Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Okei, koska kauhea tappelu oliko vastaus 1 vai 9, mutta nyt löysin tubesta videon, jonka mukaan molemmat on oikein :D Mun mielestä silti 9 on oikesti oikein, koska niin ainakin mulle koulussa opetettiin että noi lasketaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Okei, koska kauhea tappelu oliko vastaus 1 vai 9, mutta nyt löysin tubesta videon, jonka mukaan molemmat on oikein :D Mun mielestä silti 9 on oikesti oikein, koska niin ainakin mulle koulussa opetettiin että noi lasketaan.

Niin mäkin oon oppinu, että ensin lasketaan sulkujen sisältä ja sen jälkeen kerto- ja jakolaskut järjestyksessä vasemmalta oikealle. Eli 9.

Onko kannattavaa laittaa pyykinpesukone keittiöön, kun se ei vessaan mahdu eikä ole pesutupaa. Voiko koneen vuoto mahdollisuus
olla suuri, vai pelkäänkö turhaan?

En tiedä onko pesukoneille saatavilla samanlaisia "kaukaloita" tai suojia sinne alle, mitä astianpesukoneisiin. Siis sitä varten, jos kone brakaa. Joka tapauksessa konetta ei kannata jättää ikinä pyörimään itsekseen ja kotivakuutus kannattaa olla olemassa. En sitten tiedä, onko taloyhtiöillä jotain omia sääntöjä asian suhteen. Todennäköisesti ei, koska niin monet pitävät perukonetta keittiössä.

En tiedä kuinka vanha taloon, mutta eräässä vanhassa talossa jossa asuin, mulla oli keittokomerossa pesukone. Ongelmaksi muodostui se, että sulake paloi aika usein, kun tuli sähköpiikki, jos oli monta laitetta samaan aikaan päällä.

Mitä helvettiä tuolla youtubessa tapahtuu? :lol2: mulla ei matikka ole todellakaan parhaimpia aineita, ja silti saan tuosta amiksen matikalla 9. Ja siitäkin on 3 vuotta aikaa..

Aina koulussa opetettiin että sulkeet eka ja sitten kerto jakolaskut vasurista oikeelle. En tiedä onko säännöt muuttuneet mutta kyllä tuo on 9, jos mennään suomalaisella matikalla.

Välttelettekö ulostamasta ennen nukkumaan menoa? :hyper: Hammaspyykillä aloin funtsimaan, josko siitä imeytyisi yön aikana jotain painoa nostavia tekijöitä.

Ei. Jos on paska tulossa ulos niin turha sitä on pidätellä siinä toivossa että siitä vielä imeytyisi jotain ravinteita.

Toki näin voit tehdä:

XArdg.webp

Tuosta edellisen sivun laskutehtävästä, ja muista vastaavista, niin minä olen aina ihmetellyt että miksi ihmeessä pitää tarkoituksella käyttää epäselvää merkintätapaa. Laittaa niitä sulkuja sen verran että asia tulee selväksi ilman että pitää arpoa mitä on tarkoitettu. Eli esim
(6/2)*(1+2)
tai jos halutaan toisin, niin
6/(2*(1+2)).
Normaalistihan mitä tahansa laskutoimituksia kirjoitettaessa käytetään jotain siihen paremmin soveltuvaa ladontatapaa kuin paljasta tekstiä, jolloin tällaisia ongelmia ei niin paljon esiinny, mutta jos syystä tai toisesta joutuu kirjoittamaan matemaattisia kaavoja tai laskuja pelkällä tekstillä niin luettavuuteen ja yksikäsitteisyyteen tulisi kiinnittää erityistä huomiota.

Jos joku vakavissaan esittäisi minulle tuollaisen lausekkeen 6/2(1+2) niin sanoisin kyllä että se on päin persettä kirjoitettu, vaikka periaatteessa siihen onkin yksikäsitteinen tapa tulkita. Niiden ylimääräisten sulkujen käyttäminen ei maksa mitään ja säästää tulkintaongelmilta.

Tietääkö arvon Pakkislaiset, onko esim. leuanvedoissa käytettävälle peg boardille jotain suomenkielistä nimeä? Tämmöisestä siis on kyse:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En löytänyt pikaisella haulla mitään sukupuolitauti- thrediä tai siihen liittyvää, mutta, muniin tärähti tänään ilkeä finni, kannattaako käydä varoiks näyttämässä jossain, jos ei olekaan vain tavallinen finni, vai odottaakko pari päivää jos lähtee pois putsaamisella ? Aika harvinainen paikka kun tuollaiselle on.

En löytänyt pikaisella haulla mitään sukupuolitauti- thrediä tai siihen liittyvää, mutta, muniin tärähti tänään ilkeä finni, kannattaako käydä varoiks näyttämässä jossain, jos ei olekaan vain tavallinen finni, vai odottaakko pari päivää jos lähtee pois putsaamisella ? Aika harvinainen paikka kun tuollaiselle on.

Itsellä on tullut kasseihin aika selviä finnejä aina joskus, yksittäisiä.

Enkä ole testeissä käynyt ja elossa olen :)

No hyvä tietää etten kuole :D Koululääkäri on kyllä aika herkku, ihan senkin takia vois käydä munia varoiks vilauttamassa. :D Jos vielä huomenna muodostaa sen valkosen pään ja alkaa punottaa niin sitten meen kyllä terkkarissa käymään, tosin eipä kovin suurta mahdollisuutta millekkään sukupuolitaudille pitäis olla mut voihan se jotain muutakin olla.

Back
Ylös Bottom