Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

dear_a sanoi:
Hyvä että totuus tulee pian ilmi... Mielenkiinnolla odotan vastauksia...
Meikäläisellä on kohtalaisen kookas salikassi. Se pitää yleensä sisällään treenikamojen (tilaavieviä pirulaisia ainakin mulla) lisäksi jokseenkin poikkeuksetta lukemistoa ja mahdollisesti eväitä.

Cassyput sanoi:
Mitä ihmettä niissä suunnattomissa urheilukasseissa on mitä miehet salilla raahaavat mukanaan?

Mulla ei nyt varsinaista lätkäkassia sentään ole salilla, mutta aika iso kassi kuiteskin.

Se sisältää vetoremmit, rannetuet, polvisiteet, juomapullon, vihkon, pyyhkeen, treenivaatteet ja kengät.
Joten kyllähän siellä sitä roipetta on matkassa.
Ja sitten kun ostaa salilta palkkarit ja protskut niin nekin voi änkeä sinne kassiin.

Sitä en tosiaan tiedä mitä niissä koko pukuhuoneen valtaavissa jääkiekkokasseissa on, mutta todennäköisesti kaikki kirpun ja kirahvin väliltä.:rolleyes:

Pystyykö pankkikortteja vielä "kloonaamaan"?

Kämppiksen faijalla pöllittiin kortti puolivuotta sitten ja sillä oli nosteltu sitten rahaa. Erikoista oli se, että sillä oli osteltu myös yli 50€ ostoksia, jolloinhan periaatteessa henkkarit pitäisi tarkistaa. Noh, rahat hän sai takaisin ja uuden kortin. Nyt puolivuotta sen jälkeen tämä setä oli mennyt automaatille maksamaan laskuja. Automaatti ilmoittikin, että kortti ei kelpaa. Siitä sitten pankkiin kyselemään, että mikä mättää. Pankissa oli sanottu, että kortti on kuoletettu, koska sillä on yritetty nostaa 10-kertaa rahaa väärällä tunnusluvulla (tätä en muista tarkkaan miten se oli mennyt). Pointti oli kuitenkin se, että rahaa oli yritetty nostaa hänen kortillaan (joka fyysisesti oli hänellä hallussaan) aivan toisella puolen Suomea. Kai tuosta on jotkut selvitykset menossa, mutta ilmeisesti tämä siis on mahdollista vieläkin?

hgw sanoi:
Mikä on toi mötikkä kannettavan virtajohdossa just ennen virtaliitintä?

Muuntaja? Muuntaa verkkojännitteen 230VAC tasajännitteeksi 16VDC. Ainakin mun läppärissä näin.

Myth sanoi:
Muuntaja? Muuntaa verkkojännitteen 230VAC tasajännitteeksi 16VDC. Ainakin mun läppärissä näin.

No muuntajahan se on juurikin.... Ei kannata repiä sitä irti tai voi ottaa läppäri vähän itteensä.

Myth sanoi:
Pystyykö pankkikortteja vielä "kloonaamaan"?

Lyhyesti: Tottakai voi kloonata ihan samalla tavalla kun sillo joskus vuos sittenkin. Ei ne ite kortit oo mitenkään muuttunut sen jälkeen.

Myth sanoi:

No joo, arvasin että olis pitäny selventää, onhan tää tyhmien kysymysten kerho. Ei nyt sentään muuntaja, vaan ... se mötikkä, eli häiriönpoistoferriitti. Tänks, jiiii.

Mietiskelin vaan että kun yleismittarin mukaan virtaliittimestä ei tule paljoa mitään ulos, että uskaltaisiko kokeilla mistä kohtaa anto on poikki. Ja jos se on mötikkä tai nykyinen liitin, niin raakasti poikki ja uusi liitin kehiin. Uusi tarvikemuuntaja maksaa ihan helvetisti, en näin vanhaan läppäriin viitti oikein enää investoida. Korkeintaan jonku halvan yleismuuntajan Biltemasta jos vain voltit ja ampeerit mallaa.

Fat Rat sanoi:
Heität siis paskaset kamppeet takasin päälle suihkun jälkeen? kengät?
En käy salilla suihkussa vaan kotona heti treenin jlk. Siis pointti oli nimenomaan se että mitä ihmettä niillä kaikilla tavaroilla (joiden oletan lymyilevän laukun uumenissa) tekee siellä salin puolella? Kun ainakin omalla salillani äijät raahaa sitä mukanaan kokoajan.

Jugetsi sanoi:
Se sisältää vetoremmit, rannetuet, polvisiteet, juomapullon, vihkon, pyyhkeen, treenivaatteet ja kengät.
Joten kyllähän siellä sitä roipetta on matkassa.
Ja sitten kun ostaa salilta palkkarit ja protskut niin nekin voi änkeä sinne kassiin.
Tossa olikin jo aika paljon.

E: Ja nuo mitä mainitsin oli nimenomaan ne kamat mitä tarvitsen salin puolella itseni ja sen lisäksi mitä on päällä. Toki muuten kamaa on itselläkin aika paljon.

Tupla-J sanoi:
Meikäläisellä on kohtalaisen kookas salikassi. Se pitää yleensä sisällään treenikamojen (tilaavieviä pirulaisia ainakin mulla) lisäksi jokseenkin poikkeuksetta lukemistoa ja mahdollisesti eväitä.

Niin noi syötävät/juotavat! Sehän se varmaan onkin! :)

Cassyput tarkoitti nähtävästi sitä kassia jota (jotkut) kundit roudaa mukanaan - meillä tosin harvemmin näitä näkyy. Mutta ylipäätäänkin mua ihmetyttää ne järjettömän isot kassit: jos sinne laittaa kengät, vaatteet, pyyhkeet, ym. perustarpeet niin kyllä siinä kassissa vielä puolet tyhjää tilaa on.

dear_a sanoi:
Cassyput tarkoitti nähtävästi sitä kassia jota (jotkut) kundit roudaa mukanaan - meillä tosin harvemmin näitä näkyy. Mutta ylipäätäänkin mua ihmetyttää ne järjettömän isot kassit: jos sinne laittaa kengät, vaatteet, pyyhkeet, ym. perustarpeet niin kyllä siinä kassissa vielä puolet tyhjää tilaa on.
Mua ainakin vituttaa suunnattomasti tunkea kaikkia kamppeita johonkin ääppäseen reppuun, johon saa survoa ne kamppeet jotta ne mahtuu. Pidän siis väljyydestä. Mitä tulee tohon kassien kokoon(hohoo:lol2:), niin iso kassi täytyy olla, että noiden tavaroiden laittamisen jälkeen on reilusti vielä tilaa. Ehkä joillakin tosiaan on niitä jäkis-kasseja mukana sitten.

Mitä tohon roudaamiseen tulee, niin mulla ainaski on puhelin, lompakko ja avaimet siellä niin pakko pitää peesissä. Jätän kyllä itse sen kassin sinne salin seinän viereen.

No nyt kun tuli puheeks,niin kyllä muakin naurattaa se kun jätkät rehaa sitä jumalatonta säkkiä laitteelta toiselle...Lähes poikkeuksetta sieltä ei edes oteta mitään reenin aikana.Ja vaikka otetaankin,niin eiköhän jotkut rannesiteet kulje ihan vaikka kädessä sieltä pesarista salin puolelle...

Miksi pakkiksen keskustelupalstan toimii , lataa niin pirun hitaasti? Siis verrattuna muihin palstoihin ja sivuihin. Tuntuu olevan ihan sama, millä koneella istun, niin silti kestää....

haba78 sanoi:
No nyt kun tuli puheeks,niin kyllä muakin naurattaa se kun jätkät rehaa sitä jumalatonta säkkiä laitteelta toiselle...Lähes poikkeuksetta sieltä ei edes oteta mitään reenin aikana.Ja vaikka otetaankin,niin eiköhän jotkut rannesiteet kulje ihan vaikka kädessä sieltä pesarista salin puolelle...
Sen verran tuosta isosta kassista vielä, että jos sen joskus on ristinyt treenikassiksi, niin eiköhän se niin kauan treenikassina pysy kun leviää käsiin. Ite roudaan kamppeet normi repussa, joka todellakin on liian pieni. Jalkapäivänäkin mukana on vyö, polvenlämmittimet, kengät, shortsit, juomapullo ja palkkari. Yllättävän paljon tilaa nuo vie, joten pitäs itekin ostaa isompi kassi(ei kuitenkaan kohon kahden ruumiin kassia).
roni3 sanoi:
Miksi pakkiksen keskustelupalstan toimii , lataa niin pirun hitaasti? Siis verrattuna muihin palstoihin ja sivuihin. Tuntuu olevan ihan sama, millä koneella istun, niin silti kestää....
Eiköhän se varmaan johdu tästä foorumin jumalattomasta koosta. Alkaa olemaan tavaraa ja käyttäjiä sen verran, että resurssit pikku hiljaa pukkaa vastaan ja hidastaa toimintaa. Tämä tosin on mutua, mutta todennäköisin syy.

Turisas sanoi:
Miksi teknisesti vaatimattomassa videokuvassa esimerkiksi tietokoneen ruudulla näkyy "raitoja"?

Epämääräiset raidat on yleensä alkuperäisen videosignaalin heikkoudesta kertovaa. vrt. 10x kopioitu VHS nauha.

Toinen on sitten tämä että normi video/tv kuva muodostuu 2:sta osakuvasta, toisessa on parittomat vaakajuovat ja toisessa parilliset (interlace/lomitus). TV toistaa kuvan siten että se esittää molemmat kuvat ajallisesti erikseen eli peräkkäin 50 osakuvaa sekunnissa, eli ns. kokonainen kuva muodostuu vain 25 kertaa sekunnissa. Tällä menetelmällä saadaan taltioitua liike 50x sekunnissa. Nyt jo video/tv kuva on kaapattu perus pc kaappari softalla niin kuva näyttää "kampamaiselta" eli 2 osakuvaa näytetään kerralla. Kaapauksessa kannattaa käyttää jotain deinterlace softaa välissä joka pyrkii tekemään hyvän muunnoksen PC käyttöä ajatellen. Yleensä elokuvat liikenopeudeltaa 25 kuvaa sekunnissa joten molemmat osakuvat ovat ajallisesti samaa kuvaa joten niissä ei yleensä mitään kampamaisuutta esiinny.

roni3 sanoi:

Tähän vastattiin jo, mutta.. Kyllästyin hieman hitaaseen nettiin ja pidin sitä syynä tähän hitauteen. Tilasin nopeamman netin(512~1m) ja voih, tämä kestää yhä kauan kuin vanhalla, joten syy ei ole ainakaan näin pienillä nopeuksilla kaistasta kiinni. Mutten viitsisi siirtyä yybernopeuksiin niin kauan kun olen ilman töitä. Tavaraa on kuitenkin kunnioitettavasti ja vika ei ole päätteessä.

Mistä sielujen syövereistä kumpuaa ihmisen preferenssi laittaa leivänpääliset aina tiettyyn järjestykseen? Suurin kiistakapula tässä on yleensä se, onko juusto alla vai päällä, jos leivällä on myös leikkelettä. Minun leivälläni juusto on aina päälimmäisenä, koska se mielestäni estää muita täytteitä putoamasta leivältä. Samasta syystä kurkku on tomaatin alla, sillä ne viipaleet ovat aina tasaisempia ja litteämpiä.

Väärin kasattu leipä maistuu pahalta :( .

Ultimecia sanoi:
Mistä sielujen syövereistä kumpuaa ihmisen preferenssi laittaa leivänpääliset aina tiettyyn järjestykseen? Suurin kiistakapula tässä on yleensä se, onko juusto alla vai päällä, jos leivällä on myös leikkelettä. Minun leivälläni juusto on aina päälimmäisenä, koska se mielestäni estää muita täytteitä putoamasta leivältä. Samasta syystä kurkku on tomaatin alla, sillä ne viipaleet ovat aina tasaisempia ja litteämpiä.

Väärin kasattu leipä maistuu pahalta :( .

Ikuisuus kysymys johon tässä "oikea" vastaus: ensin levite, juusto,leikkele,kurkku,tomaatti. Muut järjestykset ovat väärin:)

Back
Ylös Bottom