Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

1038jk3.jpg

Mitä tukia voin hakea, kun valmistun amitsusta kesäkuun toisena päivänä ja en päässyt kesätöihin (inttiin menossa 12.7)?

Vuokra olis mukava maksaa ja vähän jos sais voita leivänpäälle...

Asumistuki on vetämässä ja työttömyyspäivärahaa pitäis kuulemma saada valmistumisen jälkeen, mutta ei nistä paljoa vuokran jälkeen jäisi (~200€/kk)...

Mitään "mee töihin" kommentteja ei tarvitse kirjoitella, koska sitä kesäduunia en tälle kesälle saanut.

Mitä tukia voin hakea, kun valmistun amitsusta kesäkuun toisena päivänä ja en päässyt kesätöihin (inttiin menossa 12.7)?

Asumistuki on vetämässä ja työttömyyspäivärahaa pitäis kuulemma saada valmistumisen jälkeen, mutta ei nistä paljoa vuokran jälkeen jäisi (~200€/kk)...

Mitään "mee töihin" kommentteja ei tarvitse kirjoitella, koska sitä kesäduunia en tälle kesälle saanut.

Toimeentulotukea kannattaa kysyä.

Sit oma tyhmäkysymys, mistä helkusitsta mä löydän lahdesta gamon laser osoittimia?

Oisko se sit toimeentulotuki.

Kuinkahan hyvin onnistuisi pyörän lukon avaaminen iskuporakoneella?

Kuinkahan hyvin onnistuisi pyörän lukon avaaminen iskuporakoneella?

Kovin huonosti ( ainakin jos iskua pidät päällä :D)

Nojoo, mutta tuo riippuu paljon lukosta..
Olettaen, että pyörässäsi ( eikä naapurin) on tavallinen vakiolukko, niin kyllä sinne normi terän pitäisi upota.
Aika pienellä terällä kannattaa koittaa ensin painaa, että lähtisi edes vähän suoraan.

Mites tän pakkotoiston kirjautumisen saa toimimaan siten että tää muistaa kirjautumisen. Vaikka on rasti ruudussa niin ei toimi... Selain on Google Chrome. Firefoxillakin oli jotain häikkää...

Kovin huonosti ( ainakin jos iskua pidät päällä :D)

Nojoo, mutta tuo riippuu paljon lukosta..
Olettaen, että pyörässäsi ( eikä naapurin) on tavallinen vakiolukko, niin kyllä sinne normi terän pitäisi upota.
Aika pienellä terällä kannattaa koittaa ensin painaa, että lähtisi edes vähän suoraan.
Juu, ihan omasta on kyse :) Sikäli kun ei ole väliä millaiseksi sotkuksi se lukko operaatiossa menee, voisipa tuota porailuakin ainakin kokeilla.

Thanks, eli nöyränä sossuun sitten :nolo:

Et ole ainoa, sanotaan näin :P

Mites tän pakkotoiston kirjautumisen saa toimimaan siten että tää muistaa kirjautumisen. Vaikka on rasti ruudussa niin ei toimi... Selain on Google Chrome. Firefoxillakin oli jotain häikkää...

Taitaa olla keksi ongelma, aika monella sama ettei toimi, myös allekirjoittaneella.

Juu, ihan omasta on kyse :) Sikäli kun ei ole väliä millaiseksi sotkuksi se lukko operaatiossa menee, voisipa tuota porailuakin ainakin kokeilla.

Jos on normaali pyörän lukko niin se aukeaa ihan nätisti voimapihdeillä tai sitten väännät vaan auki, turhaa hifistelyä tuommonen poraaminen...

Tuosta sossusta puheen ollen. Opiskelut yliopistossa kesken, kesällä ei töitä ja opintotuet kesäkuukaudet tauolla eli ei mitään tulonlähteitä ennen syksyä. Saako tässäkin tilanteessa hakemalla normaalisti jotain toimeentulotukea kesän ajalle?

Jos on normaali pyörän lukko niin se aukeaa ihan nätisti voimapihdeillä tai sitten väännät vaan auki, turhaa hifistelyä tuommonen poraaminen...
Jos vain löytyisi niitä voimapihtejä :) Voisi tuon pyörän tuoda tänäpä ylös ja kokeilla mitä omilla työkaluilla saa aikaan.

Onko normaalia, että valmiiksi pakattu jauheliha on valmiiksi ruskeaa? Viimeinen käyttöpäivä on tänään, ja merkki oli joku Tamminen tjsp.

Jauhelihaan liittyen, mulla on pakastin täynnä jauhelihaa niin voinko mä ottaa sieltä paketin vaikka edellisenä päivänä ja laittaa jääkaappiin "sulamaan" vai meneekö pilalle? tähän asti olen tehnyt niin että pakkasesta paketti suoraan mikroon sulatukselle ja pannulle paistumaan, mutta säästyis tuon mikron käyttö sitten.

Jauhelihaan liittyen, mulla on pakastin täynnä jauhelihaa niin voinko mä ottaa sieltä paketin vaikka edellisenä päivänä ja laittaa jääkaappiin "sulamaan" vai meneekö pilalle? tähän asti olen tehnyt niin että pakkasesta paketti suoraan mikroon sulatukselle ja pannulle paistumaan, mutta säästyis tuon mikron käyttö sitten.

Voi laittaa sulamaan jääkaappiin mut pitäis heti valmistaa ku on sulanut.

Ota vaa sulamaan,itse olen tehnyt niin ja ennen paistamista tuntia -puoltatoista huoneenlämpöön.Muuten lihanesteet valuu ulos.

MassaVaje;aika normaali juttu jos rusketus pientä ja sillä puolella missä jauheliha kosketuksessa pakkaukseen ja siihen imutynyyn oli se sitten Atrian,HK`n tai minkä tahansa jauhelihaa.
Ihan tuoreissa jauhelihoissa ei ilmiötä esiinny,joku varmasti osaisi valoittaa senkin asian?

e.täällä olikin jo vastaus mutta hiukan eri näkökannalla.

Ensi kesänä reissun paluulennolla on lähes vuorokauden kestävä välilasku ja koneen vaihto. Siirtyvätkö ruumassa olevat matkatavarat suoraan jatkolennolle ettei niitä tarvitse raahata mukana tuona aikana? Czech airlines kyseessä.

Missä hitaassa surullisessa biisissä, joka liittyy johonkin sotaleffaan lauletaan jotain tyyliin we were brothers tai we were soldiers? Kuulin uudelleen pitkästä aikaa ko kappaleen radiossa, mut eivät kertoneet esittäjää. Tosi hyviä vinkkejä mulla mut ei helvetti vaan tu päähän mikä se leffakaan oli. Ärsyttävää.

Back
Ylös Bottom