mikä ryömii pohjaansa myöden loskassa.
Taitaa olla joku tietty cm määrä uutta lunta millo ne lähtee millo ei. Noin ainaki julkisella kai menee.
Luulisi sitten olevan ihan sopimuksesta kiinni yksityisellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yhdysvalloissa rakennus-ja paloturvallisuusmääräykset edellyttävät,että ovi avautuu sisäänpäin(siksi elokuvien rosvot ja poliisit pystyvät murtautumaan sisään ovea vasten heittäytymällä)

Tä on lainaus Ilkka Rekiaron kirjasta All American,amerikkalaisuuksien sanakirja.

Useimmat terveysstalon ja muiden privapaikkojen tohtorit tekee töitä monessa paikassa, usein kunnallisella päätyössä ja privaa päivän tai pari viikossa. Tai joka päivä eri privakioskissa. Tuolloin ei tietenkään ole omaa toimistoa/vastaanottohuonetta jokaiselle kerran viikossa tai kuukaudessa kävijälle, vaan jaetaan. Yleensä kyllä yhden erikoisalan erikoisalan pellet on samassa huoneessa,, kun alan tarvitsemat erityisvälineet, tutkimustasot, tuolit ym... Tämän vuosituhannen paikoissa oven vieressä on vain näyttö missä nimi vaihtuu sen mukaan ken on sisällä.

Ja useimmat privatunarit ovat yrittäjiä tavalla tai toisella, harva privaattitalossa on ns. palkkatyössä, joten työajat on mitä itse haluaa ja jaksaa.
Mites muuten tuossa tapauksessa ne Aku Ankat... Eli onko vastaanottohuoneessa yhteiset vai tuoko jokainen omat mukanaan?

Tuli hyviä keskusteluja, mutta haluaisn vielä jatkaa.
Etttä milloin on tarvettta seksuaaliteroautttille vai milloin on tarvre psyaktiknrtiroislääkörille

hienoja keskusteluja.
Eikä mitään terapautteja vastaan tai siellä käymistä, ei todellakaan.

Mutta missä vaihdessa tarvitaan seksuaaliterapeutti versus psykiatrinerikoislääkäriä

slää

Tuli hyviä keskusteluja, mutta haluaisn vielä jatkaa.
Etttä milloin on tarvettta seksuaaliteroautttille vai milloin on tarvre psyaktiknrtiroislääkörille

hienoja keskusteluja.
Eikä mitään terapautteja vastaan tai siellä käymistä, ei todellakaan.

Mutta missä vaihdessa tarvitaan seksuaaliterapeutti versus psykiatrinerikoislääkäriä

slää
Olitko humalassa kun kirjoitit?

Vessasta en osaa sanoa, mutta ulko-ovet, jotta viranomaisen on helpompi potkaista ne sisään.
Joskus mietin tätä oviasiaa ja en keksinyt mitään muuta järkevää syytä asiaan.
Ainoa voisi olla jossain Alaskassa jos lunta tulee niin paljon ettei ovea saa ulospäin auki.

Manuaali auto, vakionopeudensäädin ja alamäki. Miten auto hidastaa kun nopeus alamäessä kasvaa?

Ainakin automaatti tekee niin että pudottaa pienempää vaihdetta silmään ja vauhti hidastuu.

Itse asiassa taitaa maailmanlaajuisesti olla yleisempää, että ovi aukeaa sisäänpäin. Mitä pidän kyllä tyhmänä. Vie sisältä turhaan tilaa, kun pitää olla ovelle aukeamisvaraa.
Kapeammat käytävätilat riittää kun ei tarvitse huomioida oven aukeamista ja sen ohi pääsemistä myös silloin kun ovi on auki. Mut joltain puoleltahan se ovi aina sen aukeamistilan ottaa.

Kapeammat käytävätilat riittää kun ei tarvitse huomioida oven aukeamista ja sen ohi pääsemistä myös silloin kun ovi on auki. Mut joltain puoleltahan se ovi aina sen aukeamistilan ottaa.
Pätee vain kerrostaloissa. Otetaan se tila ehdottomasti mieluummin käytävältä kuin huoneistosta. Jos mietin omaa asuntoa, niin tuulikaappiin ei mahtuisi hattuhyllyä eikä kenkätelinettä, jos ovi aukeaisi sisäänpäin. Sinne ei itse asiassa mahtuisi mitään muutakaan. Todennäköisesti en saisi edes ovea auki, koska silloin olen itse sen tiellä. Pitäisi suurentaa tuulikaappia, mikä taas leventää huoneiston käytävää ja pienentää makuuhuoneita. Aika huono kompromissi.

Manuaali auto, vakionopeudensäädin ja alamäki. Miten auto hidastaa kun nopeus alamäessä kasvaa?

Ainakin automaatti tekee niin että pudottaa pienempää vaihdetta silmään ja vauhti hidastuu.
Jarruttaa jarruilla.
Itteä välillä snadisti vituttaa kun vakionopeudesta hetken painamalla tipahtaa aina 10km/h ja yksittäin se 1km/h ja jo menet tiputtamaan sen 10km/h suoraan niin auto jarruttaa ite.
Vanhemmissa tuskin ite jarruttaa?

Jarruttaa jarruilla.
Itteä välillä snadisti vituttaa kun vakionopeudesta hetken painamalla tipahtaa aina 10km/h ja yksittäin se 1km/h ja jo menet tiputtamaan sen 10km/h suoraan niin auto jarruttaa ite.
Vanhemmissa tuskin ite jarruttaa?
-15 vuoden manuaali c-max, köröttelin alamäkeen vakkarilla niin 80km/h niin nopeus kasvoi 90km/h.

Kaverin automaatti audilla ajoin kerran niin se pudottaa pienempää vaihdetta ja vauhti pysyy tasaisena myös alamäessä. Eikä ollu uusi vaan joku -03 A6

Pätee vain kerrostaloissa. Otetaan se tila ehdottomasti mieluummin käytävältä kuin huoneistosta. Jos mietin omaa asuntoa, niin tuulikaappiin ei mahtuisi hattuhyllyä eikä kenkätelinettä, jos ovi aukeaisi sisäänpäin. Sinne ei itse asiassa mahtuisi mitään muutakaan. Todennäköisesti en saisi edes ovea auki, koska silloin olen itse sen tiellä. Pitäisi suurentaa tuulikaappia, mikä taas leventää huoneiston käytävää ja pienentää makuuhuoneita. Aika huono kompromissi.
Pätee se rivi- ja omakotitaloissaiin sisäovien käytäviin. Tuulikaappeja ei niin suuressa maailmassa taideta harrastaa, jos sisään kolahdetaan suoraan olkkariin, keittiöön tai eteishalliin niin ei tarvitse miettiä mahtuuko oven avaamaan.

Asun kämpässä jossa kolme ovea aukeaa sisään huoneeseen, ulko-ovet kyllä ulospäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom