Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Googletin jo sen, mutta onko toi Viron SNT ollut ihan virallinen nimitys Neuvostoliiton vallan aikana ja onko se ihan virallisesti hyväksytty maamerkintä esim. synnyinmaasta puhuessa?

Kotimaisten kielten keskus sanoo lyhenneluettelossaan, että ”SNT (ent.) sosialistinen neuvostotasavalta”. En uskalla sanoa näkeekö tuo virallista käyttöä, mutta opetus- ja kulttuuriministeriön alainen asiantuntijalaitos lyhentää sen noin ja tuo SNT lyhenne on yleisesti käytetty. Olihan SNTL myös virallinen lyhenne kun puhuttiin Neuvostoliitosta? Miksei siis myös *maan* SNT?

http://www.kotus.fi/index.phtml

Leo Komarovin ja Siim Liivikin syntymäpaikaks ainakin sanotaan Viron SNT Neuvostoliitto.Komarov on venäläinen ja Liivik virolainen sukujuuriltaan.

Jos myöhästynyt lasku menee ulosottoon, ulosotosta tulee lasku, jonka maksaa eräpäivään mennessä, niin tuleeko siitä maksuhäiriö merkintä?

Jatkokysymys aihetta koskien:
Mä oon aina luullut että jos jotain menee ulosottoon niin ne sieltä pidättää itekseen tuloista/varallisuudesta tarvittavan summan eikä lähettele mitään laskuja. Eli siis pakkokeinoin otetaan se velka pois mutta näin ei taida todellisuudessa olla?

Olen myymässä yksityisenä tavaraa minkä arvo on 1000-2000 väliltä. Miten tommosissa tapauksissa tuon rahansiirron kannattaa tapahtua?

Pankki kyselee jos tilille tulee poikkeavia rahasiirtoja. Sitten joutuu selittelemään ja verottaja kiinnostuu asiasta myös. Itse hämmennyin aikoinaan, kun tiedusteltiin mistä on peräisin tilille ilmestynyt rahasumma.

Ilmeisesti omaa irtaimistoa saa myydä verovapaasti siten, että voittoa syntyy enintään 5000€ verovuotta kohden. Yksityinen tavarankauppa on siis ihan sallittua ja suotavaa :), mutta sitten jos touhu ja rahaliikenne pankkitilillä alkaa vaikuttamaan liiketoiminnalta, niin verottaja kyllä viheltää pelin poikki.

Mikä tämän tumman suomalaisen naisen nimi oli? Mun muistin mukaan tämä oli Suomesta ja etunimi saattoi alkaa M-kirjaimella. Vaikutti joskus 80-luvulla tai 90-luvun alussa ja taisi muuttaa jenkkeihin.

tumblr_mc07w0StU61qj2f0go1_1280.webp

Monesti täällä palstalla törmänny sanaan vauvaläskit. Esim. "Eka dieetti lähtee käyntiin, jos sais vauvarasvat pois" tai tuolla toisessa ketjussa VIP puolella oli joku kaveri vetänyt rasvat johki ~8% mittauksen mukaan. Sitten siellä mainittiin että tosta kun vielä vedetään vauvarasvat pois niin hyvältä näyttää.

Eli siis mikä juttu toi vauvarasva on? Onks olemassa muka jotakn eri tavaraa ku normi läski ja ei näytä hyvältä esim 10% rasvoissa ellei vauvarasvoja oo poltettu vai mikä juttu se on?

mistä tietää netissä tilatessa kun ostaa salihanskoja (eka kerta) niin mikä ois oikea koko?

Mikä sun koko on tavallisissa hanskoissa? Käy testaamassa koko jossain urheiluliikkeessä, jos et uskalla tilata muuten tai soita firmaan ja kysy.

Mä käytän tavallisissa hanskoissa kokoa 8 ja salihanskoissa koko on M.

Saako fb:ssä vaan tietyt kuvat piilotettua tietyiltä henkilöiltä?

Lisäsin yhen skype tyypin, nyt vasta rupesin jälkikäteen miettii et en haluu et näkee kaikki kuvat

Saako fb:ssä vaan tietyt kuvat piilotettua tietyiltä henkilöiltä?

Lisäsin yhen skype tyypin, nyt vasta rupesin jälkikäteen miettii et en haluu et näkee kaikki kuvat

Puhuksä siitä puolalaisesta eukosta? Saaks näin kysyy tässä ketjussa?

Jatkokysymys aihetta koskien:
Mä oon aina luullut että jos jotain menee ulosottoon niin ne sieltä pidättää itekseen tuloista/varallisuudesta tarvittavan summan eikä lähettele mitään laskuja. Eli siis pakkokeinoin otetaan se velka pois mutta näin ei taida todellisuudessa olla?

Ainakin eksä maksoi omatoimisesti joka kuukausi tililtä summan x. Eli ei otettu pakkokeinoin. Sen saa siis ymmärtääkseni itse päättää, että onko suoraveloitus vai hoidatko itse maksun.

Ainakin eksä maksoi omatoimisesti joka kuukausi tililtä summan x. Eli ei otettu pakkokeinoin. Sen saa siis ymmärtääkseni itse päättää, että onko suoraveloitus vai hoidatko itse maksun.

Ja mun eksältä vietiin pakkokeinoin joka palkasta tietty osa ulosottoon, koska hän ei koskaan hoitanut asioita fiksusti tai sopinut noista mitään. Lopulta tuli vain päätös että näillä mennään.

Back
Ylös Bottom