Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten ihmeessä saa farkkukoot muutettua suomalaisesta ilmoitustavasta ns. perinteiseen/kansainväliseen? Googlettanut olen, muttei mene mitenkään perille :D. Eli vaikkapa suomalainen 34/35, miten se olisi yhtenä lukuna ilmoitettu?

Mitä hittoa? Ei kai missään ilmoiteta farkkujen kokoa yhtenä lukuna? Ei kai siinä edes olisi mitään järkeä, kun samalla vyötäröllä voi olla useita lahkeen pituuksia ja toisinpäin.

No työsopparin pituuden/pituuksien verran voinee työkokemusta mainostaa. Ei kukaan nyt sitä lähde tarkistamaan, että kuinka monta vuoroa olet töitä tehnyt.

No näin mä vähän ajattelinkin, mutta mun muistaakseni pomo puhui, että se uusi soppari on toistaiseksi voimassa oleva. Eli voinko sitten hyvällä omatunnolla sanoa, että mulla on työkokemusta niin pitkältä ajalta kuin mulla on ollut se kyseinen soppari?

No näin mä vähän ajattelinkin, mutta mun muistaakseni pomo puhui, että se uusi soppari on toistaiseksi voimassa oleva. Eli voinko sitten hyvällä omatunnolla sanoa, että mulla on työkokemusta niin pitkältä ajalta kuin mulla on ollut se kyseinen soppari?

Riippu siitä millainen moraalikäsityksesi on, mutta huonolla omatunnolla ainakin. Itse ilmottaisin työkokemuksen pituudeksi työsopimuksen keston ihan saman tien, jos siitä tiedustellaan ni voi hommata itselleen työtodistuksen, josta sopimuksen kesto ilmenee tai jos työhaastattelussa suoraan kysytään ni sanoa, että tehnyt työsopimuksen kestosta hommia välillä periaatteessa osa-aikaisena.

Missä Suomessa voi opiskella pääsääntöisesti englanniksi ammattikorkea/yliopistotasolla? Tamkissa ainoa kiinnostava englanninkielinen tutkinto-ohjelma oli Environmental Engineering. Jos yliopistoon halajaa, onko paras vaihtoehto hakea mielenkiintoisimmalle alalle opiskelemaan ja suorittaa maisterivaihe englanniksi?

Saman niminen koulutusohjelma löytyy myös metropoliasta. Myös muita englannin kielisiä koulutusohjelmia löytyy metropoliasta. Niin tekniikan, sosiaalialan ja liiketalouden puolelta.

Sanotaan että ruoan pitäisi antaa jäähtyä huoneenlämmössä ennenkuin sen iskee jääkaappiin. Mihin tämä perustuu? Vain siihenkö ettei jääkaappi lämpene liikaa?

"Ruokaa ei kuitenkaan kannata laittaa liian lämpimänä jääkaappiin, sillä sen aikaansaama lämmönnousu vähentää jo jääkaapissa olevien elintarvikkeiden turvallisuutta." (joku hygieniaesite)

Miksi saumattomassa aluskerrastossa on saumat?

(ihan sellaset kunnolla sisälle taitetut... sen olis vielä ymmärtäny että saumattomassa olisi ollut muutama litteä sauma)

Täytyykö ennakkoäänestyksessä olla se ihme lappu mukana, joka tuli postissa? Äsken kaupassa käydessä ajattelin, että vois äänestää, mutta jono oli pitkä ja kaikilla näytti se lappu olevan kädessä, joten en viitsinyt mennä jonottaan jos vaikka ei onnistukaan ilman lappua.

Eduskuntavaalien ennakkoäänestyksessähän ei tarvinnut olla muuta kuin henkkarit, mutta onko tää nyt jotenkin eri juttu?

Täytyykö ennakkoäänestyksessä olla se ihme lappu mukana, joka tuli postissa? Äsken kaupassa käydessä ajattelin, että vois äänestää, mutta jono oli pitkä ja kaikilla näytti se lappu olevan kädessä, joten en viitsinyt mennä jonottaan jos vaikka ei onnistukaan ilman lappua.

Eduskuntavaalien ennakkoäänestyksessähän ei tarvinnut olla muuta kuin henkkarit, mutta onko tää nyt jotenkin eri juttu?

"Myös postitse saamasi ilmoituskortti (ilmoitus äänioikeudesta) on hyvä ottaa mukaan." (http://www.vaalit.fi/39680.htm)

Pitäisi siis onnistua ilman lappustakin.

Onkos kellään tietoa missä päin Vantaalla ois luistelumahdollisuus/ huollettu jää? Meinaan huomen ois kiva mennä luistelemaan, mut jos siel on se metrin kinos jään päällä... :rolleyes:

Äänestin tänään, lappua ei kysytty vaikka se mulla kätösessä oli. Henkilöllisyystodistus riitti.

Ilman lappua äänestin itsekkin tänään.

Mutta itse kysymykseen. Onko olemassa max 35x55cm kokoista pyykinpesukonetta? Suurin osa "pienistä" koneista on sen 40x60cm joka on hieman liian iso vessaan. Vinkkejä kaivataan!

Osaako kukaan selittää miksi isköö niin ärsyttävä kipu ja arkuus kiveksiin jos on ollut kauan seisokki päällä eikä pääse paineitansa purkamaan. Normaalia vai ?

Mahtaakohan jäädä jenkistä tilatut sellaiset käsien/jalkojen lämmitykseen tarkoitetut pussit tulliin kiinni "epämääräisen" sisältönsä takia...? Tarkemmin kun miettiin, niin lienee aika minimaaliset mahdollisuudet saada läpi, kun pojat tietysti epäilee huumeita sisälle :D Tuollaiset siis:

hand-warmers.jpg

Lappeenrannassa Saimia tarjoaa ainakin konetekniikan opetusta englanniksi, naapurirakennuksissa LUT:illa on käsittääkseni myös jonkin verran englanninkielistä kurssitarjontaa(ellei jopa jokin koulutusohjelma?)
LUT tarjoaa useita kursseja ja joitain maisterivaiheen koulutusohjelmiakin englanniksi. Taitaa tosin suurin osa olla kauppiksen puolelta. Sivuille vaan tutkiskelemaan!

Tästä videosta mulla herää kysymys, että jos korvataan nuo kädet omalla peniksellä ja tekopeniksellä kuitenkin toistaen sama testi, niin voiko hyväilemällä tekopenistä saada orgasmin? :wtf:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miten saisi Oulusta Kotkaan paketin jonka koko on noin 97x97x70cm ja painoa about 20kg. Postiin ja matkahuoltoon liian iso, Kaukokiito kuljettaisi mutta maksaa 138€. Ideoita? Kyseessä koirahäkki, ja kuluja tottakai tulee mutta yli satasta ei pysty maksamaan rahdista.

Back
Ylös Bottom