• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Tyhmien kysymysten kerho

Kaupunki
Tampere
Makuuhuoneessa välillä liikkuu hämähäkkejä ja muija saa hirveen paskahalvauksen joka kerta niin oisko jotain vinkkiä millä karkoittaa/estää ettei ne enää tule makkariin? Seitit joo imuroin vittuun ja tapan hämähäkin mutta aina niitä vaan lisää ilmaantuu.

Jotain myrkkyä mitä vois siivouksen jälkeen aina nurkkiin laittaa tai joskus oli tv shopissa jotain pistorasiaan laitettavia vehkeitä jotka häätää ne pois, tekiskö mitään?

Ja minähän en raavaana miehenä mitään hämähäkkejä pelkää, ainakaan sormenpäätä pienempiä

Makuuhuoneessa välillä liikkuu hämähäkkejä ja muija saa hirveen paskahalvauksen joka kerta niin oisko jotain vinkkiä millä karkoittaa/estää ettei ne enää tule makkariin? Seitit joo imuroin vittuun ja tapan hämähäkin mutta aina niitä vaan lisää ilmaantuu.

Jotain myrkkyä mitä vois siivouksen jälkeen aina nurkkiin laittaa tai joskus oli tv shopissa jotain pistorasiaan laitettavia vehkeitä jotka häätää ne pois, tekiskö mitään?

Ja minähän en raavaana miehenä mitään hämähäkkejä pelkää, ainakaan sormenpäätä pienempiä
Muija vaihtoon, niin ne viattomat luontokappaleet saa olla rauhassa. Nehän on jopa eduksi kodille; terminoi kaikemmaailman tuholaisia, hyttysiä, verottajan ja muita veronimijöitä. Söpöjäkin ovat.

Ikä
37
Muija vaihtoon, niin ne viattomat luontokappaleet saa olla rauhassa.
Meillä meinasi olla kerran lähellä. Emäntä pelkää hämähäkkejä ihan kuollakseen ja kuinka ollakaan, eräänä yönä se oli herännyt ja katsonut kelloa puhelimesta ja takaisin kääntyessään se oli huomannut siinä puhelimen valossa, että lukulampusta roikkuu hämähäkki 10 cm päässä sen naamasta. No eipä osannut muuta tehdä kuin alkaa huutaa ihan suoraa huutoa ja itkemään. Meikäläinen siinä sitten tietysti herää siihen huutoon, sydän hakkaa miljoonaa ja kamala taistelumoodi päällä, että mitä tapahtuu, mitä tapahtuu... Vedin sitten aivan naurettavan pienet porot nokkaan kun selvisi mistä on kysymys. Olin niin saatanan vihainen etten nukkunut koko loppuyönä.

Nykyään mulla on joku ihme angsti kaikkia turhia kammoja vastaan. Ei pysty katsomaan vaikka kummallisia kammoja telkkarista kun alkaa vituttaa niin helvetisti miten aikuinen ihminen voi pelätä käärmeitä tai neuloja niin paljon. Mä en vain ymmärrä, en sitten millään. Miksette ota sitä järkeä käteen ja lakkaa pelkäämästä? Vaikuttaa joltain esittämiseltä ja huomion haulta. Olisin varmaan maailman paskin psykoterapeutti.

Nykyään mulla on joku ihme angsti kaikkia turhia kammoja vastaan. Ei pysty katsomaan vaikka kummallisia kammoja telkkarista kun alkaa vituttaa niin helvetisti miten aikuinen ihminen voi pelätä käärmeitä tai neuloja niin paljon. Mä en vain ymmärrä, en sitten millään. Miksette ota sitä järkeä käteen ja lakkaa pelkäämästä? Vaikuttaa joltain esittämiseltä ja huomion haulta. Olisin varmaan maailman paskin psykoterapeutti.
En ole kyseistä ohjelmaa katsonut, mutta vaikea se on noita pelkoja ylittää vaikka kuinka järjellä ajattelisi. Itselläni on kammo käärmeitä kohtaan. Kerran olen jonkun boan ottanut harteille, ja kyllä veti kauhusta kankeaksi. Tosin ei käynyt edes mielessä alkaa huutamaan tai säntäilemään ympäriinsä siinä tilanteessa.

Mikäköhän eilen iski, kun iltaa kohden alkoi päätä särkemään ja noin tunti tuon jälkeen tuli erittäin etova olo ja siitä vartin päästä oltiin kusemassa perseen kautta erittäin löysää ripulia joka huipentui laajaan oksentamiseen? Koko showta kesti ~ 2h, jonka jälkeen heikotus ja päänsärky vähenivät, oksentelua ei enää tullut mutta perse suolsi edelleen vettä. Ennen nukkumaanmenoa olo oli tasaantunut jo normaaliksi ja suolikin rauhoittunut. Tuollainen parin tunnin mielenkiintoinen show. Noro tai mikään muukaan vatsatauti ei voinut olla. Perheen kanssa syötiin samaa ruokaa ja kukaan muu ei saanut oireita, joten ruokamyrkytyskin poissuljettu vaihtoehto... ihan mielenkiinnosta jos joku vastaavan kokenut osaisi kertoa tai ehdottaa mikä show kyseessä

Kaupunki
Kuopio
Oireiden perusteella ruokamyrkytys, mutta miksi sitten vain sinä tyhjensit..? Ja itselläni yökötys on kyllä alkanut noin varttitunnissa syömisen jälkeen. Oliko kaikki ruoka sellaista, mitä olet syönyt aiemminkin? Ei mitään uutta maustetta tms?

Oireiden perusteella ruokamyrkytys, mutta miksi sitten vain sinä tyhjensit..? Ja itselläni yökötys on kyllä alkanut noin varttitunnissa syömisen jälkeen. Oliko kaikki ruoka sellaista, mitä olet syönyt aiemminkin? Ei mitään uutta maustetta tms?
Kaikki oli normaalia, ei mitään uutta. Ei mitään uusia mausteitakaan. Tunnin sisään ensimmäisistä oireista en ollut syönyt muuta kuin pari lusikallista kaurapuuroa. Tosin äidinmaidonkorviketta siinä oli hitusen, koska puuro jäi kaksosilta yli. Vaikea uskoa että se olisi aiheuttanut?

Migreeni kävi mielessä, mutta ei kai löysä vatsa siihen liity mitenkään?

EDIT: näköjään voi ripulikin voi olla oire. Tosin tuota hajuherkkyytäkin oli... Oisko se sitten toi migreeni ollut. Kerta se on ensimmäinenkin kun sen kokee :)

Kaveri on kirjoilla mun luona mutta asustelee emäntänsä luona. Kirjoilla on siksi mun luona ettei sen muija menetä jotai tukia.. Nyt meikäläisen postista tuli kaverin ulosottokirjeitä vino pino. Vaikuttaako se jotenki mun elämään että se on ulosotossa vai pitääkö viedä omaki telkkari piiloon? :D

Seagram

Eläkeläinen
VIP
Ikä
41
Kaveri on kirjoilla mun luona mutta asustelee emäntänsä luona. Kirjoilla on siksi mun luona ettei sen muija menetä jotai tukia.. Nyt meikäläisen postista tuli kaverin ulosottokirjeitä vino pino. Vaikuttaako se jotenki mun elämään että se on ulosotossa vai pitääkö viedä omaki telkkari piiloon? :D
Ei vaikuta mitenkään.

Kaupunki
Espoo
Kuulostanee esimerkiltä elävästä elämästä, mutta pohdiskelen vaan..

Astun baariin sisään ja suunnistan tiskiä kohti. Huomaan pöydässä entisen koulukaverin, tyhjä tuoppi edessään. Käyn moikkaamassa, lupaan tarjota seuraavan. Hetkeä myöhemmin istun alas kahden olusen kanssa ja alan ryystää omaani. Itelle maistuu, pian lasi onkin tyhjä. Kaveri ei ole kaljaansa kajonnut. Ihmettelen. Juo yleensä lonkeroa, toteaa. Kiittämätön. Ei juttu luista ja ohan tuo mies muutenki mulkku. Kas kun en muistanu. Totean juovani "kaverin" kaljan ite, minähän sen maksoinki.

a) Jos suullisesti tai implisiittisesti (sanaakaan sanomatta, mutta ojentaen) tarjoan toiselle henkilölle juoman, mutta muutankin mieleni, niin onko juoma loppujen lopuks minun (maksajan) vai kaverin (jolle juoma on luovutettu) eli voinko oikeutetusti vaatia juoman (tai sen mitä siitä on jäljellä) takasin?

b) Jos vaikka suureleisesti käsillä puhuessani vahingossa kaadan tuon kaverin juoman pitkin pöytää, niin voiko kaveri oikeutetusti vaatia ostamaan tälle uuden, korvaamaan menetyksen?

Fiksumpaa ois varmaan kysyä asiaa lakimieheltä, yleisemmällä tasolla, mutta menköön. Silkasta uteliaisuudesta vastausten sävyä kohden.

Ikä
24
Niin voihan se vähän huvittavalta vaikuttaa että aikuinen pelkää jtn missä ei loppujenlopuksi ole mitään pelättävää. Mutta ihan ymmärrettävää jos pelko on peräisin jostain traumaattisesta tapahtumasta jota ei ole käsiteltyä jne jne.

Kyllä sitä iteki paskakohtauksen vois saada jos yöllä heräis tää kaveri lähituntumassa.

Mutta Suomen hämikset on nyt vähän eri luokkaa :D

a) Jos suullisesti tai implisiittisesti (sanaakaan sanomatta, mutta ojentaen) tarjoan toiselle henkilölle juoman, mutta muutankin mieleni, niin onko juoma loppujen lopuks minun (maksajan) vai kaverin (jolle juoma on luovutettu) eli voinko oikeutetusti vaatia juoman (tai sen mitä siitä on jäljellä) takasin?
Laista en osaa sanoa - ja mahtaisiko se puuttua näin vähäiseen asiaan - mutta jos annan jollekin jotakin, en mielestäni enää sitä omista. Jos kadun päätöstäni, niin syyttää voi vain itseä.

Toinen juttu on sitten piirit, missä liikut. Suomessa yleisin henkirikos liittyy alkoholiin, joten jos ottaisit Ranelta pois hänen juomansa, hän melko varmasti siitä pahoittaisi mielensä tai suuttuisi. Seuraavaksi voisi olla kirves otsassa.

b) Jos vaikka suureleisesti käsillä puhuessani vahingossa kaadan tuon kaverin juoman pitkin pöytää, niin voiko kaveri oikeutetusti vaatia ostamaan tälle uuden, korvaamaan menetyksen?
Aika urpo olisi, jos tuossa tilanteessa alkaisi vaatia. Ostaisit, jos kokisit sen aiheelliseksi, ehkä vaatimatta hoituisi uuden juoman toimitus mieluisammin. Rane tosin voisi tällaisessakin kiistassa nähdä ratkaisun kirveksessä.