• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Tyhmien kysymysten kerho

Ikä
24
Kuinka todennäköisiä on pituusennusteet joita yleensä tehdään esim. mulle taidettiin tehdä ala-asteen aikana jolloin muistaakseni pituusennuste on 185 cm. Mihin nää pituusennusteet pohjautuu ja miten ne laskee sen. Oon nyt ollut 8-luokasta asti 181,5 cm en oikein usko että saavutan tuon 185 cm vai kuinkakohan suuri mahdollisuus siihenkin voi olla? Veikkaan että jää aika minimiks mahd. kasvaa pituutta enää.

TJJ

Status sine musculis
AMMATTILAINEN
Kaupunki
Ääsjoki
^ Ei.

Terveysportti:
•Odotuspituus on perhekohtainen keskimääräinen pituus, ei ennustepituus.
•Odotuspituus voidaan määrittää käyrästölomakkeissa olevasta nomogrammista tai laskea kaavasta [(vanhempien pituuden keskiarvo)–171]/10.
◦Esim. jos isän pituus on 185 cm ja äidin 165 cm, on lapsen odotuspituus ((185+165)/2–171)/10 = 4/10 = +0.4 SD.

+0.4 SD voidaan sitten katsoa käyrältä, 0,4 standardi deviaatiota enemmän kuin keskimäärin.

Jos odotuspituus on se 185cm, ja nyt 181,5 nii eiköhän siinä olla jo aika lopuilla kasvussa.

Kaupunki
Espoo
Joo, on meikäläiselläkin siinä neuvolavihkosessa tai mikä lie nimeltään, joku kohta missä ennustetaan lopullista pituutta oman sen hetkisen pituuden avulla. Miulle tais olla 173 tai 174 eli muutamalla sentillä ylitin tuon.

Tuli saatua joululahjaksi tuommoinen puntari, joka ilmoittaa rasva% neste% jne niin kuinka luotettavia tuommoiset on? Ajattelin nyt seurata dieetillä tuota rasva% laskua että siitä sais jonkinlaista vihjettä missä mennään. Olihan tuo nyt 0,2% laskenu viikossa :dance:

Niitä on monentasoisia, parasta kun tekee vaikka 10 mittausta ja katsoo paljonko ne eroaa. Muutoksia tollasilla kannattaa seurata eikä niin sitä lukemaa.

Minkä takia ihmisillä kasvaa karvoja? Parrankasvuun löysin jonkinlaisen selityksen, mutta muihin karvoihin en. Ei nykyihminen ainaskaan tarvitse karvoja, jotta keho pysyisi lämpimänä, joten miksi on siis karvoja??:)
Hiukset lämmittää päätä. Kulmakarvat estävät hien valumisen silmiin. Ripset suojelevat silmiä roskilta. Viikset estävät rään valumisen suuhun. Parta estää kuolan valumisen rinnukselle. Rintakarvat on varuiksi jos parta pettää niin kuola jää rintakarvoihin. Häpykarvat suojelevat sukukalleuksia. Jalkakarvat estävät virtsaa valumasta kenkiin.

Sitten oma kysymys. Onko sama asia lihaskasvun kannalta jos makaa vain sängyssä kannettava sylissää (niin kuin minä juuri tällä hetkellä olen maannut 3tuntia), vai nukkuu sen ajan. Tässä 3 tunnissa en ole siis tehnyt käytännössä muuta kuin katsellut jonninjoutavia videoita youtubesta ja tuli mieleen, että pitäisiköhän sitä alkaa koisimaan, että lihakset saisivat lepoa. Mutta mähän lepään kokoajan koska vain makaan ja hengitän?

Kannettava sylissä on huono sukuosastolle, kun sinne tulee liikaa lämpöä. Joskus oli tällättistä juttua. Notta läppärit pois työkaluosaston päältä!

Toi on kyllä hyvä kysymys, mikä lasketaan levoksi. Nukkuminen on sellasta hölmöjen hommaa, ilmeisesti. Kun ei osaa nukkua yli 6-7h vaikka yrittäs. Paitti jos on univelkoja, mutta niiden kerääminen ei kuulemma kannata - vaikka se onki erittäin hauskaa.

Jos jälkikasvua haluaa niin uittaa palleja jäävedessä, vaikka siinä samalla kun selailee pakkista.

Itseä ketuttaa kanssa suunnattomasti kun ei vain osaa nukkua kuin max. 7tuntia.
Aivan sama mikä viikonpäivä on niin ei vain uni maistu paitsi jos on ollut viihteellä niin että ihan oikea kännikin iskenyt päälle tai jotenkin poikkeuksellisen raskas tai pitkä työpäivä.
Kaiken kruunaa ettei tahdo jaksaa valvoa koskaan 22 pidempään ja tästä johtuen aamulla kello 5 hereillä, toisaalta usein tulee viikonloppuisin 6-7 välillä mentyä salille ja saa aivan rauhassa sekoilla keskenään siellä.

Itse olen ollut juuri tämän viikon lomalla ja päätin loman alussa, että tällä viikolla levätään kunnolla! Joka aamu n. 12 ylös(tämä aamu oli poikkeus, kun klo on nyt 10:49 kun kirjotan tätä) ja siitä söinkin tasaisesti hyvin tuonne klo 5 asti, jolloin alkoi puntti. Siitä palkkarit naamaa ja himaa lepäämään. Välipäivinä olen vain maannut kotona.Joka yö olen mennyt n.klo 2-4 aikaan nukkumaan ja miettinyt, että mähän voisin nukkua tän kokoajan niin kehittyisin paremmin. Vai kehittyisinkö?

Pari päivää koittanut elämää ilman tupakkaa ja eilen tein normaalin koipipäivän salilla, kaikki meni ihan normaalisti mutta tänään ollut etureidet kipeänä kuten alkuaikoina ja miettinyt voiko muutaman päivän tupakoimattomuus jotenkin aiheuttaa moisen?
Huomenna olisi vuorossa tissiosastoa joten eiköhän asia selvinne ylihuomenna, kunhan nyt ei eksyisi nortti huuleen.
Vielä voisi heittää kyssärin perään sellaisille jotka on lopettaneet niin onko ollut selkeästi vaikutusta tuloksiin?

En usko että parin päivän lakko johtaa moiseen. Reenasitko jalkoja jotenkin eritavalla kuin ennen tai kovempaa kuin ennen? Mulla ainakin tulee paikat kipeiksi, jos olen vetänyt suoria sarjoja koiville viimeset pari kuukautta ja sitten yhtäkkiä teen hackisssa jonkun 5minuuttiä kestävän nousu-pudotushässäkän. Tupakointihan heikentää verenkiertoa, mutta ei se parissa päivässä kyllä palaudu normaaliksi. Itse olen poltellut sähkötupakkaa joulusta asti ja nyt alan huomaamaan vasta eroa. Tottakai pumppia on tullut nopeemmin ja paremmin kun pääsee verikiertään kunnolla. Myös koko vuoden olen ollut selvinpäin. =)

Ei se ihan niin nopeasti vaikuta se tupakoimattomuus, mutta kyllä sen pidemmän päälle huomaa, kun hapenottokyky paranee ja lihaksetkin jaksaa paremmin tehdä työtä. Lihaskivussa en ole kyllä huomannut eroa, savuton tai ei. Itsehän olin tietenki niin fiksu, että rupesin polttamaan kahden vuoden savuttomuuden jälkeen uudestaan...

Ei se ihan niin nopeasti vaikuta se tupakoimattomuus, mutta kyllä sen pidemmän päälle huomaa, kun hapenottokyky paranee ja lihaksetkin jaksaa paremmin tehdä työtä. Lihaskivussa en ole kyllä huomannut eroa, savuton tai ei. Itsehän olin tietenki niin fiksu, että rupesin polttamaan kahden vuoden savuttomuuden jälkeen uudestaan...
Voitko kertoa, miten onnistuit aloittamaan uudestaan? Vuosi ja 4kk itselläni savuttomuutta takana, ja pari askia ostanut koko aikana. Viimeisimmän hankinnan tein kännissä, poltin yhden ja muutama päivä myöhemmin seuraavan. Maistui niin jumalattoman pahalle, että kesken jäi, vaikka olikin merkkiä, jota poltin 6-7 vuotta.

Voitko kertoa, miten onnistuit aloittamaan uudestaan? Vuosi ja 4kk itselläni savuttomuutta takana, ja pari askia ostanut koko aikana. Viimeisimmän hankinnan tein kännissä, poltin yhden ja muutama päivä myöhemmin seuraavan. Maistui niin jumalattoman pahalle, että kesken jäi, vaikka olikin merkkiä, jota poltin 6-7 vuotta.
Perinteisesti pikkupäissään, kyllähän sitä nyt pari voi... Eikä edes maistunut pahalta :D Nooo, kyllä mä vielä ryhdistäydyn!