Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten lisätä kuva facebookiin niin, ettei se näy kenenkään etusivulla? Eli näkyy vain itselle.

Lataat sen kuvan eka siihen status kenttään, sitten siihen tulee se laatikko missä voi valita "Vain minä, Kaverit, Julkinen". Joten siihen vain minä ja kuva näkyy vaan sulle. Vielä kuva selvennykseks:
asdddd.webp

Tuo varmaankin toimii mutta noin yleisesti en suosittele laittamaan Facebookkiin mitään mikä ei saa vuotaa kavereille :)

Mikä on teknologiateollisuuden tess:in lisäprosentti juhannusaattona työpäivänä? Juhannuspäivänä ilmeisesti sama prosentti kuin sunnuntainakin. En työehtosopimuksesta äkkiseltään löytänyt.

Hei! Tässäpä luultavasti langan tyhmin kysymys, mutta kuinka muutan kuvan sopivaksi tänne talletettavaa profiilikuvaa varten? Ainoa käytössäni oleva ohjelma on Paint. Olen kyllä yrittänyt muuttaa kuvan kokoon 160, 160. Kuitenkin tiedosto on liian suuri. Mitähän seuraavaksi?

Terveisin. Landella asunut

Hei! Tässäpä luultavasti langan tyhmin kysymys, mutta kuinka muutan kuvan sopivaksi tänne talletettavaa profiilikuvaa varten? Ainoa käytössäni oleva ohjelma on Paint. Olen kyllä yrittänyt muuttaa kuvan kokoon 160, 160. Kuitenkin tiedosto on liian suuri. Mitähän seuraavaksi?

Terveisin. Landella asunut

Laitat vaikka 50 ja 50 tai jotain, niin pieneks vaan että sopii. Kokeilemalla selviää.

Nonniin kaikki pakkiksen juopot ja spurgut (;))

Tarkoituksena olis tehtailla valkovenäläistä juhannukseks (juomista).

Oon kuullu eri sekoituksia, millä saisi parhaiten baarissa tarjoiltavan valkovenäläisen makuista:

1. 1l maitoa, 0,5l kahvilikööriä
2. 1l maitoa, 2,5dl kahvilikööriä, 2,5dl vodkaa
3. ?
...

Joskus maistoin ja maistui ihan samalle, mutta en muista tarkalleen reseptiä.

Tehdään siis 1,5l pulloon ja siitä juodaan sitten porukalla, lasiin jäät ja sinne juoma perässä erillisestä pullosta.

Minkä takia suomessa Pikeepaitaa kutsutaan Pikeepaidaksi, mutta muualla se on Polo shirt? Suomessa poolopaita taas on tämä pitkähihainen ja korkeakauluksinen paita.

trnaja: Itse olen aina laittanut valkovenäläiseen myös vodkaa. Näin myös olen baarista aina valkovenäläiseni saanut. Luulen että mikäli on pelkästään kahvilikööriä ja maitoa, voi kahviliköörin maku olla liian vahva. Siitä kun olen viimeksi valkovenäläistä juonut on jonkin verran aikaa, joten uskoisin että täältä löytyy joku toinen jolla on asia paremmin muistissa/maistissa :D

Oon kuullu eri sekoituksia, millä saisi parhaiten baarissa tarjoiltavan valkovenäläisen makuista:

3. ?
...

Tehdään siis 1,5l pulloon ja siitä juodaan sitten porukalla, lasiin jäät ja sinne juoma perässä erillisestä pullosta.

2. Ainakin mun mielestä siihen pitää tuota kirkastakin saada. Kuitenkin kylmänä sitä litkitte, niin eipä se kovin siinä maistu.

e. Miksi te muuten sitä nyt juhannuksena juotte? Mun makuuni se ei ole kovin kesäinen juoma.

3. ?
...

Juujuu vodkaa sekaan vaan, rupee muuten se kahvilikööri maistuu liikaa läpi ja ihan myös periaatteen takia se vodka kuuluu sinne :D

e. Miksi te muuten sitä nyt juhannuksena juotte? Mun makuuni se ei ole kovin kesäinen juoma.

Minä sitä pääosin litkin, koska tykkään siitä, muut haluavat maistaa ainakin :D (tuotahan juon baarissakin aina, on sitten kesä tai talvi, ei väliä)

Kiitoksia vastauksista, mietinkin että tulee varmaan likaa se kahvilikööri maistumaan liikaa läpi tolla 1L/0,5lL sekoituksella.

Yhtä lailla kai se muuallakin on polo neck? "The term polo neck, common in British English, is thought to derive from garments with similar necklines worn by polo players."

Polo neck - Wikipedia, the free encyclopedia

duaali

Eiköhän se tule ruotsin kielestä (pikétröja) niin kuin moni muukin suomen lainasana. Ruotsiin se taas tulee paidan kangastyypistä.

Silti en ymmärrä että miksi poolopaita ja sen englanninkielinen suora käännös polo shirt tarkoittavat eri paitoja?

Polo shirt - Wikipedia, the free encyclopedia

Tai sitten en vaan ymmärrä...

Olenko oikeutettu ja jos niin mihin tukeen kesällä?

En menneenä vuotena opiskellut mitään, olin kevään töissä (en vakituisena, kuten en enää moneen vuoteen vaan kouluavustajana "töihin kutsuttavana" ja olen itseasiassa kesänkin "töissä", tarkoittaen esittävän taiteen parissa tapahtuvaa projektia, josta tulee joku tonni käteen elokuun lopussa. Eli toisaalta toimeentulo on muuten ollut tähän asti kunnossa, mutta toisaalta kesän aikana ei mikään liksa juokse. Aloitan opiskelun mahdollisesti syksynä ja olen reippaasti alle 25, en kuulu mihinkään liittoon tai muuta sellaista.

Mikä on teknologiateollisuuden tess:in lisäprosentti juhannusaattona työpäivänä? Juhannuspäivänä ilmeisesti sama prosentti kuin sunnuntainakin. En työehtosopimuksesta äkkiseltään löytänyt.

Up. Tietääkö kukaan meneekö aatto samalla prosentilla kuin juhannuspäivä?

3. ?
...

Oikeaoppinen valkovenäläinen tehdään grogilasiin 2 cl vodgaa, 2 cl kahvilikööriä (Kahlua) ja loput maitoa (+ jäitä). Maitoa ei sen kummemmin yleensä mitata, mutta noin 16 cl kevytmaitoa voisi olla hyvä määrä.

Tosta voit sitten laskea, kuinka paljon aineksia tulee 1,5 litran pulloon.

Back
Ylös Bottom