Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Koko, paino, hinta, ja värinät ja tärinät näin alkuun. Pikkasen pomsahtaisi Pv:n hinta kun ruvettaisiin jotain ruiskudieseliä sinne sovittamaan :)

Mutta jos ei kuitenkaa mihinkää PV:seen laiteta sitä kiisseliraksutinta :D Mutta eikö sen karvan verran painavamman moottrin sijotus olis esim skootterissa kuitenkin aika alas, eli alhanen painopiste. Vai kuinka paljon painavampi kone muka olis, kyse kuitenki 50cc moposta. Onhan toiset mopot uutena ostettunakin jo monta tuhatta euroa, ja maksetaanhan mopoautoistakin kovaa hintaa. Ja osataanhan nykyään tehä värinättömiäkin moottoreita. Jopa värinättömiä dieselmoottoreita.

Mutta jos ei kuitenkaa mihinkää PV:seen laiteta sitä kiisseliraksutinta :D Mutta eikö sen karvan verran painavamman moottrin sijotus olis esim skootterissa kuitenkin aika alas, eli alhanen painopiste. Vai kuinka paljon painavampi kone muka olis, kyse kuitenki 50cc moposta. Onhan toiset mopot uutena ostettunakin jo monta tuhatta euroa, ja maksetaanhan mopoautoistakin kovaa hintaa. Ja osataanhan nykyään tehä värinättömiäkin moottoreita. Jopa värinättömiä dieselmoottoreita.

En tiiä tiesitkö, mutta mopoautoissa on noin 500cc kiisselikone. Uskon että mopojen teho/hyötysuhde (paino) menisi aika heikoksi, jos alettaisiin nakuttajaa sovittelemaan.

Mopojen välityksetkin on verrattain pitkiä, niin luulis sen jo haittaavan dieselillä ajamista (matalemmat kierrokset). Toisaalta, mistä minä mitään tiedän :rolleyes:

En tiiä tiesitkö, mutta mopoautoissa on noin 500cc kiisselikone. Uskon että mopojen teho/hyötysuhde (paino) menisi aika heikoksi, jos alettaisiin nakuttajaa sovittelemaan.

Mopojen välityksetkin on verrattain pitkiä, niin luulis sen jo haittaavan dieselillä ajamista (matalemmat kierrokset). Toisaalta, mistä minä mitään tiedän :rolleyes:

Juu tiesin. Siitä mä taisin ajatuksen saadakin kun meni diisselimopoauto ja tavan kakstahtiskootteri peräkkäin...

minulla on yksi intiimiasia jonka oikeasti haluaisin hoitaa niin ettei se jää potilastietoihin... eli jos siis reissaan esim. Viroon, haen sieltä reseptin ja lääkkeet ja tuun takas Suomeen, niin pystyykö kukaan täällä selvittämään mitä lääkkeitä ja mihin vaivaan olen sieltä hakenut? Velvoittaako minua mikään ilmoittamasta reseptilääkkeistä mahdolliselle tulevalle hoitohenkilökunnalle/tullille/yleensä kenellekkään kun tuun takaisin Suomeen?

Suomessa eri sairaaloiden välisessä tiedonsiirrossa ja vastaavassa on niin paljon ongelmaa, että yhteinen EU-potilastietorekisteri on yhtä utopia kuin tämä (Kansallisbolševistinen puolue). Eli sanosin ettei pysty.

Respalääkkeistä en osaa sanoa, tulliahan nuo kiinnostaa - Thaimaasta saadut reseptitestot jää tullille, joka onkin eri asia.

Suomessa eri sairaaloiden välisessä tiedonsiirrossa ja vastaavassa on niin paljon ongelmaa, että yhteinen EU-potilastietorekisteri on yhtä utopia kuin tämä (Kansallisbolševistinen puolue). Eli sanosin ettei pysty.

Respalääkkeistä en osaa sanoa, tulliahan nuo kiinnostaa - Thaimaasta saadut reseptitestot jää tullille, joka onkin eri asia.

Kiitos hyvästä vastauksesta.

Eli sanosin ettei pysty.
Tarkoitit tällä vissiin sitä että Viron vierailua/lääkärikäyntiä ei tulla saamaan Suomesta selville ellen itse vapaaehtoisesti ilmoita siitä?

No tuskin tullikaan ihan järjettömästi reagoi jos tuun vaikka paatilla Virosta Suomeen, lääkemäärät on kuitenkin niin pieniä että täytyy olla paska säkä jos aletaan syynäämään

On se nyt kumma jos ei jengi pysty laakarille puhumaan terveydellisista vaivoistaan... Niiden tyotahan se on enka oikeastaan nae syyta miksi mikaan ei saisi jaada potilastietoihin, varsinkin jos kyseessa on vaiva tai laakitys joka voi mahdollisesti vaikuttaa tuleviin laakityksiin.

E. Laitan nyt omankin kysymyksen kun kerran mietin tata tanaan... Eli pelataanko Turussa kesalla minkaanlaista jalkapalloa? Oikeita peleja siis. Vai ovatko kaikki tauolla?

Joo tota tarkotin että eivät saa selville. Tietenkin on nämä "Eurooppaainen sairaanhoitokortti" tms. jotka voi sekottaa päätä, mutta ne taas ei liity mitenkään tähän. :)

Miks ei mopoja oo diisselikoneella? Luulis vääntävän paremmin ja kuluttavan vielä vähemmän. Vai eikö muka?
Ongelmaksi tulee aina niin ihana verottaja.
Meinasin laittaa k-750seen Kubota dieselin, mutta siihen olisi tullut tuhansien eurojen kulut.
Akesta sain vastaukseksi: maksettavaksi tulee dieselvero. Ongelmaksi muodostuu ajoneuvoluokka, eli mihin verrataan.
Laskuesimerkki oli sellainen, ettei olisi ollut mitään älyä tommosta rakentaa.

Olis ollu komiaa tankata prätkään punasta :rock:

Tarkoitit tällä vissiin sitä että Viron vierailua/lääkärikäyntiä ei tulla saamaan Suomesta selville ellen itse vapaaehtoisesti ilmoita siitä?
Ei ne suomalaiseltakaan yksityisklinikalta minnekään kuuluta ketä niillä asiakkaina käy ja minkä vuoksi. Aika yksityiselle ja poplari päällä odotushuoneeseen pälyilemään, vaikka johonkin yhen miehen kotikäyntitohtorille niin se tieto ei kyllä yhtään mitenkään päädy mihinkään.

Ongelmaksi tulee aina niin ihana verottaja.
Meinasin laittaa k-750seen Kubota dieselin, mutta siihen olisi tullut tuhansien eurojen kulut.
Akesta sain vastaukseksi: maksettavaksi tulee dieselvero. Ongelmaksi muodostuu ajoneuvoluokka, eli mihin verrataan.
Laskuesimerkki oli sellainen, ettei olisi ollut mitään älyä tommosta rakentaa.

Olis ollu komiaa tankata prätkään punasta :rock:

Eiks noi ryssän rätkät käy diisselillä ku tankkaa kiisseliä bensan sijasta :lol2: Njoo, ensin meinasin että ihan hulluja suunnitelmia sulla mut sit tosiaan tarkistin mistä rätkästä prätkästä puhut ni, olishan se voinu sopiaki :D
OT: Jännä muuten että ennen oli panssarivaunuja mitkä kävi millä vaan aineella mitä saatavilla oli..

Ei ne suomalaiseltakaan yksityisklinikalta minnekään kuuluta ketä niillä asiakkaina käy ja minkä vuoksi. Aika yksityiselle ja poplari päällä odotushuoneeseen pälyilemään, vaikka johonkin yhen miehen kotikäyntitohtorille niin se tieto ei kyllä yhtään mitenkään päädy mihinkään.
Eikös esim. Kela ja vakuutusyhtiöt jne saa tiedot yksityisiltäkin jos osaavat kysyä? Tai hoitajatädin vastauksesta ainakin ymmärsin etten ainakaan itse pysty sitä estämään/kieltämään. Ja jäähän reseptilääkkeistä apteekkiin merkintä? Olen aika pihalla miten tuo yleensä toimii, mutta oma mielipiteeni on että intiimiasiani ovat lääkärin ja minun välisiä, eikä kenenkään muun. Kukaan muu ei niillä tule ikinä mitään tekemään

Ihan mielenkiinnosta että jos hypin ympäri suomea yksityisillä ja yleisillä asemilla niin näkeekö kukaan täydellistä listaa käyntipaikoista vai joutuisiko sitä (periaatteessa) kysymään joka paikasta erikseen?

Nuo yksityislääkäreiden hinnat on kyllä kans aika suolaisia :( Tuolla hinnalla saa melkein Viron reissun jos menee isolla porukalla, ja saishan sieltä samalla paljon muutakin "mielenkiintoista" :) Jos sieltä tois matkatuliaisia ja myis niitä täällä voitolla sen verran että sais reissun maksettua

Miksei Suomessa alaikäiset pääse hoitamaan asioita pelkän lääkärin kanssa kuten ilmeisesti joissain muissa valtioissa? Olis tämäkin paljon helpompaa, tuntuu vajaalta lähteä ulkomaille hoitamaan terveyttään :D Muutenkin koko järjestelmä tuntuu laahavan jossain keskiajalla jos vanhukset eivät saa hoitoa ja kuolevat lapset eivät saa olla vanhempiensa kanssa

Taitaa olla se vironreissu edessä, vaikka ihan kesälomamatkanakin :) Mulle ainakin nämä intiimiasiat on niin tärkeitä etten rupea niiden kanssa leikkimään

Eikös esim. Kela ja vakuutusyhtiöt jne saa tiedot yksityisiltäkin jos osaavat kysyä? Tai hoitajatädin vastauksesta ainakin ymmärsin etten ainakaan itse pysty sitä estämään/kieltämään. Ja jäähän reseptilääkkeistä apteekkiin merkintä? Olen aika pihalla miten tuo yleensä toimii, mutta oma mielipiteeni on että intiimiasiani ovat lääkärin ja minun välisiä, eikä kenenkään muun. Kukaan muu ei niillä tule ikinä mitään tekemään

Ihan mielenkiinnosta että jos hypin ympäri suomea yksityisillä ja yleisillä asemilla niin näkeekö kukaan täydellistä listaa käyntipaikoista vai joutuisiko sitä (periaatteessa) kysymään joka paikasta erikseen?

Nuo yksityislääkäreiden hinnat on kyllä kans aika suolaisia :( Tuolla hinnalla saa melkein Viron reissun jos menee isolla porukalla, ja saishan sieltä samalla paljon muutakin "mielenkiintoista" :) Jos sieltä tois matkatuliaisia ja myis niitä täällä voitolla sen verran että sais reissun maksettua

Miksei Suomessa alaikäiset pääse hoitamaan asioita pelkän lääkärin kanssa kuten ilmeisesti joissain muissa valtioissa? Olis tämäkin paljon helpompaa, tuntuu vajaalta lähteä ulkomaille hoitamaan terveyttään :D Muutenkin koko järjestelmä tuntuu laahavan jossain keskiajalla jos vanhukset eivät saa hoitoa ja kuolevat lapset eivät saa olla vanhempiensa kanssa

Taitaa olla se vironreissu edessä, vaikka ihan kesälomamatkanakin :) Mulle ainakin nämä intiimiasiat on niin tärkeitä etten rupea niiden kanssa leikkimään
Jos et hae KELA-korvauksia, ei ne siellä ikunas kuule että oot ikinä lekurissa käynytkään. Samoin vakuutusyhtiö ei kuule asiasta ellei se liity jonkun vakuutuksen myöntämiseen tai vakuutuskorvaukseen. Ei ole mitään yhteistä rekisteriä jossa näkyis kaikkien klinikoiden yksityiskäynnit.

Kyllä mä olen alaikäisenä asioinut ihan suoraan lekurin kanssa ite, miksi sinä et voi? Siis tietysti jos oot 12 niin sitten saattaa kysellä huoltajan perään, mutta sitten varmaan kyselee siellä Virossakin?

Kenelläkään tietoa mikä olisi hyvä kirja tai äänite (tai kirja+äänite setti) Ruotsin kielen perusteiden kertaamiseen?

Back
Ylös Bottom