A) ei oman alan hommat kiinnosta juurikaan
B) tässä on monta rautaa tulessa nyt työpaikkojen suhteen
C) ei, ei poi'i mitään paikkaan, vapaat työpaikat menee lomautetuille, käytännössä ei edes tule vapaita työpaikkoja
On mulla kokemusta jonkun verran ikäisekseni, muttei mikään kokemus tietysti ikinä pahitteeksikaan ole. Tosin ei tollanen kuukauden työharjottelu paljoa pelasta tässä taloustilanteessa.
Muita hommia on nyt työnalla, monta mahdollisuutta nyt tuloillaan.
Tää on nyt vaan helvetin huono ajankohta millekkään työharjotteluille tai työvoimakoulutuksille.
"Tuet kyllä tuntuu kelpaavan", hohhoh. Jos mä sen pari sataa euroa tartten hetken ajan tukea kuukaudessa, että nipinnapin selviän niin mitä vittua? teen kuitenkin töitä ja Kela tasantarkkaan ottaa puolet mun jokaisesta tiliotteesta pois.
Selvitäs nyt uudestaan tuo työmarkkinatukesi määrä jos olet kotona/työvoimakoulutuksessa. Itsellä on ainakin sellainen tilanne, että jos joskus jäisin työttömäksi, olisi ensimmäinen homma ilmoittautua johonkin työvoimakoulutukseen. Jaa miksi?
Päivärahat olisi ihan pirusti paremmat kuin kotona maaden. Omassa tapauksessa saisin ansiosidonnaista koulutuslisillä höystettynä + koulutusaika ei kuluta ansiosidonnaisen (500 pv). Eli vaikkapa vuoden parin koulutuksen jälkeen olisi vielä jäljellä tuo 500pv ansiosidonnaista.
Eikä sinne koulun penkille kukaan ole kuollut ennenkään, rohkeasti vaan opiskelemaan (noilta kursseilta lähtee monesti "kovimmat tekijät" töihin ennen kurssin loppumista) ;)