Tyhmien kysymysten kerho

Dragon sanoi:
Kertokaahan fiksut ihmiset mulle:

1. Miten alkeishiukkaset välittävät vaikka heikkoa ydinvoimaa?

2. Miten mikrobitin kvanttitietokone voisi toimia? Voidaanko yhtä atomia jo manipuloida niin tarkasti, että kvanttitietokone voitaisiin rakentaa?

heeiii... Tämä oli tyhmien kysymysten kerho:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nogood sanoi:
TÄMÄ on elämän perimmäisiä kysymyksiä!
Siis miksi sitä tulee, tulee, tulee ja tulee...
Mistä se tulee? Ja mihin se on menossa?

Siksi, että se hoitaisi hommansa jatkuvasti. Se (räkä siis) tulee osittain "tihkumalla" nenän verisuonien seinämistä (nestettä siis), toisekseen nenän limakalvolla on limaa elämäntehtävänään tuottavia soluja.

Nogood sanoi:
Ja miksei niitä pöpöjä tarvitse eliminoida esim. suussa, tai vaikka kainalossa?

Terveen ihon läpi (esim kainalossa) ei monikaan pöpö pääse. Kainalossa siis torjunnan hoitaa iho, joka himpun verran paksumpi ja tiiviimpi rakenne kuin limakalvo. Toki joskus sekin voi tulehtua. Suussa on myös tätä IgA:ta, lisäksi sylki jatkuvasti huuhtelee suuta. Toisekseen suuhun kun katsot, niin näet (mikäli ei ole poistettu) nielurisasi ja ne ovat yksi iso "puolustusasema" suun kautta tulevia kökköjä vastaan.

Mulla tuli tänään sellasta paksua ja oranssia räkää nenästä, jota sai kunnolla niistää, että se tuli sieltä kunnolla.

Miksi se on paksua ja oranssia? Miksi räkä on joskus ihan kirkasta?

TJJ sanoi:
Toisekseen suuhun kun katsot, niin näet (mikäli ei ole poistettu) nielurisasi ja ne ovat yksi iso "puolustusasema" suun kautta tulevia kökköjä vastaan.
hmm.. eikös nielu- ja kitarisat ole juuri parhaita paikkoja bakteerien lisääntymiseen, esimerkiksi jossakin propuissa saattaa olla streptokokki lisääntymässä.

Räkä on kiehtova asia.. :hyper:

Sukulaku sanoi:
Miksi se on paksua ja oranssia? Miksi räkä on joskus ihan kirkasta?

Koostumus vaihtelee, riippuen siitä mitä seassa on. Seassa voi olla vaikka bakteerien tuottamaa limaa, joka antaa oman mausteensa. Paksumpaa limaa tulee myös limaa tuottavista soluista. Kuivilla limakalvoilla on yllättäen kuivaa. Joskus taas on enemmän sitä suonista tihkunutta nestettä, jolloin se on vetistä ja kirkasta.

teemupii sanoi:
hmm.. eikös nielu- ja kitarisat ole juuri parhaita paikkoja bakteerien lisääntymiseen, esimerkiksi jossakin propuissa saattaa olla streptokokki lisääntymässä.

No ei varmaankaan ihan parhaita paikkoja. Tulehtuessaan toki on bakteeria joka paikassa ja joka propussa. Propuissa voi olla myös ruuanjämiä, muita kökköjä kuin streptokokkeja (vaikka mononukleoosia aiheuttava virus). Kyseessä on kumminkin immuunipuolustuksen toimipiste, vähän kuin imusolmukkeet.

Sukulaku sanoi:
heeiii... Tämä oli tyhmien kysymysten kerho:D

No perkula...

Koitetaas vaikka tätä:

"Miksi heppatytöt käyttää niitä pruuut, maisk ja muita ääniä. Tajuaako ne hevoset oikeasti niitä?"

Ankka sanoi:
Jotta talvella työntekijät pääsevät töihin lumimyrskyn jälkeen niin kaduthan on aurattava. Mutta mitenkäs aura-autonkuljettajat pääsevät töihin? Moottorikelkallako?

Ne kun tekee vuorotyötä, niin edellinen auraa sen pihan missä ne kuskin on töissä ennen kuin seuraava saapuu... ;)

jesus adidas sanoi:
Mikä tarkoitus on avaimenrei'illä talon seinässä? Esim. meillä kerrostalon alaoven vasemmanpuoleisessa seinässä on pari vanhanmallista abloy-lukkopesää eikä muuta. Mitä niillä avataan/suljetaan?

Käsittääkseni esim. palomiehillä on näihin käyvät yleisavaimet ja niistä taas löytyy avaimet kiinteistöjen oviin. Tällöin ei tartte mennä läpi ovesta, jos vaikka tulee hälytys ja kukaan ei sitä ovea ole avaamassa. Näin selitti pomo joskus kun sitä duunissa ihmeteltiin. Ja ihan järkeväähän se onkin, mutta entä jos joku saa tällaisen yleisavaimen käsiinsä...sillähän pääsee melkein mihin vaan... :evil:

Dragon sanoi:
No perkula...

Koitetaas vaikka tätä:

"Miksi heppatytöt käyttää niitä pruuut, maisk ja muita ääniä. Tajuaako ne hevoset oikeasti niitä?"

Tästä tuli mieleen toinen yhtä typerä kysymys. Eli vaikkapa koulun Engalnninkielen kirjoissa koira sanoo wuf ja suomessa hauhau, mitä helvettiä? Osaako koiratkin puhuu kieliä?

Dragon sanoi:
No perkula...

Koitetaas vaikka tätä:

Kyllä ne ainakin silloin tajusivat, kun minä ratsastin pikkuisena:nolo: edit: ratsastin vain sen yhden kerran landella.:)

pruut tarkoitti ravia ja joku maiskuttelu meinas jotain hidastumista.

Miksei niille hepoille voida puhua niin kuin koirillekin?

Sukulaku sanoi:
Kyllä ne ainakin silloin tajusivat, kun minä ratsastin pikkuisena:nolo: edit: ratsastin vain sen yhden kerran landella.:)

pruut tarkoitti ravia ja joku maiskuttelu meinas jotain hidastumista.
Miksei niille hepoille voida puhua niin kuin koirillekin?
Mikäs siinä ratsastuksessa nyt niin nolottaa että posket punottaa?

Itse olen ratsastanut valitettavasti vasta yhden kerran noin vuosi sitten ja muistelisin että maiskuttamalla ja pohkeita yhteen puristamalla saatiin heppa kiihdyttämään käynnistä raviin.

Hevoset oikeasti kuuntelee todella tarkasti mitä ratsastaja sille puhuu.
Se on kivan näköstä kun hepan korvat on höröllään ratsastajaan päin valmiina kuulemaan pienimmänkin viestin.
Tärkein kommunkointiväline taitaa kuitenkin olla ihmisen pohkeen ja hepan kyljen välisen paineen vaihtelu.

On muutens ihan kokeilemisen arvoinen juttu jos kaipaa elämäänsä uusia elämyksiä.

(varmasti on jo vastattu tähän)

John R sanoi:
Miksi naiset menevät aina porukalla kuselle baarissa?

Koska ne menevät harrastamaan likaisia joukkuorgoita ja nuolemaan toisiansa,
jotta saisivat edes JOTAIN irti myöhemmin illalla, kun joutuvat antamaan aivokuolleille deittikavereilleen...

Minä olen itse miettinyt samaa, (tuota myös joskus ... ... ) ja olen itseasiassa kysynyt sitä tytöiltä ja lopulta sain sit vastauksen: Toine voi meikata ku toine on kusasemas, menee vähemmän aikaa ja ei tartte jonotella nii paljoo ja voi juoruilla tms.

Lord sanoi:
Mikäs siinä ratsastuksessa nyt niin nolottaa että posket punottaa?

Kun se ei ole niin hurjan miehekästä.. :david: edustamaan miehisyyttä

Oikeasti hepat ja ponit ovat hurjan söpöjä :love:

Sukulaku sanoi:
Kun se ei ole niin hurjan miehekästä.. :david: edustamaan miehisyyttä

Se on aika ikävää jos on niin epävarma omasta miehisyydestään että pitää ihan miettiä mikä nyt sitten on soveliasta tosimiehelle ja mikä ei.
Omasta mielestäni se jos mikä on epämiehekästä.

Ehkäpä ratsastus on saanut feminiinisen leiman lähinnä siitä syystä kun nykyisin on näitä "heppahulluja" pikkutyttöjä jne.

Kautta historian hevonen on ollut lähinnä miesten apuna pelloilla, metsissä, ratsuna, sodassa jne. ja siitä on kyllä se epämiehisyys aika kaukana.
Ei se marskikaan nyt niin epämiehekkäältä näytä ratsunsa selässä kiasman edessä.

Sen miehisyysläpän heitin ihan vitsinä:D:piis:

Hepparatsastus on tosiaan kokenut inflaation näiden "hevoshullujen" pikkutyttöjen ja niiden käsittämättömän rumien ratsastusvarusteiden myötä. Se kypäräkin on ihan hirveä.
Jacson_ATH.jpg

Paljonko 1 dl proteiiniajauhetta painaa?

Miksi linnut lentävät päin ikkunoita?

1,5 l rasvatonta maitoa , 290 g paistijauhelihaa, 400g raejuustoa, 2x protskurinkki (fastin whey+) / päivä. Threadin luonteen mukaisesti kysyn, kuinkahan paljon tossa tulisi proteiinia päiväannokseen? Itse varovasti laskeskelin, että jotain 250g..............?

jos on periksiantamaton säiliö, joka ei laajene sitten millään, ja täynnä vettä. kun vettä jäähdytetään, jäätyykö se?

perus fyysikoiden palikkatesti. =)

Raejuusto sanoi:
Tasan tarkalleen keskipisteessä (siis siten että kappaleen massakeskipiste ja maapallon geometrinen keskipiste (ol. geom. kp maan massa-kp) kohtaavat) näin käy, koska kappaleiden (siis objektin ja maapallon) vetooimien vektorisummat ovat joka suuntaan yhtäsuuret. Luettavaa: Don Rosa, Matka maan keskipisteeseen, AA 13-15/95.

Mutta mutta... luin kyseisen tarinan pari päivää sitten, ja jäin miettimään: maapallo oli keskeltä ontto. Rosan mielestä Roope heilui keskipisteen ympäri. Tapahtuisiko oikeasti näin? Vai kävisikö kuten E. R. Burroughsin Pellucidar-sarjassa, jossa ihmiset kävelevät maapallon sisäpinnalla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom