Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Millä perusteella lätkäistään penalttia, jos ajelee pakettiautolla, jonka ajoneuvokohtainen rajoitus on 80 km/h, moottoritiellä 120 km/h, joka puolestaan motarin tiekohtainen rajoitus?

Uusi pyyhe pitää pestä ennen käyttöä, siinä on tärkkiä tai jotain. Näin kertoi Viivi ja Wagner sarjakuva :)

Miten nuo rahapeliautomaatit oikein toimivat, kun niissä nyt on kuitenkin semmonen toiminto pakko olla että sitä konetta ei saa täysin tyhjennettyä rahasta, eli tietääkö se kone paljonko siellä sisuksissa sitä massia on, ja antaa sen mukaan voittojakin, vai?

Haukifile sanoi:
Miten nuo rahapeliautomaatit oikein toimivat, kun niissä nyt on kuitenkin semmonen toiminto pakko olla että sitä konetta ei saa täysin tyhjennettyä rahasta, eli tietääkö se kone paljonko siellä sisuksissa sitä massia on, ja antaa sen mukaan voittojakin, vai?

Mä luulen että siellä sisässä on semmonen pieni masiina, joka valmistaa niitä kolikoita. Joskus nimittäin se koko peli jumiutuu ja sisältä kuuluu kolikoiden putoilua. Siis ei mitään nauramista koska kolikot ei osaa nauraa vaan niitä putoilee johonkin sammioon... niissä pelikoneissa on jotain pirullista, sano minun sanoneen!

Jantunen sanoi:
Mä luulen että siellä sisässä on semmonen pieni masiina, joka valmistaa niitä kolikoita. Joskus nimittäin se koko peli jumiutuu ja sisältä kuuluu kolikoiden putoilua. Siis ei mitään nauramista koska kolikot ei osaa nauraa vaan niitä putoilee johonkin sammioon... niissä pelikoneissa on jotain pirullista, sano minun sanoneen!

Heh, sinne ne tippuu kassapussin pohjalle ja siita tuo ääni. Siellähän on siis eri kolikoille omat laarit jotka on koneistoon yhdistettynä ja niissä olevan rahamäärän mukaan se sitten tiputtaa "ylimääräiset" kassan pohjalle. Ääni kuuluu kun koneisto pyörittää kolikoita siinä laarissa. Kyllä nuo tosiaan voi tuplaamalla pelata tyhjäksi. Itse tuli aikoinaan noita "lisätäyteltyä" kymmeniä kertoja, kun jonkun onnekkaan iso-iso-pieni kuviot olivat osuneet oikeaan :D

jitsi sanoi:
Millä perusteella lätkäistään penalttia, jos ajelee pakettiautolla, jonka ajoneuvokohtainen rajoitus on 80 km/h, moottoritiellä 120 km/h, joka puolestaan motarin tiekohtainen rajoitus?

Nopeusrajoituksen ylittämisen perusteella. Tietenkin. Samanlainen sakkolappu siitä tulee kuin jos ajaisit 80n alueella sataakahtakymppiä.

Vron sanoi:
Nopeusrajoituksen ylittämisen perusteella. Tietenkin. Samanlainen sakkolappu siitä tulee kuin jos ajaisit 80n alueella sataakahtakymppiä.

Eli 40 km/h ylinopeutta. Mitä siitä saa? Linnaa, kortin kuivumaan, alkolukon autoon , suureelliset sakot käräjäoikeudessa vai kaikki em.?

Jeesus tälläistä veroteknistä nopeudenvalvontaa.

Ja kiitos Vronille vastauksesta

EDIT: ä->e ja kiitokset Vronille

LohiLinja sanoi:
Miksi pilvet ei estä noita googlen satelliittikuvia vai onko ne vaan otettu pilvettömänä aikana mitä häh :nolo:
Vastasitkin jo omaan kysymykseesi. Eli pakko on vain ollut "odotella", että tietyssä paikassa ei ole pilviä kuvaa haittaamassa. Sitten ollaan otettu kohteeksi seuraava mesta ja odotettu taas, että ei ole pilviä tiellä. Näin minä sen järkeilisin.

Kyssä1:
Miksi 800 metrin matkan juoksussa soitetaan kelloa merkiksi, että on yksi kierros juoksua jäljellä? Eikö yleisurheilijat osaa laskea kahteen asti? :)

Kyssä2:
Tuleeko näillä geeneillä
LionelRichie.jpg
tälläisiä
sq-richie-simple2-fox.jpg
lapsia?

LohiLinja sanoi:
Miksi pilvet ei estä noita googlen satelliittikuvia vai onko ne vaan otettu pilvettömänä aikana mitä häh :nolo:
Kyllähän joissain niissä kuvissa on paljonkin pilviä näköesteenä.

BadTaste sanoi:
Kyssä1:
Miksi 800 metrin matkan juoksussa soitetaan kelloa merkiksi, että on yksi kierros juoksua jäljellä? Eikö yleisurheilijat osaa laskea kahteen asti? :)

Olen joskus miettinyt ihan samaa. Ehkä se vain on merkki yleisölle, että nyt kannattaa suunnata katseet tänne, loppukiri alkaa kohta. :rolleyes:
No joo, niin varmaan. :D

Mistä johtuu, että vesi kiehuu nopeammin kun siihen lisää suolaa?
Aleneeko nesteen kiehumispiste suolapitoisuuden ansiosta vai kuinka?

Pari päivää sitten oli myös joku kimurantti kysymys mielessä, mutta en enää muista.

exitusletalis sanoi:

Itse asiassa nousee (ja jäätymispiste laskee, siksi teitä suolataan). Vesi tosin näyttää kuohahtavan kun siihen lisää suolaa, ilmeisesti johtuu siitä että suolan lisääminen nesteeseen aiheuttaa sinne tänne epätasaisia pisteitä joissa kiehumiskupla syntyy helpommin.

edit: ne määrät jota kokatessa veteen lisätään eivät kauhean merkittävästi kyllä vaikuta kiehumispisteeseen, taitaa lähinnä olla tuo kuohahdusvaikutus joka näyttää siltä että vesi kiehuisi nopeammin.

exitusletalis sanoi:

Pari päivää sitten oli myös joku kimurantti kysymys mielessä, mutta en enää muista.

Lalalaaa, tiesitkö että kun lumeen/jäähän lisätään sokeria niin se sulaa, mutta sen lämpötila laskee :) ai että tuntuu viisaalta. Toivottavasti ei ollu mutua.

T: Einstein :david:

Ei kyllä ole kysymys, mutta ajatelkaas jos ihminen ei tykkäisi seksistä taikka kokisi sen niinkun neutraalina toimenpiteenä, ajatelkaa kuinkapaljon muuilmassa olisi rauhallisempaa, meinaan vaan kun kaikkee raiskailuu ja seksitoimenpiteistä yleensä joskus ehkä tulee tappeluita ja silleen, ei tuolla maailmalla varmaan sotaakaan olis ellei jotku ihmiset vaan olis niin puutteessa.

Ja nyt se kysymys: miten maapallolle kävisi jos ihminen ei välittäisi seksitoimenpiteistä normaaliin epänormaaliin tapaan, eli harrastaisi seksuaalisia toimenpiteitä vain ja ainoastaan jälkeläisten asennus hommissa?

Veikkaisin ite että tää olisi aikas rauhallinen paikka asustella. :) heihei ja hyvää yötä.

Back
Ylös Bottom