Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ja myös oma kysymykseni: Mistä löydän "kokoontaitettuja" reilunkokoisia pahvilaatikoita muuttolaatikoiksi? Siis sellaisia jotka myydään nipussa ja itse availlaan laatikoiksi?

Kysy jostain kaupoista/kavereilta, jotka voisivat ottaa työpaikoiltaan, esim. äiskä on töis lihajalostetehtaalla ja sieltä aina välis kun tarttetaan saa tollasen nipun niitä laatikoita.

No yleensä oon kaupoilta käynyt pyytämässä hedelmä- ym. laatikoita mutta ajattelin jos nuo ostettavat versiot ois jotenkin "parempia". :rolleyes: Ja kaikki olisi samankokoisia eli helpompi järjestellä autoon.

Ja myös oma kysymykseni: Mistä löydän "kokoontaitettuja" reilunkokoisia pahvilaatikoita muuttolaatikoiksi? Siis sellaisia jotka myydään nipussa ja itse availlaan laatikoiksi?

Jos ei kaupoista/kavereilta irtoa, niin muistaisin Clas Ohlsonilla nähneeni tämän kaltaisia pahvilaatikoita. Tietty sitten on vielä vaihtoehtona vuokrata ihan muovilaatikoita (esim. http://www.lainalaatikko.fi/)

Pakko kysästä ku pari päivää miettiny tätä. :) Mites nuudelien laita syömisessä? Pitäskö välttää vai voiko iha normaalisti popsia menemään?

Pakko kysästä ku pari päivää miettiny tätä. :) Mites nuudelien laita syömisessä? Pitäskö välttää vai voiko iha normaalisti popsia menemään?

Ei niistä mitään tauteja saa. Vai mitä tarkoitat?

Edit. Hiilariahan niistä saa.

...kantsii vähän kattoa mitä niissä liemimössöissä on seassa. Siis siinä tahnassa ja jauheessa, mitä heitetään keitinveteen makua ja potkua antamaan.

Olis tarkotus muuttaa kaverin kanssa samaan kämppään, mutta kaveri sattuu olemaan vastakkaista sukupuolta. Itse olen vakiduunissa ja kaveri työtön. Vuokra ois tarkotus maksaa puoliksi, mutta kela todennäköisesti lopettaa tukien maksamisen kaverille ja katsoo meidät avopariksi.
Onnistuuko kämppiksinä oleminen ilman, että kaveri menettää tukia?

Olis tarkotus muuttaa kaverin kanssa samaan kämppään, mutta kaveri sattuu olemaan vastakkaista sukupuolta. Itse olen vakiduunissa ja kaveri työtön. Vuokra ois tarkotus maksaa puoliksi, mutta kela todennäköisesti lopettaa tukien maksamisen kaverille ja katsoo meidät avopariksi.
Muistaakseni kelaan on toimitettava asunnon pohjapiirros josta voitte osoittaa että molemmilla on omat makuuhuoneet. Mitä muuta siihen sisältyy, en osaa tarkemmin sanoa. Varmaan parhaimman vastauksen saisi suoraan kelalta..

Jompikumpi "asuu" kotona ja kelaa on jälleen kerran koijattu. Tässä tapauksessa sinä.

Muistelisin, että autokoulussa opetettiin, että jos on kaksi autoa Stop-merkin kohdalla, niin sen jälkimmäisen auton ei tarvitse pysähtyä siihen merkin kohdalle, jos autojen väli on pienempi kuin yhden auton mitta. Muistanko oikein/pitääkö paikkansa?

Entä millä perusteella poliisi voi sakottaa, jos ei muista vaihtaa pitkiä valoja lyhyiksi, kun vastaan tulee auto. Setäni oli saanut tästä poliisilta sakon, kun ei ollut muistanut vaihtaa lyhyitä päälle, ja sattui poliisiauto tulemaan juuri vastaan.

Muistaakseni kelaan on toimitettava asunnon pohjapiirros josta voitte osoittaa että molemmilla on omat makuuhuoneet. Mitä muuta siihen sisältyy, en osaa tarkemmin sanoa. Varmaan parhaimman vastauksen saisi suoraan kelalta..

Tossa Kelan sivuilta:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160508130640HO (Asumislisän osalta)

Kannattaa kyllä olla yhteydessä sinne hyvissä ajoin ja varmistaa mitä todistuksia he haluavat tästä ettette ole avopuolisot. Helpoin, että menisi heti ekalla kerralla oikein ja mukana kaikki pyydetyt paperit.
Yhtä säätämistähän se aina Kelan kanssa on.... :jahas:

Muistelisin, että autokoulussa opetettiin, että jos on kaksi autoa Stop-merkin kohdalla, niin sen jälkimmäisen auton ei tarvitse pysähtyä siihen merkin kohdalle, jos autojen väli on pienempi kuin yhden auton mitta. Muistanko oikein/pitääkö paikkansa?

Entä millä perusteella poliisi voi sakottaa, jos ei muista vaihtaa pitkiä valoja lyhyiksi, kun vastaan tulee auto. Setäni oli saanut tästä poliisilta sakon, kun ei ollut muistanut vaihtaa lyhyitä päälle, ja sattui poliisiauto tulemaan juuri vastaan.
No nää on näitä, itelleni sattuu usein sitä, että poliisiauto (maija) tulee aivan siihen takapuskuriin kiinni, ei edes kuskia erota peilistä. Oon kumminki ollut tähän asti siinä käsityksessä, et sen turvavälin pitäminenki olisi lain mukaan pakollista. Onko se?

Jompikumpi "asuu" kotona ja kelaa on jälleen kerran koijattu. Tässä tapauksessa sinä.
Eipä kauheasti kiinnostais muuttaa kirjoja melkein 500km päähän. Siinä vaiheessa tulee vastaan muita ongelmia.

Tossa Kelan sivuilta:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160508130640HO (Asumislisän osalta)

Kannattaa kyllä olla yhteydessä sinne hyvissä ajoin ja varmistaa mitä todistuksia he haluavat tästä ettette ole avopuolisot. Helpoin, että menisi heti ekalla kerralla oikein ja mukana kaikki pyydetyt paperit.
Yhtä säätämistähän se aina Kelan kanssa on.... :jahas:
Voisin kuvitella että tuon todistaminen on lähes mahdotonta. Pitääpä silti kysäistä mitä ne kelassa vaatii.

Mites toimis jos mulla olis vaan poste restante osoite, mutta en olis kirjoilla missään osoitteessa? Eli periaatteessa koditon. Kyseleekö kukaan perään jos ei asu missään? Toi ois paras ratkasu mun mielestä jos vaan toimii. Ainoo että joutuu hakeen postin postista, mutta se ei oo iso vaiva.

Iltalehdessä Riihelän Eskolta samaa on kyselty. Ensin Esko oli samaa mieltä, eli toisena olevan auton ei tarvitse uudestaan pysähtyä. Mutta palautetta oli tullut melkoinen ryöppy ilmeisesti --> seuraavassa lehdessä : liikennettä valvovan viranomaisen eli poliisin tulkinta on, että jokaisen ajoneuvon on ERIKSEEN PYSÄHDYTTÄVÄ STOP-merkin kohdalla.

Siinä sedän sakossa varmaan lukee jotkin perusteet. Varmaan joku liikenneturvallisuuden vaarantaminen tms...

No nää on näitä, itelleni sattuu usein sitä, että poliisiauto (maija) tulee aivan siihen takapuskuriin kiinni, ei edes kuskia erota peilistä. Oon kumminki ollut tähän asti siinä käsityksessä, et sen turvavälin pitäminenki olisi lain mukaan pakollista. Onko se?

No eiköhän se pakollista ole. Missäs tämmöistä usein sattuu? Puhutko nyt liikkeellä olevista autoista vai esim. sen stopin takana seisomisesta?

Back
Ylös Bottom