Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Olen käynyt ennenkin hierojalla noin kerran kuussa. Nyt kävin viime viikolla hierojalla ja siitä lähtien on ollut selkä kipeä vasemman lapaluun vierestä (yläselkä). Hierojani hieroi minulta koko selän. Hän oli urheiluhieroja opiskelija, ja onnistuikohan hän nyt jotenkin rikkomaan selkäni? Kipu on välillä vihlovaa ja ihan kuin jäykistelisi siitä kohdasta. Voisi myös melkein sanoa, että kipu on istuma-asennossa sellaista, että siitä painaisi nyrkillä hellästi. Olen koittanut nyt venytellä selkää parina iltana, mutta ei ole kyllä apua ollut. Lähdin hieronta päivän iltana kyllä ryyppäämään, että olisikohan tällä ollut osuutta asiaan :S?

Mikä neuvoksi ja hieroja tietty vaihtuu?

^

Voisko olla, että selkään olisi tullut fasettilukko? Se ei ole vaarallinen ja menee ohi kyllä. Mulla se menee Sirdaludilla ja liikkumalla. Välillä pyydän jotakuta rusauttamaan selkää tai sitten yritän rusautella sitä kepin (kiertoliikettä) tai jumpparullan (selän rullausta rullan päälläoikean hengitystekniikan kera) kanssa.

Harvemmin hierojat rikkovat selkää. Normaali lihaskipu on tietty ihan tavallista hieronnan jälkeen, jos on kunnolla otettu, mutta se menee ohi muutamissa päivissä.

ei tule enempää kipuja kun hengittää syvään

- - - Updated - - -

lähinnä jos ojentaa selkää tai työntää kyynärpäitä taaksepäin ja yrittää saada latseja yhteen ja sitten ihan muuten vaan

Puhtaasti mielenkiinnosta: olen suorittanut autokoulun kakkosvaiheen, mutta pitkä-aikaisen ajokortin saan vasta heinäkuussa jolloin tarvittava aika 1,5v on kulunut. Jos nyt onnistun tämän puolen vuoden aikana pääsemään kortistani niin täytyykö minun a) suorittaa ykkösvaihe uudestaan, vaikka olen jo kakkosvaiheen suorittanut b) nollautuuko tuo jo käyty kakkosvaihe ja täytyykö sekin käydä uudestaan

Multa kiristettiin vähän yli kuukausi sitten oikean nilkan nivelsiteitä, jonka johdosta jouduin pitämään sellaista isoa nilkkatukea jalassa yötä päivää sekä kävelemään kepeillä. Sain kuitenkin tällä viikolla kevyemmän nilkkatuen ja pystyn sen kanssa kävelemään suhteellisen normaalisti sekä treenaamaan. Tuon kuukauden aikana oikea pohjelihas surkastui senverran, että sääri näyttää selkeästi ohuemmalta, kuin vasen.

Kysymys kuuluukin, että jos treenaan molempia jalkoja salilla yhtä paljon tasapuolisesti, niin palautuuko tuo oikean jalan pohjelihas entisiin mittoihin ajan kanssa, vai pitääkö sille oikealle pohjelihakselle antaa jotain erityishuomiota?

Mua ei ole aiemmin leikattu enkä siksi oikein tiedä, miten surkastunut lihas käyttäytyy.

Normin jalkatreenin lisäksi teen oikean nilkan kuntoutusharjoituksia ortopedin ohjeiden mukaan, kuten kantapäillä, päkiöillä, sisä- ja ulkosyrjällä kävelyä. Lisäksi teen jalkaterän ojennus- ja koukistustreeniä ja käännän jalkaterän ulkosyrjää ylös-alas pitäen sitä ylhäällä jännityksessä. Sekä vielä oikealla jalalla tasapainoharjoitusta seisten yhdellä jalalla ja ajan kanssa liittäen siihen kyykkyynmenon.

Puhtaasti mielenkiinnosta: olen suorittanut autokoulun kakkosvaiheen, mutta pitkä-aikaisen ajokortin saan vasta heinäkuussa jolloin tarvittava aika 1,5v on kulunut. Jos nyt onnistun tämän puolen vuoden aikana pääsemään kortistani niin täytyykö minun a) suorittaa ykkösvaihe uudestaan, vaikka olen jo kakkosvaiheen suorittanut b) nollautuuko tuo jo käyty kakkosvaihe ja täytyykö sekin käydä uudestaan
Inssi ja huonolla tsägällä kirjallinen uusiks. Pitkäaikasen kortin saat ilman kakkosvaiheen uusimista kun "uudella" kortilla on ajeltu se puoltoista vuotta.

Selasin tuossa aliexpress piste comia ja huomasin, että siellä myydään OEM steelseries siberia -kuulokkeita noin kolmellakymmenellä eurolla kappale. Ostajien palautteesta päätellen nuo olis suht hyvää laatua. Onko täällä kellään kokemuksia noista kuulokkeista? Kyllähän tuossa ihan kivasti säästäis, jos tuolta ostais.

Vaikka tuollaiset: http://www.aliexpress.com/item/free...2-headphone-pro-gaming-headset/501471411.html

Onko kukaan muu huomannut vastaavaa, että jos syö omega-3 suurina annoksina niin alkaa silmät verestää / verisuonia menee puhki? Kuvittelenko vaan vai voiskohan olla esim verta ohentavan vaikutuksen vuoksi?

Sattuukohan kukaan tietävän, että mitä juustoa käytetään Bulgarialaisessa Shopska-salaatissa? Kuulemma kyseessä on usein Sirene juusto (?), mutta googletteluista huolimatta en löytänyt tietoa sen saatavuudesta Suomessa. Myöskin fetajuusto on kuulemma usein salaatissa käytetty. Osaisikohan kukaan sanoa, onko kyseessä lehmänmaidosta vaiko vuoden-ja lampaanmaidosta valmistettu juusto? En yleisesti ole juustoihminen, joten en tiedä niistä paljoakaan. Siksi en viitsisi lähteä suorittamaan hakuammuntaa ensimmäiseen kauppaan, siltä varalta että ostan jotain mikä sitten jää syömättä. Tämä salaatti on kuitenkin superhyvää, ja jokaisella Bulgarian reissulla olen sitä päivittäin syönyt. Nyt haluaisin yrittää tehdä samaa kotona, kun eipä se kovin haastavaa muuten näytä olevan. Oikeanlaisen juuston löytäminen onkin sitten asia erikseen.

Sattuukohan kukaan tietävän, että mitä juustoa käytetään Bulgarialaisessa Shopska-salaatissa? Kuulemma kyseessä on usein Sirene juusto (?), mutta googletteluista huolimatta en löytänyt tietoa sen saatavuudesta Suomessa. Myöskin fetajuusto on kuulemma usein salaatissa käytetty. Osaisikohan kukaan sanoa, onko kyseessä lehmänmaidosta vaiko vuoden-ja lampaanmaidosta valmistettu juusto? En yleisesti ole juustoihminen, joten en tiedä niistä paljoakaan. Siksi en viitsisi lähteä suorittamaan hakuammuntaa ensimmäiseen kauppaan, siltä varalta että ostan jotain mikä sitten jää syömättä. Tämä salaatti on kuitenkin superhyvää, ja jokaisella Bulgarian reissulla olen sitä päivittäin syönyt. Nyt haluaisin yrittää tehdä samaa kotona, kun eipä se kovin haastavaa muuten näytä olevan. Oikeanlaisen juuston löytäminen onkin sitten asia erikseen.

Ainakin kaikkivaltiaan Wikipedian mukaan Sireneä voidaan tehdä vuohen-, lampaan- tai lehmänmaidosta, tai niiden yhdistelmästä. Jossain mainittiin Sirenen olevan kreikkalaista fetajuustoa rakeisempaa ja suolaisempaa. Tiedä sitten oliko tästä apua, kokeile fetalla?

Minkä takia melkein jokaisella tytöllä pitää olla sellanen "yolo jersey shore lifestyle i <3 shoes otetaan kuvia mukahienot mekot päällä, kun lähdetään ryyppäämään ja ollaan olevinaan niin kim kardashian" -blogi? :wall:

Back
Ylös Bottom