Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Näin tänään ensimmäistä kertaa täysin valkoisen poliisipakettiauton (autossa ei ollut mitään tekstiä/kuvioita, mutta päällä oli sininen sireeni jossa luki poliisi). Onko tämä joku uusi "maskeeraus"keino? :D

Näin tänään ensimmäistä kertaa täysin valkoisen poliisipakettiauton (autossa ei ollut mitään tekstiä/kuvioita, mutta päällä oli sininen sireeni jossa luki poliisi). Onko tämä joku uusi "maskeeraus"keino? :D

Ilmeisesti tunnukseton poliisiauto kyseessä. Semmosen nimen oon joskus kuullu, ja oon nähny kans samanlaisen.

Ei ole mitenkään uusi, kyllä noita on pyörinyt vuosia liikenteessä.

Noita käytetään usein liikenteen valvonnassa eli kaipa siinä on taka-ajatuksena tuo vähemmän huomiota herättävä ulkoasu.

Mikähän on ku tuntuu että kroppa ei reagoi lääkkeisiin.

Mulla oli SSRI lääkkeitä masennuksen, ahdistuksen ym. takia. Osastolla sitten vaihdettiin vahvempaan SNRI lääkkeeseen, efexoriin. Kovasti kehuivat sitä, mutta ei vaikuttanut millään tavalla. Sanoivat että kestää kuukausi, pari. Mulla oli käytössä noin vuoden, ei auttanu. Efexorin lopetin sitten ku seinään enkä oikeen tuntenu mitään pahaa oloa ym. siitä vaikka ilmeisesti noin ei niitä sais lopettaa.

Ahdistukseen mulle määrättiin opamox / oxamin, sama ku ois pahvia syöny, ei mitään. 7kk noita otin, sitten lopetettiin (lääkärit vaihtuivat kokoajan, kukaan ei tienny kauanko lääke mulla oli ollu -> selvis että ois saanu käyttää vaan 3kk). Noh, ne lopetettiin ku seinään osastolle mennessä, siitäki pärjättiin.

Sitten myöhemmin lainasin äitiltä Diapamia kokeillakseni, ei apua ollenkaan. Taas sama, aivan ku ois pahvia syöny, yhtä paljon auttoi ahdistukseen. Eli ei mitään reaktiota.

Särkylääkkeitäki saa syödä 3000mg edestä ennenku kovemmat säryt lievenee

Onko mun kroppa tällanen ihan vittuillakseni vaan onko sitä ajan kanssa vaan turtunu? Jos se on alkanu jo siitä kun noita SSRI lääkkeitä ym. on alkanu käyttämään vai olisikoha tällaseen ihan luonnollinen syy? Vai onko jotku vaan tällasia?

Sori pöljähköt kysymykset, mutta sitä varten tää threadi kai on... :)

Mikähän on ku tuntuu että kroppa ei reagoi lääkkeisiin.

Resistenssi kasvaa, jos paljon/pitkän aikaa lääkkeitä vedellään. Vähän sama kuin alkoholin kanssa, kroppa tottuu jos usein juot ja pitää aina saada enemmän ja enemmän saman hönön saavuttamiseksi. Toki myös mielialalääkkeet vaikuttaa tuntemuksiin ja aivokoppaan luonnollisesti.

Miks passikuvat on kallistunu ihan vitusti viime vuosina? Muistan ku ne oli joskus 12 € ja nyt 25 €. Tuli vielä huono kuva :(

Miksi miesten boxereissa on se tasku, kurkkausaukko? Ettei kai nyt oikeesti kuse sen kautta, onko niin iso vaiva vetää housut vaan jalasta?

Vetskari auki, mulkku ulos bokserien aukosta ja homma on hoidossa. Kätevää ja nopeaa, eikä pääse perse jäätymään talvella hankeen nimikirjaimia taiteillessa.

Jalka leikattiin ja kipu on infernaalinen. Sattuu ihan vitusti ja oon ottanu parasetamoli pohjasia särkylääkkeitä nyt 8-9g. 2g pancodia ja n.3g buranaa. Jalkaan sattuu vieläkin ihan vitusti. Luin äsken netistä, että oon ylittäny aika reilusti vuorokausi annokset parasetamolista. Saanko päivytyksestä tms jotain kunnon kipulääkkeitä? Siis sellaisia että pilleri naamaa ja loppupäivä menee hymyssä suin?

Jalka leikattiin ja kipu on infernaalinen. Sattuu ihan vitusti ja oon ottanu parasetamoli pohjasia särkylääkkeitä nyt 8-9g. 2g pancodia ja n.3g buranaa. Jalkaan sattuu vieläkin ihan vitusti. Luin äsken netistä, että oon ylittäny aika reilusti vuorokausi annokset parasetamolista. Saanko päivytyksestä tms jotain kunnon kipulääkkeitä? Siis sellaisia että pilleri naamaa ja loppupäivä menee hymyssä suin?

Ei saa. Tai riippuu tietenkin kauanko leikkauksesta on aikaa. Itellä leikattiin jalka puolitoista vuotta sitten ja kyllä muistin mukaan alkuun kipuja oli helvetisti, sama mitä nappeja veteli. Paras konsti oli pitää maaten jalkaa koholla (nilkka siis leikattiin) jolloin paine vissiin pienempi. Etukäteen jo vitutti aina vessaan meno, kaikki muu hoidettiinki mulle sohvalle.

Jännä muuten että ennen leikkausta annettiin rajuja kipulääkkeitä sairaalassakin ettei mitään tuntenut (mulla jalka poikki tapaturmaisesti) mutta jo leikkauksen jälkeen lääkitystä kevennettiin niin että ensimmäinen yö oli ihan helvettiä. Ehkä sillä joku tarkoitus on.

Mutta tsemiä, puolentoista vuoden jälkeen jalka on entistä ehompi :)

Tunnuksettomia poliisiautojahan ne. Niitä on myös sinisenä nimim. 2 kertaa nuo täysin siniset joissa vilkut katolla päässeet yllättämään :D

Back
Ylös Bottom