Työvoimatoimiston ihmeelliset touhut.

Mä hain henkilöstövuokrausfirman kautta uutta duunia (vanha työsopimus on vielä tosin voimassa) ja nyt on sitten kaiken maailman työharjoittelua edessä. Saa nähdä tuleeko hommasta mitään, toivon etteivät jälleen haaskaa aikaani...Viime työharjoittelussa näin nimittäin pääsi käymään, mutta en syytä siitä vuokrafirmaa, vaan sitä harjoittelukohdetta.

No, sainpahan ainakin hynätsyä siitä, eikä paljoa paskaa tarvinnut tehdä. :D


Edit: Työkkärissä on niitä osaavia ja auttamishaluisia tyyppejä sekä niitä päinvastaisia mu****ja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
miten on mahdollista että kaikki epäsosiaalisimmat tyypit pääsee just noille tiskeille?

Kela, työkkäri yms yms..

No ei, se vaan on niin että kun asia on vittumainen ,niinkuin aina työkkärin tai kelan palveluja käyttäessä on.. Silloin sitä vaan purkaa vitutuksensa siihen kassahenkilöön.

JA YMMÄRRÄN HEITÄ HYVIN!

vituttaisi minuakin olla välikätenä ehkä maailman surkeimmasti rakennetussa systeemissä...
ja vituttaisi minuakin palvella tätä maata, Suomea..
 
miten on mahdollista että kaikki epäsosiaalisimmat tyypit pääsee just noille tiskeille?

Kela, työkkäri yms yms..


Onhan siellä varmasti useempiakin suorastaan huonoja asiakaspalvelijoita, mutta kyllä se vähän sillainkin on, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
 
Ne työntekijät on siellä kuitenkin asiakaspalvelussa, joten on aika turha sieltä tiskin takaa alkaa ilkeilemään tai katsomaan pitkin nokkaa alaspäin vaikka olisi minkälainen tyyppi vastassa. Jos näin käy, niin pitää asiasta antaa palautetta suoraan kyseiselle henkilölle. Itsellä ainakin on ollut ihan mukavia kokemuksia, kun on vain iloinen ja ystävällinen myös toiseen suuntaan.

Ainoastaan se ärsyttää, jos yrität selittää jollekin henkilölle asiaa ja ei meinaa mitenkään ymmärtää itse miten asia toimii ja kysyy ja kysyy ja kysyy niin kauan, että sitten vasta ymmärtää, niin siitä ei pitäisi hermostua silti. Ei ihmiset voi tietää kaikkia asioita jo etukäteen, niin sen takia ne kyselee kaikkea. Vaikka se jonkun tiskihenkilön mielestä voi tuntua tyhmältä kun itselle on jo selvää pässinlihaa.
 
Jouduin / pääsin lukion jälkeen työkkärin järjestämälle "etsi ja löydä uusi suunta elämällesi"- kurssille. Kurssin aikana etsittiin itsestä vahvoja puolia, kiinnostuksen kohteita, mahdollisia opiskelupaikkoja, harjoiteltiin työhakemustan tekemistä ja muuta tämän kaltaista. Kurssi kesti n. 2 kuukautta.

Kurssilaiset olivat pääasiassa 18-28 vuotiaita, joilla ei ollut käytynä kuin peruskoulu tai ammattikouluopinnot olivat keskeytyneet, hieman ns. syrjäytynyttä porukkaa. Varmasti osalle heistä kurssista oli hyötyäkin tulevaisuutta ajatellen. Itse olin kuitenkin valmistunut juuri ylioppilaaksi, tarkoituksena mennä tammikuussa armeijaan ja opiskelupaikkakin oli jo valmiina minne menisin intin jälkeen. Eli melko vahvat suunnitelmat olivat jo tulevaisuudelle, mutta silti tuolla kurssilla istuin. Kurssin ainut hyöty oli sen aikana maksettava työmarkkinatuki ja päiväraha, sillä lukion käyneenä olisin muuten joutunut odottamaan useita kuukausia, ennenkuin olisin saanut työmarkkinatukea. Kurssin jälkeen työmarkkinatuki jatkui, vaikka normaali "lukio karenssi" aika ei olisi vielä loppunutkaan.
 
Valmistuin tossa keväällä automaatioasentajaksi, eikä töitä todellakaan ole nyt eikä tule vielä vähään aikaan saataville. Mahdolliset vapaat työpaikat menee lomautetuille/vanhoille konkareille eikä vastavalmistuneille opiskelijoille.

Noniin. Kävelin kolmannen kerran työkkäriin uusimaan työnhakua niin eikös ne saatana ehdota jotain työvoimakoulutusta ja tyrkytä hakemaan siihen. Joku perkeleen turha koulutus jonka pitäis muka avata uusia ovia, paskanvitut. Puhui jostain työharjottelusta, yksityisillä firmoilla ja tästä saa Kelalta korvausta huimat 8€ ja risat päivä. Ilmasta työtä, vittu. Puhui, että näin saa "jalkaa oven väliin ja sitäkautta työpaikkaa", paskanmarjat mä sanon. Jos joku firma edes ottaa tässä taloustilanteessa mun alan hommiin työharjotteluun niin sekin jo sinäänsä ihme, tasantarkkaan eivät työsopimusta kirjota harjottelun jälkeen.

Kun olen automaatioasentajaksi valmistunut niin tarviiko mun mennä esim. sähköasentajan tehtäviin työharjoitteluun? vai voinko vaatia pelkästään automaatioasentajan tehtäviä?

Ei helvetti kiinnosta mennä 1€ tuntipalkalla mitään kaapelia urakalla vetämään.

Miten voin välttää koko paskan työvoimakoulutuksen? Kävisikö syyksi viikottaiset portsarin hommat, koska koulutus alkaisi jo aamulla yhdeksältä niin aikasintaan olen nukkumassa viiden aikoihin joten semmoset 3h yöunet ei todellakaan riitä.

Voisiko joku valaista vähän mitä on PAKOLLISTA tehdä jotta työmarkkinatukea ei multa pois vietäisi.
Kertokaa mitä vaihtoehtoja on ja miten pystyy välttämään mokomat turhat työkkärin metkut?

Olen kyllä menossa heti töihin, kunhan löydän maakunnastani työpaikan kohtuullisella liksalla. Saattaa olla, että töitä löytyy kohta useammastakin paikasta, mutta ei vielä. Nyt pitäisi onnistua välttämään työkkärin vittuilut ja onnistua takaamaan toimeentulo työmarkkinatuella.

Suunnitelmissa intin jälkeen tuskin edes on oman alan työt, vaan pikemminki pelastusopisto/muu työ kutsuu. Siksi ei noi ilmaset työharjottelut oikeen kiinnosta paskan vertaa.

edit. suurkiitokset niille jotka neuvoo miten onnistun välttämään noi koulutukset ja työharjottelut, koska nyt ei oo oikea aika niille
 
Mä oon onnistunu välttämään kaikki harjottelut yms ilmaistyövoima paskat. Pelkästään sentakia kun olen paperiliiton ansiosidonnaisella, joka on sen verran hyvä että jopa työkkärin akat ymmärtää etten ole menossa tekemään jotain lastentarhan avustajan hommaa , josta saisin vähemmän rahaa kuin nyt.

Ilmeisesti jokseensin pystyy kieltäytymään työstä mitä ne tarjoaa, mutta ei oman alansa. Esim mulle tuli nyt kirje että pitää hakea tiettyyn työhön, no laitoin hakemuksen kyllä menemään jo ennen heidän yhteydenottoa. Jos en hakisi sitä työtä multa katkeais päivärahat, ihan ymmärrettävää koska kyseinen työ vastaa koulutustani.

- 7kk työttömänä -
 
Varsinkin pienellä paikkakunnalla työvoimatoimistot ovat suhteellisen suolesta. Kun asuin sellaisella, oli virkailijalla aikaa ihan liiaksi asti keksiä "työpaikkoja" meille työttömille. Minä tietokoneasentajana sain hyvät kasat työhönosoituksia kymmenien kilometrien päähän kukkakaupan myyjäksi ynnä muuta paskaa. Ja pakkohan niihin oli hakea. Kun soitin, niin kukkakaupassa olivat vähän, että mitä vittua?

Työvoimatoimisto hommasi minulle karenssin kun olin kieltäytynyt töistä (totuus = puhelinhaastattelun perusteella työnanantaja väitti näin ja minua, työtönä paskiaista ei tietenkään uskottu). Onneksi joku semioikeus päätti, että olen voittaja ja kumosi karenssin.

Koko ajan kun olin työvoimatoimiston asiakkaana, toin esille sen, että aion vaihtaa ala ja haen kouluun. Tuumasivat vain, että jos nyt satut edes pääsemään. Kiva asenne. Sitten pääsin yliopistoon ja ilmoitin sinne, että kesän jälkeen en käytä enää palvelujanne, pitäkää paskanne. No mitä? Tuli työhönosoitus johon oli pakko mennä, koska olisin jäänyt kesäksi ilman rahaa. Ja mikä osoitus oli? Johonkin ekofirmaan entisten alkoholisten ynnä muiden elämän toivojen kanssa istumaan satakuusitoista kertaa kierrätetyillä tuoleilla ja "tekemään" kotisivuja. Tosin sivustoa ei saanut suunnitella ennen kuin työryhmä oli käynyt asiat läpi ja kokouksessa päättänyt mitä sivulle tulee. Ja totta kai työryhmä oli melkein koko kesän lomalla. Joten istuin vanhassa rakennuksessa monta tuntia päivässä käytännössä nollapalkalla, kuunnellen samalla kun joku muori kertoi päivät pitkät mehiläisten hoidosta (?!). En missään nimessä olisi halunnut olla kesää kotona pienten lasten kanssa, viettäen lomaa tai tehden jotain järkevämpää - esim. kusta suurjännitemuuntajaan - kuin kyseistä "työtä".

Ja tarinoita riittää...
 
Valmistuin tossa keväällä automaatioasentajaksi, eikä töitä todellakaan ole nyt eikä tule vielä vähään aikaan saataville. Mahdolliset vapaat työpaikat menee lomautetuille/vanhoille konkareille eikä vastavalmistuneille opiskelijoille.

Noniin. Kävelin kolmannen kerran työkkäriin uusimaan työnhakua niin eikös ne saatana ehdota jotain työvoimakoulutusta ja tyrkytä hakemaan siihen. Joku perkeleen turha koulutus jonka pitäis muka avata uusia ovia, paskanvitut. Puhui jostain työharjottelusta, yksityisillä firmoilla ja tästä saa Kelalta korvausta huimat 8€ ja risat päivä. Ilmasta työtä, vittu. Puhui, että näin saa "jalkaa oven väliin ja sitäkautta työpaikkaa", paskanmarjat mä sanon. Jos joku firma edes ottaa tässä taloustilanteessa mun alan hommiin työharjotteluun niin sekin jo sinäänsä ihme, tasantarkkaan eivät työsopimusta kirjota harjottelun jälkeen.

Kun olen automaatioasentajaksi valmistunut niin tarviiko mun mennä esim. sähköasentajan tehtäviin työharjoitteluun? vai voinko vaatia pelkästään automaatioasentajan tehtäviä?

Ei helvetti kiinnosta mennä 1€ tuntipalkalla mitään kaapelia urakalla vetämään.

Miten voin välttää koko paskan työvoimakoulutuksen? Kävisikö syyksi viikottaiset portsarin hommat, koska koulutus alkaisi jo aamulla yhdeksältä niin aikasintaan olen nukkumassa viiden aikoihin joten semmoset 3h yöunet ei todellakaan riitä.

Voisiko joku valaista vähän mitä on PAKOLLISTA tehdä jotta työmarkkinatukea ei multa pois vietäisi.
Kertokaa mitä vaihtoehtoja on ja miten pystyy välttämään mokomat turhat työkkärin metkut?

Olen kyllä menossa heti töihin, kunhan löydän maakunnastani työpaikan kohtuullisella liksalla. Saattaa olla, että töitä löytyy kohta useammastakin paikasta, mutta ei vielä. Nyt pitäisi onnistua välttämään työkkärin vittuilut ja onnistua takaamaan toimeentulo työmarkkinatuella.

Suunnitelmissa intin jälkeen tuskin edes on oman alan työt, vaan pikemminki pelastusopisto/muu työ kutsuu. Siksi ei noi ilmaset työharjottelut oikeen kiinnosta paskan vertaa.

edit. suurkiitokset niille jotka neuvoo miten onnistun välttämään noi koulutukset ja työharjottelut, koska nyt ei oo oikea aika niille

itekin tullu yksi noita käytyä, aika leppoisaa tuo työvoimakoulutus oli.
kannattaa jotakin kuitenkin tehdä jos ei heti löydy työpaikkaa.
miten sää yleensä olet työkkärin kirjoilla jos kerta poken hommia teet.
 
Pimeenä... ehkä ja pidä omana tietonasi.

Jos kieltäydyt työkkärin tajoamasta paikasta katkaistaan sulta rahat.
jos kerrot olevasi portsarin työssä se SAATTAA pelastaa sinut harjoittelupaikalta, mutta sun pitää varmaan näyttää jotain työsopimusta/todistusta että oot tehny hommia... joudut maksamaan veroja jos oot ollu pimeenä ja "pääset" sovitellulle päivärahalle jolloin laskevat sun tulos ovihommista ja miinustavat tietyn kaavan mukaan ne päivärahoista, jotka ovat niin pienet että et paljoa kostu.


Työkkäristä on täällä eräs toinenkin tredi jossa avauduin puljusta.
Kirosin just näitä kursseja, niin yks tai jopa kaksikin tyyppiä vastaili mulle, että työnantajat arvostaa koulutuksia ja kaiken maailman todistuksia. Ihmettelen kovasti näitä tyyppejä. Tai heille elämä taitaa olla kiinni siinä työssä ja pätemisessä, mulle nautinto tulee kyllä kavereista, harrastuksista ja perheestä. Ja ikävä kyllä työkkärissä ei noille arvoille anneta pistettäkään.
sua pitää riistää....vtu :david:

E: Koulutuksilla tarkotan esim: oot ollu koulun kautta työharjoittelussa ties kuinka kauan ja työkkäri tarjoaa samaa hommaa (ja tienaat siitä sen 8€/pvä), niin kyllähän tollanen suututtaa. Oon kerran ollu tollasessa jutussa vapaaehtoisesti ja se poiki hommia. On ihmisiä jotka tekee tollasia ihan liikaa, koko ajan pätkä töitä, kesä sijaisuuksia.. Ei pitäis kusta omiin saappaisiin, eikä käyttää myöskään vuokrafirmojen palveluja.
 
Pimeenä... ehkä ja pidä omana tietonasi.

Jos kieltäydyt työkkärin tajoamasta paikasta katkaistaan sulta rahat.
jos kerrot olevasi portsarin työssä se SAATTAA pelastaa sinut harjoittelupaikalta, mutta sun pitää varmaan näyttää jotain työsopimusta/todistusta että oot tehny hommia... joudut maksamaan veroja jos oot ollu pimeenä ja "pääset" sovitellulle päivärahalle jolloin laskevat sun tulos ovihommista ja miinustavat tietyn kaavan mukaan ne päivärahoista, jotka ovat niin pienet että et paljoa kostu.


Työkkäristä on täällä eräs toinenkin tredi jossa avauduin puljusta.
Kirosin just näitä kursseja, niin yks tai jopa kaksikin tyyppiä vastaili mulle, että työnantajat arvostaa koulutuksia ja kaiken maailman todistuksia. Ihmettelen kovasti näitä tyyppejä. Tai heille elämä taitaa olla kiinni siinä työssä ja pätemisessä, mulle nautinto tulee kyllä kavereista, harrastuksista ja perheestä. Ja ikävä kyllä työkkärissä ei noille arvoille anneta pistettäkään.
sua pitää riistää....vtu :david:

E: Koulutuksilla tarkotan esim: oot ollu koulun kautta työharjoittelussa ties kuinka kauan ja työkkäri tarjoaa samaa hommaa (ja tienaat siitä sen 8€/pvä), niin kyllähän tollanen suututtaa. Oon kerran ollu tollasessa jutussa vapaaehtoisesti ja se poiki hommia. On ihmisiä jotka tekee tollasia ihan liikaa, koko ajan pätkä töitä, kesä sijaisuuksia.. Ei pitäis kusta omiin saappaisiin, eikä käyttää myöskään vuokrafirmojen palveluja.

Mitä jos mä sanon, että mä haluan vaan tehdä pokehommia viikottain ja tarviin Kelalta sen sovitellun päivärahan? Eli toisinsanoen tiliotteet Kelaan ja Kela ottaa puolet palkasta pois. Eli jos esim. olet tienannut kuukaudessa 400€, niin Kela vähentää sun työmarkkinatuesta 200€.
Eli periaatteessa puolella palkalla aina työskentelet.

Toimiiko toi jos sanon, että ennen inttiä kiinnostaa vaan tehdä noita pokehommia ja kärkkyä lisää niitä vuoroja kokoajan vakituisen pestin toivossa?

Enkä työvoimakoulutukseen voi osallistua, koska yöunet jäisi liian vähälle.
 
Kokeile mennä sinne ja yritä puhua itsellesi tuet suoraan. Tarjoa vaikka jollekkin kadun miehelle olut jotta tulee sinne esimerkiksi siitä miten saa rahaa tekemättä mitään, ja sitten kysyt että oletteko todella sitä mieltä että kun minä olen opintojen ja armeijan välillä hetken työtön olen arvoasteikolla hänen alapuolellaan :) (tai sitten et ota mukaan, heität vaan läppää alkoholisteista mitkä saa massit suorilta). Sitten jos rahaa ei heru, niin niihin työnhakuihin laitat vain sellaisia vaihtoehtoja joita et missään nimessä tule koulutuksesi pohjalta saamaan ja sitten runsaat allergiat ja työesteet ruksittelet. Ei ne niitä tarkista ja jos tarkistaakin niin mitä sitten, et kuitenkaan olisi saanut sitä TYÖTTÖMYYS RAHAA(saatana eikä mitään juopporahaa tai narkkirahaa vitunvitun vittu). Itse kerran asioin tuossa lafkassa juuri lukion ja intin välillä ja voi herran perse että rupesi kyrpimään kun minut asetettiin(virkailija oli ihan ok tai ainakin sai tilanteen vaikuttamaan siltä että se on systeemi ei hän) juopon alapuolelle. Hakuun sitten pistin ainoastaan työkkärin johtoportaan, kun 5kk paukahti karenssia ja pakko mennä mihin tahansa mitä tarjoavat tai tulee lisää karenssia. Kysyi vielä että oletko tosissasi. Mitä tuohon voi sanoa "no mitä veikkaat" ja lähdin menemään.
 
Mitä jos mä sanon, että mä haluan vaan tehdä pokehommia viikottain ja tarviin Kelalta sen sovitellun päivärahan? Eli toisinsanoen tiliotteet Kelaan ja Kela ottaa puolet palkasta pois. Eli jos esim. olet tienannut kuukaudessa 400€, niin Kela vähentää sun työmarkkinatuesta 200€.
Eli periaatteessa puolella palkalla aina työskentelet.

Toimiiko toi jos sanon, että ennen inttiä kiinnostaa vaan tehdä noita pokehommia ja kärkkyä lisää niitä vuoroja kokoajan vakituisen pestin toivossa?

Enkä työvoimakoulutukseen voi osallistua, koska yöunet jäisi liian vähälle.

Voi toimiakin, mutta musta tuntuu että noi työkkärin päätöksen on niin "yksilöllisiä", etten varmaksi sanoisi suuntaa enkä toiseen. Eräs kaverini on ollut lomautettuna ja tekee keikkoja (muusikko) aika satunnaisesti, ja toistaiseksi on ollut sovitetullapäivärahalla. Kyllähän toi ihan hyvältä suunnitelmalta tuntuu, muista painottaa hommien jatkuvuutta ja vakipaikan yrittämistä. Ja todellakin kerrot suunnitelmistasi, jos on tuppi suuna eikä tiedä mitä tekis, niin varmasti "ohjaavat" sua.
 
Mulle ne taas rupes selittään, että mun pitää hakea johonkin AMK koulutukseen syksyllä tai muuten ei tipu massia. Olin että mitä vittua mä hain just yliopistoon, ja jäin pisteen stadista, kun kaikkialle muualle olisin päässyt. Sanoin että haen sitten ens vuonna muuallekkin ja tarkotus on todellakin mennä sinne yliopistoon, niin minkä vitun takia mä hakisin johonki AMK:hon nyt ku ei semmonen kiinnosta paskan vertaa? No sit tää vanha akka rupee heittää et hei sit sä oot täällä kuitenki vielä 10 vuoden päästä. Oli snadisti WTF fiilis. kiva asenne noilla. Huhhuh. Voin kertoa et teki vähän mieli avautuu sille ja kertoo pari sanaa et kumpi meistä nyt on se luuseri. Säilytin kuitenkin malttini.
 
Kuinka todennäköistä, että vältän tuon työvoimakoulutuksen jos kerron työkkärille, että saatan ensi kuussa saada töitä, töitä on lupailtu ja alkaisivat todennäkösesti ensi kuussa ?
Jos kerron, että haussa on useampi paikka ja yhdestä firmasta on lupailtu jo hommia.
Tämä on siis totta, useampi rauta on nyt tulessa eikä todellakaan oo nyt oikea hetki työvoimakoulutuksille ja muille juonille.
 
Mikset vaan mene sinne kun olet nuori jannu ja kokemusta tuskin juurikaan on? Voisi ehkä tosiaan poikia paikan. Tuet kyllä tuntuu kelpaavan.

Ihme kiusaajia tosiaan.
 
Mikset vaan mene sinne kun olet nuori jannu ja kokemusta tuskin juurikaan on? Voisi ehkä tosiaan poikia paikan. Tuet kyllä tuntuu kelpaavan.

Ihme kiusaajia tosiaan.


A) ei oman alan hommat kiinnosta juurikaan
B) tässä on monta rautaa tulessa nyt työpaikkojen suhteen
C) ei, ei poi'i mitään paikkaan, vapaat työpaikat menee lomautetuille, käytännössä ei edes tule vapaita työpaikkoja

On mulla kokemusta jonkun verran ikäisekseni, muttei mikään kokemus tietysti ikinä pahitteeksikaan ole. Tosin ei tollanen kuukauden työharjottelu paljoa pelasta tässä taloustilanteessa.
Muita hommia on nyt työnalla, monta mahdollisuutta nyt tuloillaan.

Tää on nyt vaan helvetin huono ajankohta millekkään työharjotteluille tai työvoimakoulutuksille.

"Tuet kyllä tuntuu kelpaavan", hohhoh. Jos mä sen pari sataa euroa tartten hetken ajan tukea kuukaudessa, että nipinnapin selviän niin mitä vittua? teen kuitenkin töitä ja Kela tasantarkkaan ottaa puolet mun jokaisesta tiliotteesta pois.
 
Back
Ylös Bottom