Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Olettaisin, että aikuisen ihmisen oletetaan tänä päivänä länsimaissa osaavan kirjoittaa nimensä muutenkin kuin tikkukirjaimilla ja sellainen kaunokirjoitusmainen allekirjoitus on "luotettavampi" sisältäen vakiituessaan erilaisia yksilöllisiä yksityiskohtia, kuin tikkukirjaimin kirjoitettu. Eli jos tarvitsee myöhemmin vertailla onko esim. kaksi allekirjoitusta keskenään saman ihmisen kirjoittamia. Varsinkin asiakirjoissa.

No ei se silti selitä sitä että yhtenä päivänä riittää samassa postissa yksi selkeä kirjoitettu ja toisena sitten esim. postin lähetille nimikirjaimet. Kun taas toisena päivänä sitten taas pitää useaan kertaan kirjoittaa. Ymmärrän kyllä jos se allekirjoitus on niin epäselvä sutaisu että siitä ei saa selvää niin että nimenselvennys on tarpeen, mutta jos sen saatana kirjoittaa tikulla,kaunolla tai tekstaten selvästi niin mihin se muuttuu kun samanlainen se edelleen on...
Kirjoitan töissä useita kertoja päivässä vaikka mihin lähetyslistoihin jne kukaan ei vaadi muuta. Samoin kun otan toisilta nimeä alle niin sama homma. Ja eilen samassa postissa riitti yksi nimi tänään ei....

Ehkä se toinen virkailija oli vaan tarkempi. Jos kukaan muu täällä ei osaa selittää asiaa paremmin faktapohjalta eikä mun olettamus kelpaa, niin mene kysymään asiaa siltä postin työntekijältä.

P.S. Äläkä kiroile :whip:

Päivitin flash playerin, javan ja acrobatin koneelle ja nyt mozilla kaatuu joka kolmas sekunti, mitä helvettiä?

"Firefox kohtasi odottamattoman ongelman ja kaatui."

Vaihda selainta. Vaihdoin noin puoli vuotta sitten Chromeen saman kaatumisongelman takia. Ei auttanut uudelleen asennus, lisäosien poisto jne. Vanhassa koneessa on kans tulikettu, joka myös kaatuilee normaali netinkäytöllä.

No ei se silti selitä sitä että yhtenä päivänä riittää samassa postissa yksi selkeä kirjoitettu ja toisena sitten esim. postin lähetille nimikirjaimet. Kun taas toisena päivänä sitten taas pitää useaan kertaan kirjoittaa. Ymmärrän kyllä jos se allekirjoitus on niin epäselvä sutaisu että siitä ei saa selvää niin että nimenselvennys on tarpeen, mutta jos sen saatana kirjoittaa tikulla,kaunolla tai tekstaten selvästi niin mihin se muuttuu kun samanlainen se edelleen on...
Kirjoitan töissä useita kertoja päivässä vaikka mihin lähetyslistoihin jne kukaan ei vaadi muuta. Samoin kun otan toisilta nimeä alle niin sama homma. Ja eilen samassa postissa riitti yksi nimi tänään ei....

Virallisesti se varmaan on tarkkaa, mutta riippuu tosiaan paljon henkilöstä. Sama noiden lähetyslistojen kanssa. Jälkikäteen jos täytyy selvitellä asioita, täytyisi tietää varmaksi kuka on hakenut/kuitannut mitäkin. Silloin tällöin täytyy noita rahtipapereita kuitata, niin kuskillehan se sama mitä siihen raapustaa. Firmaa kiinnostaa siinä vaiheessa kun jotain puuttuu... Yks kuljetusliike hukkas tänä vuonna 2000kg lavan, papereissa luki 5kpl ja perille tuli 4kpl. Oli jäänyt lähtöpaikkaan, mutta kaikki paprut oli hienosti kuitattu.:D

Vaihda selainta. Vaihdoin noin puoli vuotta sitten Chromeen saman kaatumisongelman takia. Ei auttanut uudelleen asennus, lisäosien poisto jne. Vanhassa koneessa on kans tulikettu, joka myös kaatuilee normaali netinkäytöllä.

Kahta en vaihda...

Mersu ja Mozilla :D

Löysin jo sen vian, poistin nuo kaikki päivittämäni plug-init ja asensin uudelleen.

Asensin Windows 8, Vistan tilalle kannettavaan.
Nyt kaikki youtube ja muutkin flash videot tökkii ja täynnä mössöö, uusin flash player asennettuna.
Kuitenkin vaan muutaman vuoden vanha kone: Dual-core 2.2GHz 4Gt RAM
Miten saa kuntoon?

Olen myymässä yksityisenä tavaraa minkä arvo on 1000-2000 väliltä. Miten tommosissa tapauksissa tuon rahansiirron kannattaa tapahtua?

Ei vittu tätä nettipaskaa taas. Eilen kaatuili mozilla kokoajan, sain kuntoon. Nyt taas samanlainen. Vittuunnuin ja asensin chromen, ihan sama meno jatkuu. Mitä tässä nyt pitäis tehdä?

Olen myymässä yksityisenä tavaraa minkä arvo on 1000-2000 väliltä. Miten tommosissa tapauksissa tuon rahansiirron kannattaa tapahtua?

Myytkö sen samassa kaupungissa asuvalle, minkälaisesta tavarasta on kyse ja oletko itse ajatellut myydä sen osamaksulla/kerralla?

Miten tullimaksut määräytyy? Jos tilaan vaatteita ulkomailta vaikka USA:sta? Onks sil ees väliä mistäpäin ne tulee?

Alv 24% + tullimaksu 12% (vaatteille), alv. osuus menee koko summasta eli tuotteet+postikulut, tullit vain itse tavarasta. Jos tilauksen yhteishinta on alle 20e niin ei mene veroja eikä tulleja, näin siis ennen. Taisi tuo laki muuttua ihan vähän aikaa sitten.

Jos virolainen (ei vironvenäläinen) henkilö on syntynyt vaikkapa vuonna 1985 Tallinnassa, niin mikä maa on hänen synnyinmaansa? Tallinnahan sijaitsi tuohon aikaan Neuvostoliitossa, mutta uuden itsenäistymisen jälkeen 1991 se on sijainnut Virossa.

Onko oikea synnyinmaa se, mikä maa tuo oli virallisesti vuonna 1985 (Neuvostoliitto)? Vai se, minkä maan tuo henkilö itse haluaa synnyinmaaksi merkittävän (Viro/Neuvostoliitto)? Vai se, mikä maa tuo maa on nykyään (Viro)? Tähän mennessä olen itse käyttänyt tuota ekaa vaihtoehtoa.

Onko tällaiseen jotain ohjeistusta?

Back
Ylös Bottom