Työt alkaa - ruokailusuunnitelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jonkeli
  • Aloitettu Aloitettu
Eli työt alkaa huomenna, klo 06.00. Ruokailu on 10.45, taukoja siinä välissä on yks, ja sit iltapäivällä vielä yksi. Klo 14.00 loppuu työt.

Dieetti menossa, mutta pitäisi kumminkin syödä, että jaksaisi. Työ on fyysistä tehdastyötä.

Mitä siis aamupalaksi? Olen normaalisti vetäny kaurapuuroa maidonkanssa + vitamiinit. Riittääkö? Mitäs välipaloiksi ja ruokatauolle?

Mites toiset on töissä hoitanu dieetti aikana ruokailut? Kanaa riisiä? Rahkaa?

Jotain helppoa, ja nopeasti valmistettavaa. Valmisruoat käy.

Kiitos vastanneille. :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tee joku rahka sötkötys johon lisäät esim kananmunaa ja oliivi öljyä ja fun lighta. laita siihen maitoa tai vettä sen verran että saat sen juotua esim termospullosta!

v

itellä perussetti kahvitauoille viime kesänä: 2prk ananasta, 2prk rahkaa, kaurahiutaleita. Sekasin vaa ja puolet ekalla kahvitauolla(klo 9) ja puolet toisella naamariin(klo 14). Ruokana sit kotiruokaa jossa kananmunia ja raejuustoa. Mössönä joka kerta :P

Tänä vuonna taidan vaihtaa rahkamössöt iha ruisleipiin ja protskudrinkkeihin.. käytännön syistä. Puoli tuntia sai tehdä eväitä aina aamuisin..

Itse 3-vuoroa 5 kesää tehneenä (tehdastyö) voin sanoa, että tuo valmistelu on erittäin tärkeetä!!!
Aamuvuoroon illalla eväät valmiiks vaan, aamulla saattaa ajatella, että noh, haen sitten ruokalasta jonkun juustosämpylän.
Ei noissa vuoroissa itelläni ongelmaa tuota kuin aamut, eli ilman valmistelua siis saattaa tulla kiire, kun mössöjä vääntää. Yöllä sitten muistaa vaan että vähentää hiilaria aamua kohden.
Unelma kyllä kahvituntipalaksi on just protskujuomat ja leipä. Tuo rahkamössöjen teko pakasterasioineen ja niiden putsauksineen saattaa tietty olla joillekin vaivalloista.
Vaihtelua myös mukaan: 1-2 vko samaa, sitten vaihtoon, itelläni kyllästyttää ainakin juuri tuolla aikavälillä nopeesti ruispalatkin.
Osta esim. herapussi ja shakeri vaatekaappiin, niin ei tartte huolehtia kuin hiilarit mukaan. Leivät nyt tekee nopeesti muutenkin. Tuo vaatekaappihamstraus on ainakin itelleni hyvä, ei haittaa vaikka vuoroon mennessä tulee kiire tai jotain. Sinne vaan herapussi, ananastölkkejä ja mitä nyt keksii, säilyvyyden kustannuksella tietty.

Kaikenkaikkiaan koen tuollasen kahvi- ruokatunti rytmityksen ihanteelliseksi, siinähän syödään aika optimaalisin ajoin, jos siis on muistanut/jaksanut ottaa eväitä mukaan...

Aamulla kunnon aamiainen, toki dieetillä ei sitäkään sovi vetää överiksi. Se kaurahiutaleet + maitorahaksetti on ihan pätevä. Mulla on samalla tavalla ruoka ja taukojat kun aamuvuorossa olen ja tauoilla olen turvautunut protskujuomaan. Sen kaverina sitten joko öljyä tai jotain hiilareita, kuten esim. banaania, ihan omien tarpeiden mukaan. Päivällä meillä on 11.00 töissä safka ja siellä on normaalia kotiruokaa laidasta laitaan. Dieetilläkin olen aina siellä syönyt, toki leivät jää pois ja perunaa yms. otetaan silloin vähemmän.

noniin

Eka viikko meni sit iltavuorossa, loppujenlopuksi. Pitäis siis tosta syömisestä saada jotain osviitta, mitä pitäs muuttaa? Dieetti menossa!

Maanantai, Keskiviikko, Perjantai

klo 10.00 herätys muut sälät
1dl kaurapuuroa maidon kanssa+vitamiinit

klo 11.00 salille+30-45min lenkki salin jälkeen

klo ~13.15
tonnikala / tonnikala-kana pastaa/riisiä *jonkin verran* + maitoa + puoli prk reajuustoa

klo 14.00 töihin

klo 16.00 1-tauko
1prk maitorahkaa + 1prk ananasta

klo 18.00 ruokatauko
tonnikala / tonnikala-kana pastaa/riisiä *jonkin verran* tai maksalaatikkoa + maitoa + puoli prk reajuustoa

klo 20.00 2-tauko
1prk maitorahkaa + 1prk ananasta

klo 22.00 3-tauko

kuppi teetä

klo 24.00 kotiin

Olen siis dieetillä ja tollanen ohjelma on joka salipäivä, jotka ovat ma, ke, pe.
Lepopäivillä muuten sama, mutta yks ateria jää aamusta pois. Työ on fyysistä, bussi lasien nostelua/kantelua yms. Eikös tolla ruokamäärällä pitäisi "laihtuminen" onnistua? Nälkä ei oo missään vaiheessa, tuntuu välillä jopa siltä, että pitääkö sitä taas syödä. Pitäis 85kg -> 80kg heinäkuulle.

kommentteja kynikselle :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom