Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kun joku sanoo "vanha kuin taivas", tarkoitetaanko sillä uskovaisten taivasta vai tuota oikeaa taivasta?

Oon aina elänyt siinä uskossa, et tarkoitetaan oikeaa taivasta... :D

Taitaa liittyä uskontoon toi sanonta... Ja jos katsoo asiaa uskonnon näkökannasta niin mikäli raamatun lukee "jumala loi taivaan ja maan", ovat ne yhtä vanhoja. (Se taitaa oikeasti olla "jumala erotti taivaan ja maan.")

Eli vastaus, ihan sama, yhtä vanhoja, sanonnassa. Ihan sama, sama asia.

Jos täytän pullokorin puoliksi tölkeillä ja puoliksi pulloilla ja vien koneeseen niin hyväksyykö?

Miksi näin olis toimittava? Tölkit tölkkikoneeseen ja vajaa kori korinpalautukseen vain.

edit. ja jos siis oikeesti tiesit, että vajaita tai tyhjiä korejakin voi palauttaa, mutta halusit vain tietää mitä tapahtuu kuvailemassasi tilanteessa, niin sitten en osaa kyllä vastata :D

1. Miten scrabblen ns virallisissa suomenkielisissä säännöissä on sanottuna, saako esim. koirien rotunimiä käyttää, tai esim sanoja kobra, tiira, basenni yms.

Englanninkielisissä säännöissä isolla kirjaimella alkavat sanat on kielletty, joten sen mukaan basenjiakaan ei saa käyttää, koska englannissa se kirjoitetaan isolla. Kobra ja tiira taas ovat lajeja, joten jos ne kieltää, ei voi käyttää kissaa, koiraa, ihmistäkään.

1. Miten scrabblen ns virallisissa suomenkielisissä säännöissä on sanottuna, saako esim. koirien rotunimiä käyttää, tai esim sanoja kobra, tiira, basenni yms.

Suomeksi on erisnimet kielletty eli basenji kelvannee suomenkielisessä scrabblessä. Kannattaa sopia säännöt aina erikseen pelin alussa, mä oon nähnyt suomeksikin kahdenlaisia "virallisia" sääntövihkoja.

Veistelin tossa sormeeni intissä oikeen huolella ja lämärin mukaan olis tikkejä tarvinnu. Menin sitte jatkaan sotimista ja iltapäivällä menin vasta veksiin, niin haava oli jo niin vanha ettei voinut tikata. Siihen laitettii sit sellaset teipit, ettei se haava repeä auki. Ne on ollut siinä tiistaista asti. Koskahan tuollaset voi ottaa pois?

Miten vitussa saan Windows live messengerin toimimaan? Yllättäen tänään tuli vikailmoitus, jossa antaa virhekoodin 81000306. Olen yrittänyt kaikkea mitä löysin netistä. Onko jollain ollut vastaava ongelma ja osaisi auttaa? Olisi kiva saada tämä vitutus pois ja lisäksi toimiva mese.

Miten vitussa saan Windows live messengerin toimimaan? Yllättäen tänään tuli vikailmoitus, jossa antaa virhekoodin 81000306. Olen yrittänyt kaikkea mitä löysin netistä. Onko jollain ollut vastaava ongelma ja osaisi auttaa? Olisi kiva saada tämä vitutus pois ja lisäksi toimiva mese.

Mulla on välillä tullu eri virhekoodeja jonku aikaa enkä oo keksiny mitään ratkasua niihin, vaikka oon yrittäny netistä apua ettiä. Oon vaa aina käyttäny hetkellisesti jotai muuta ohjelmaa mesettämisee. Kokeile vaikka Pidginiä sen aikaa kunnes saat sen taas toimimaan.

Mulla on välillä tullu eri virhekoodeja jonku aikaa enkä oo keksiny mitään ratkasua niihin, vaikka oon yrittäny netistä apua ettiä. Oon vaa aina käyttäny hetkellisesti jotai muuta ohjelmaa mesettämisee. Kokeile vaikka Pidginiä sen aikaa kunnes saat sen taas toimimaan.
Latasin tuon ohjelman ja eikä onnistu sinnekään loggaamaan. Oudoksi asian tekee se, että toisilla tunnuksilla pääsee meseenkin. Ja salasana ja tunnus ovat oikeat. Sähköpostiin pääsen kuitenkin.

Olen pahoillani jos muistan väärin, mut oon itte joskus soittanu soneran asiakaspalvelusta ( vittu ku en muista et onko suojakoodi vai joku puk2). Mut sieltä antavat kumminkin kunhan tarkistivat henkilötiedot ensin
Eikö suojakoodi ole puhelinkohtainen, eli ainakin puhelimen hard resetillä onnistuu nollaamaan koodin. Samalla nollaantuu kyllä koko puhelin. Ohjeet tuohon löytyy googlettamalla "*puhelimen malli* hard reset".

Miten, jos täytyy ohituksiin saada lisää kiihtyvyyttä ja täytyy pykältää pienemmälle (itsellä 4-vaihteinen Mersu), miten siinä oikeaoppisesti toimitaan? Eikö se tökkää ilkeästi, tuleeko antaa kaasua hieman normaalia enemmän ja varovainen kytkimennosto?

Eikö suojakoodi ole puhelinkohtainen, eli ainakin puhelimen hard resetillä onnistuu nollaamaan koodin. Samalla nollaantuu kyllä koko puhelin. Ohjeet tuohon löytyy googlettamalla "*puhelimen malli* hard reset".

No hitto, kun siinä puhelimessa olisi kuvia mitkä tahtosin, eli ne sitte vissi sieltä häviää jos sen menee resetoimaan. Voikoha tuota suojakoodia kokeilla montaki kertaa jos lähtee veikkaamaan mikä se vois olla..

No hitto, kun siinä puhelimessa olisi kuvia mitkä tahtosin, eli ne sitte vissi sieltä häviää jos sen menee resetoimaan. Voikoha tuota suojakoodia kokeilla montaki kertaa jos lähtee veikkaamaan mikä se vois olla..

Se puhelin menee aina x ajaksi lukkoon lukkoon, jonka jälkeen voi yrittää x kertaa uudeelleen.

Ihan virallisesti Scrabblea kuuluu pelata sanakirjan kanssa. Jos siis ennen pelin aloitusta valitusta Suomi-sanakirjasta löytyy koirarotujen nimiä, niin ne hyväksytään.

Mikelle tää kyssäri. Missä on pakkiksen anti-luomu ketju jossa voidaan haukkua hipit ja niiden kaikki se paska mitä ne yrittää saada järkevät ihmiset uskomaan.. feissarit,luomuruoka,ihmisten aiheuttama ilmastonmuutos, kierrätys. yms kapitalistisessa hengessä tänne tarvitaan sellainen että saadaan edes vähän kitkettyä tätä paskaa pois mailmasta.

Mikelle tää kyssäri. Missä on pakkiksen anti-luomu ketju jossa voidaan haukkua hipit ja niiden kaikki se paska mitä ne yrittää saada järkevät ihmiset uskomaan.. feissarit,luomuruoka,ihmisten aiheuttama ilmastonmuutos, kierrätys. yms kapitalistisessa hengessä tänne tarvitaan sellainen että saadaan edes vähän kitkettyä tätä paskaa pois mailmasta.

Ei sellasta ketjua ole, perusta itse.

Sitten tosi tyhmä kysymys; millä laskukaavalla voi laskea pituus/paino suhteen siten että kiinteys on about sama ? Eli siis suomeksi. Herra B on erittäin tiukassa kuosissa ja esim 170 pitkä ja painaa 83 kg. Paljonko minun pitäisi painaa jos olen 178 pitkä jos tiukkuus olisi sama. Tietenkin ziljoona asiaa vaikuttaa mutta voiko tuollaista laskea edes about...

Ei kai noita mitään muita laskukaavoja ole kuin painoindeksi. Tiukkuus nyt on muutenkin vähän huono käsite, jos massoja vertaillaan. Yhtä tiukassa kunnossahan voi olla, vaikka painossa olis eroa kymmenen kiloa. Rasvaprosenttihan sen aikalailla kertoo.

Back
Ylös Bottom